Egymilliárdos ajánlattal csábítja Verstappent az Aston Martin?
A brit Daily Mail értesülései szerint elképesztő ajánlattal csábíthatja Max Verstappent a Lawrence Stroll által vezetett Aston Martin: egymilliárd angol fontos fizetést ajánlanának a 27 éves versenyzőnek a szerződése időtartamára. A Mail szerint idősebb Stroll közeli partnere, Jefferson Slack azzal igyekszik új szponzorokat és támogatókat szerezni, hogy állítása szerint Verstappen csatlakozni fog hozzájuk.
A RacingNews365.com megkereste az ügyben az Aston Martint, akik „kategorikusan cáfolták” a Daily Mail által leírtakat.
Wolff szerint a mostani F1-es autók nem kedveznek Hamiltonnak
Toto Wolff annak tudható be Lewis Hamilton korábbi formájához viszonyított gyengélkedése, hogy az idén már a Ferrarinál szereplő hétszeres világbajnok stílusához nem passzolnak a mostani F1-es versenygépek: „Az autók jelenlegi generációja nem kedvez Lewisnak. Későn fékez, és agresszíven kormányozza be az autót a kanyarokba. A gumik és az autó nem mindig tud megbirkózni ezzel a terheléssel.”
Az osztrák csapatvezető azt is hangsúlyozta, hogy Hamilton nem engedte el a 2024-es szezont csak azért, mert már tudta, hogy a végén úgyis elhagyja a Mercedest: „Lewis túl profi ehhez. Nem adta fel idő előtt a szezont. Lewis továbbra is győzelmekért és világbajnoki címekért harcolt volna, ha olyan autót adtunk volna alá, amellyel képes erre.”
Időközben az is kiderült, hogy a Mercedes idén nem rendez külön Formula-1-es autóbemutatót, így a W16-ost így a Motorsport-com információi szerint február 25-én, Bahreinben, egy nappal a háromnapos hivatalos kollektív teszt kezdete előtt láthatjuk majd először pályára gurulni filmforgatási nap keretein belül.
Hamilton jövő héten munkába áll a Ferrarinál
Ugyan hivatalosan már január 1-jétől a Ferrari Formula-1-es versenyzője Lewis Hamilton, igazából csak jövő héten áll majd munkába Maranellóban a hétszeres világbajnok, aki hétfőn mérnöki értekezleten és szimulátorozáson fog részt venni, majd kedd-szerda környékén egy korábbi F1-es autót is pályára visz Fioranóban.
Alonso kétszeres IndyCar-bajnokot igazolt
A kétszeres IndyCar-bajnok Will Power, aki korábban sosem társult még ügynökkel, komoly lépésre szánta el magát, hiszen leszerződött a Fernando Alonso által 2022-ben alapított A14 Managementhez.
A céget az Egyesült Államokban a korábbi IndyCar-versenyző, Oriol Servia képviseli, akinek így fontos szerepet lehet Power jövőjének alakításában, hiszen az ausztrál szerződése a szezon végén lejár a Penske csapatával. Az idei évadot már 44 évesen megkezdő Powernek eszében sincs visszavonulni, úgy érzi, akár az évtized végéig folytathatja pályafutását.
Először rendezett TPC-tesztet a Haas
Komoly mérföldkőhöz ért a héten a Haas, az amerikai Formula-1-es csapat a fennállása során először tudott korábbi autós tesztet szervezni: a 2023-as versenygépüket vitték pályára a spanyolországi Jerez versenypályáján. A Toyota-együttműködés révén az F2-ben szereplő Ritomo Miyata is autóba ült csütörtök délután, de persze a hangsúly a két új F1-es igazoláson, Esteban Oconon és Oliver Bearmanen volt, akik első 2025-ös köreiket tehették meg.
Hülkenberg volt mérnökével erősít az Aston Martin
Ahogy arról már a tavalyi szezon végén beszámoltunk, az Aston Martin leigazolta az eddig Haasnál dolgozó versenymérnököt, Gary Gannont. A szerződtetés tényét a csapat meg is erősítette a lapoknak, a szakember a héten már munkába is állt, de azt még nem árulták el, hogy Fernando Alonso vagy Lance Stroll mellett fog dolgozni.
A Nürburgring nem tér vissza az F1-be
A Belga Nagydíj szerződéshosszabbítása kapcsán biztossá vált, hogy érkezik az európai futamok rotációs rendszere az F1-be, mely egyesek szerint némi reményt jelenthetett olyan helyszínek számára, mint a Nürburgring. Azonban a pályát üzemeltető cég kommunikációs vezetője lehűtötte a kedélyeket: mint elmondta, nem kivitelezhető számukra a visszatérés.
Villeneuve: Lawson Verstappen helyére akar lépni
Jacques Villeneuve szerint hiába szerződtette Liam Lawsont azzal a céllal a Red Bull, hogy segítse Max Verstappent, az új-zélandi valójában a holland helyébe akar lépni. Az 1997-es világbajnok emellett hangsúlyozta azt a mentális erőpróbát is, aminek Lawson ki lesz téve az idei szezonban – nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Marko Nyck de Vriest nevezte a legnagyobb hibájának
Nyck de Vriest a 2023-as Formula-1-es szezonra igazolta le a Red Bull az akkor még AlphaTauri névre hallgató második csapatába, miután a holland előtte ősszel remekül helytállt Alexander Albon helyetteseként a Williamsben az Olasz Nagydíjon. De Vries teljesítménye azonban elmaradt a várakozásoktól, így az energiaitalosok még a nyári szünetet sem várták meg azzal, hogy lecseréljék Daniel Ricciardóra. Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója most az Autosprintnek el is ismerte, hogy benézte De Vries szerződtetését.
Rosberg: Hamilton minden idők legjobbja, de Leclerc most erősebbnek tűnik
A 2016-ban csapattársként Lewis Hamilton ellenében világbajnoki címet szerző Nico Rosberg szerint egykori partnerének és riválisának javítania kell a teljesítményén, ha eredményesen akarja felvenni a kesztyűt házon belül Charles Leclerc ellenében.
A német klasszis szerint a közelmúltban látottak alapján kettejük közül Leclerc az esélyes, de a karrierjük egészét tekintve Hamilton a jobb – ahogy mindenki másnál is.
Mazepin: Visszatérek az F1-be, de kérdés, hogy milyen szerepben
A 2021-ben a Haas csapatánál egy szezont teljesítő Nyikita Matepin egy orosz portálnak nyilatkozva elmondta, hogy bár még mindig vannak tervei az F1-et illetően, jelenleg nem is nézi a nagydíjakat. Az orosz versenyző úgy fogalmazott, hogy 99 százalékig biztos benne, hogy szerepet vállal még a királykategóriában, de azt maga sem tudja, hogy milyen minőségben.
Al-Rajhi és Sanders nyerte a 2025-ös Dakart
Az autósoknál a privát Toyotát vezető hazai sztár, a motorosoknál a KTM végig vezető ausztrálja nyerte a Dakar idei kiadását. Al-Attiyah nagyot ment az utolsó szakaszon, de a dobogó alsó fokára Ekström fért fel a Forddal. A Dakar idei kiadásáról beszélgettünk a Formula Podcast legújabb adásában: