Egyre több nagy autógyártó bukkan fel az elektromos formaautós világsorozatban, a Formula-E-ben: a Jaguar saját néven szerepel gyári csapattal, és a Renault, Audi, valamint Citroen (DS) jelenléte is jelentős. A Mercedes a 2018-19-es szezonban tervez csatlakozni, egy helyet fent is tartanak számukra a rajtrácson. Az akkumulátorok beszállítójaként a Williams technológiai részlege is jelen van, melyet épp a McLaren fog váltani. De hogyan áll a nagy léptekkel fejlődő sorozathoz az autósport legnagyobb tradíciókkal rendelkező csapata, egyben a világ egyik legnevesebb luxusautó-gyártója, a Ferrari?
„A Formula-E-ben egyelőre, úgy vélem, nehéz releváns technológiát fejleszteni, ezért továbbra sem felel meg azoknak az alapvető elvárásoknak, melyeket én támasztok” – idézi az ESPN a Ferrari elnökét, Sergio Marchionnét. Különösen az elektromos versenyek egyik jellegzetessége zavarja a kanadai-olaszt: „Nem segít az a tény, hogy autót kell cserélned, mert az akkumulátorok egyszerűen nem elég tartósak. Jobb módot kell találnunk, hogy kifejezzük érdeklődésünk az elektromos autóipar és Formula-E iránt.”
Marchionne azonban nem zárkózik el attól, hogy a Ferrari valamikor a többi gyártó útjára lépjen: „Mindazonáltal továbbra is figyelni fogjuk. Nem mondtunk le arról, hogy egy nap talán csatlakozhatunk, ha a feltételek olyanok, hogy a Ferrari hatékonyan felléphet. De ha a Ferrari nem tudna meghatározó lenni, akkor nem szabad részt vennie” – folytatta a cég elnöke.
A Ferrarinak nincsen elektromos közúti autója, csúcsmodelljük, a LaFerrari azonban hibrid hajtáslánccal van felszerelve. Az olasz gyártó terve, hogy 2019-től fogva minden új modelljüket felszereljék hibrid technológiával, amihez segítséget nyújthat a Formula-1-ben szerzett tapasztalat. Nem kizárt, hogy rövidebb távon tisztán elektromos funkciót is be fognak építeni a károsanyag-kibocsátás csökkentése végett.