Megérkezett: bár Lewis Hamilton január 1. óta hivatalosan Ferrari-versenyző, a Scuderia nyilvános csatornáin a 40 éves bajnok csapat tagjaként töltött „első napjaként” számolt be a mai eseményekről.
Tény, hogy ez volt Hamilton első dokumentált napja a Ferrarinál és Maranellóban, egyben az első, ismerkedő munkanap. Elkészült róla az első fotó – egyelőre csapatruházat nélkül –, a Michael Schumacherről elnevezett téren köszöntötte őt Fred Vasseur és Benedetto Vigna, bejárta a gyár részlegeit és egy F40 is szerepet kapott. Mai programjáról részletesen beszámoltunk.
Szinte minden Hamiltonról szólt hétfőn
„Van néhány nap, amelyről tudod, hogy mindig emlékezni fogsz rá, és a mai, ami az első számomra Ferrari-versenyzőként, az egyike ezeknek a napoknak” – posztolta Hamilton a közösségi médiában angol és olasz nyelven.
„Elég szerencsés vagyok, hogy számos dolgot elértem a pályafutásom során, amelyekről sosem gondoltam, hogy lehetségesek, de egy részem mindig ragaszkodott ahhoz az álomhoz, hogy vörösben versenyezhessek. Nem is lehetnék boldogabb, hogy ez az álmom ma valóra vált.”
„Ma egy új korszakot nyitunk ennek az ikonikus csapatnak a történetében, és alig várom, hogy lássam a történetet, amit közösen írunk” – olvasható első bejelentkezésében, amely a Hamilton-vonatra felülő Racing Bullst is megihlette.
A Maranellóban nagy számban megjelent tifosi természetesen a mai napnál is jobban várja, hogy Lewis Hamilton először üljön Ferrariba, a két vagy három évvel ezelőtti modellbe. Korábbi sajtóértesülések január 20-at is említették a teszt napjaként, most úgy néz ki, január 22-én, azaz szerdán kerül sor az újabb nagy pillanatra.
Ha Lewis Hamilton nyer a Ferrarival, örök hőssé válhat: ez a véleménye a Scuderia korábbi pilótájának, Jean Alesinek.
„Nincs már mit bizonyítania egy másik csapatban. De a Ferrari megváltoztathatja az életét, pedig már most is a bajnokok bajnokának életét éli. De ha a Ferrarival nyerne, azzal mindörökre hőssé válna” – mondta Alesi, aki a Leclerc elleni házon belüli harc kimenetelét már nem merte megjósolni. Bővebben.
Két másik csapat is tesztelni fog a héten
A hazai pályán köröző Racing Bulls mellé a Sauber is betársul a keddtől csütörtökig zajló TPC-teszten Imolában. Hülkenbergék pályaidejét 1000 kilométerben korlátozzák az új szabályok. Részletek.
Az utóbbi egy hét F1-es és nem F1-es hírei a Formula.hu műsorában, a Pitwallban: Verstappen és az Aston, Colapinto, Audi, Sauber, Mercedes és minden fontos esemény szóba kerül a hétfői adásban.
Magnussen, Dél-Afrika, költséglimit
A BMW gyári pilótájaként sportautózásra váltó Kevin Magnussen elmondta: érezte, hogy fókuszt akar váltani, a célja pedig, hogy nagy versenyeket nyerjen a kategóriában – ezt mondta az F1-es távozásról Magnussen.
Újabb fontost lépést tett az F1-es visszatérés felé Dél-Afrika: az ország sportminisztériuma tendert írt ki a rendezés és promótálás iránt érdeklődő cégek számára. Részletek a feltételekkel itt találhatók.
Majdnem átlépte a költséglimitet a Mercedes 2024-ben. Russell és Antonelli őszi baleseteivel került igazán bajba a Mercedes, a fejlesztéseken kellett spórolnia az F1-es csapatnak. Ennek dacára Toto Wolff támogatója a költségplafonnak. Bővebben.
Helmut Marko szerint Andrea Kimi Antonelli veszélyes lehet George Russelllre, ha jól használja a képességeit. Kockázatosnak tartja a fiatal olasz bevetését, de arra emlékezteti, amikor ők vállalták a rizikót Max Verstappennel. Ezt mondta a Red Bull-tanácsadó.
Debütált az új Ducati – Marquezzel vörösben
Először mutatkozott hivatalosan gyári ducatis színekben Marc Marquez a csapat bemutatóján, ahol lerántották a leplet a természetesen idén is vörös motorokról.