A legnagyobb balhé az Alpine-nál robbant ki a vasárnapi Formula-1-es Monacói Nagydíj után: Esteban Ocon az első körben a Portier-kanyarban vállalt be egy meredek előzési kísérletet csapattársa, Pierre Gasly ellen, aminek ütközés és Ocon kiesése lett az eredménye. A francia egyébként az onboard felvételek alapján már a kör korábbi részében, a Casino felé haladva is megpróbált kívülről elmenni honfitársa mellett egy merész manőverrel.
A történtek után az Alpine F1-es csapatfőnöke, Bruno Famin látványosan kiakadt: elfogadhatatlannak nevezte Ocon tettét, és azonnali következményeket helyezett kilátásba. Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor monacói paddockban begyűjtött információi alapján ez akár azt is jelentheti, hogy az egyszeres futamgyőztest kiültetik a soron következő Kanadai Nagydíjon vagy Kanadai Nagydíjtól kezdődően, és a gárda tartalékosa, Jack Doohan veheti át a helyét.
Mint arra a jelenleg a Sky Sports F1 szakkommentátoraként tevékenykedő exversenyző, Martin Brundle is rámutatott: Ocon karrierjében nem először fordul elő, hogy a csapattársaival keménykedik, és ez incidensbe torkollik. Az alábbiakban ezeket az eseteket gyűjtöttük össze.
Sergio Perezzel a Force Indiánál
Már pályafutása második, egyben első teljes F1-es idényében balhékba keveredett Ocon, aki a manoros debütálása után Sergio Perez mellé érkezett meg a Force Indiához. Az Azerbajdzsáni Nagydíjon az egyik újraindítást követően passzírozta a falra a mexikóit a francia: Perez kiesett, később pedig úgy vélekedett, hogy a verseny alakulása fényében akár egy potenciális győzelemtől fosztották meg a csapatot az incidenssel.
Ocon és Perez aztán a Hungaroringen is összekoccant, majd a Belga Nagydíjon jött az igazi töréspont a két versenyző között, hiszen kétszer is ütköztek az Eau Rouge felé menet. Az első esetben Perez még magára vállalta a felelősséget, másodjára viszont, amikor a francia szintén gyakorlatilag felkente őt a falra, már úgy érezte, hogy kollégája lépte át a határokat. Ez pedig már nem is maradt következmények nélkül, a Force India ugyanis megtiltotta nekik az idény későbbi részére, hogy versenyezzenek egymással.
Egy évvel később sem maradtunk Perez–Ocon incidens nélkül, hiszen a szingapúri rajtnál próbálkozott egy külső íves előzéssel az utóbbi versenyző, amin ezúttal ő maga veszített rajta. Nem meglepő mindezek fényében, hogy a mexikói később elmondta: soha nem jöttek ki igazán jól Oconnal…
Fernando Alonsóval az Alpine-nál
Daniel Ricciardóval nem akasztotta össze a bajszát Ocon a közös renault-s évükben, mivel rendszerint az ausztrál előrébb tartózkodott a pályán, Fernando Alonsóval azonban már nagyon más volt a helyzet – annak ellenére, hogy a kétszeres F1-es világbajnok oroszlánrészt vállalt a francia hungaroringi diadalában azzal, hogy kőkeményen védekezett Lewis Hamilton ellen.
A 2022-es dzsiddai futamon kis híján feltolta a falra Alonsót Ocon védekezés címén, míg később a Magyar Nagydíjon annyira a spanyolra koncentrált az Alpine-pilóta, hogy a mclarenes Daniel Ricciardo mindkettejüket egyszerre megelőzte.
A legdurvább összetűzésekre viszont az interlagosi sprinten került sor: ugyan Alonso vállalta, hogy hibázott, amikor a rázókőre szorította kollégáját, majd a célegyenesben hátulról belement, de megjegyezte, hogy elege van Ocon határokat átlépő védekezéseiből, és már alig várja, hogy távozhasson mellőle a csapattól.
Pierre Gaslyval az Alpine-nál
Az Alonsó helyére érkező Gaslyval köztudottan nem ápoltak soha jó viszonyt, és nem is kellett sokáig várni az első ütközésre: az Ausztrál Nagydíj sokadik állórajtos újraindításának káoszában kenték fel egymást a falra. Később a Hungaroringen a rajtnál is összeakadtak, újabb kettős kiesést előidézve – igaz, ezúttal Guanyu Zhou és Daniel Ricciardo is szerepet vállalt abban, hogy Ocon belecsúszott a testvérautóba.
Így érkeztünk meg az idei monacói futamra, ahol egyértelműen Ocon hibája volt a Gaslyval történt incidens. A fentiekben nem minden esetben a francia volt a felelős, de az kétségtelen, hogy feltűnően hajlamos az ideálisnál keményebb csatákba és balesetekbe keveredni a csapattársaival – és ez Brundle szerint lehet, hogy nemcsak az Alpine-nál, hanem előbb-utóbb a teljes F1-ben megpecsételheti a sorsát.