DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 12. vasárnap
Formula-E

FE: Rowland megtréfálta a Porschékat

Hiába rajtolt az első sorból a Porsche párosa, majd dominálta szinte végig a Formula-E energiaspórolásról szóló Mexikóvárosi ePrix-jét, végül nissanos győzelem született Oliver Rowland révén.

Mexikóvárosban folytatódott a Formula-E világbajnokság 2024-25-ös szezonja, az idény második fordulójának versenyét a Porsche párosa kezdhette a rajtrács első sorából, miután a regnáló világbajnok Pascal Wehrlein – aki az előző ePrix-n egy csúnya balesetet úszott meg Brazíliában – felülmúlta csapattársát, Antonio Felix da Costát az időmérőn, megszerezve a pole-pozíciót és az ezzel járó három extra pontot is. Mögöttük a DS Penske versenyzője, Jean-Eric Vergne, a nissanos Oliver Rowland és az első fordulót az utolsó helyről rajtolva megnyerő jaguaros Mitch Evans sorakozott fel.

A Porschék jól kapták el a rajtot, maradtak az első két helyen. Rowland átvette a harmadik helyet Vergne-től, míg Evans visszacsúszott pár pozíciót, csapattársa, a kvalifikáción pórul járó Nick Cassidy pedig továbbra is jócskán a pontszerző helyektől messze autózott. A várakozásoknak megfelelően már a verseny elején a spórolásra koncentráltak a pilóták, nem sok akció történt az első tíz helyen, egyedül Sam Bird és Nyck de Vries kakaskodása okozott némi izgalmat.



A támadó módok sorát a McLarenek kezdték meg rögtön a futam első köreiben, az élmezőnyben lévők viszont kivártak. Végül aztán a két Andretti unta meg először a várakozást, Jake Dennis rögtön el is kezdte szorongatni a dobogós helyeken állókat az extra energia segítségével.

Erre válaszolva Wehrlein és Da Costa is követték a példáját, a német maradt az élen, Dennisszel szorosan a nyomában. A futam feléhez érve a brit át is vette a vezetést, viszont nem sokáig tudta azt megtartani, érkezett ugyanis a másik Porschéban Da Costa, és a tempóelőnyt kihasználva most ő állt a sor elejére. A támadó mód második felvételekor továbbra is a Porsche és az Andretti párosa küzdött a top pozíciókért, az élen álló pilóta személye folyamatosan változott. Tíz körrel a vége előtt a német konstruktőr kettőse vezette a sort, Da Costa húzta maga mögött Wehrleint.

Hét körrel a vége előtt egy, a pályán megálló autó miatt jönnie kellett a biztonsági autónak, az újraindításból pedig Rowland jött ki a legjobban. A brit pár kanyar alatt átvette a vezetést a támadó mód segítségével Da Costától, a futam leintéséig pedig meg tudta tartani az első helyet. Sikerével karrierje negyedik futamgyőzelmét aratta a nissanos a szériában, a Porsche párosa pedig be kellett, hogy érje a második és a harmadik hellyel. Az elektromos világbajnokság egy bő hónap múlva, február 14-én folytatódik Dzsiddában.

 

A Mexikóvárosi ePrix végeredménye:

Hely  Pilóta  Csapat
1 Oliver Rowland Nissan  
2 A.F.da Costa Porsche  
3 Pascal Wehrlein Porsche  
4 Jake Dennis Andretti  
5 Jean-Éric Vergne DS Penske  
6 Max Günther DS Penske  
7 S.Vandoorne Maserati  
8 Nyck de Vries Mahindra  
9 Nico Mueller Andretti  
10 Taylor Barnard McLaren  
11 Jake Hughes Maserati  
12 Robin Frijns Envision  
13 Sébastien Buemi Envision  
14 Nick Cassidy Jaguar  
15 Norman Nato Nissan  
16 Lucas di Grassi Lola  
17 Edoardo Mortara Mahindra  
18 Zane Maloney Lola  
19 Dan Ticktum Kiro Race  
20 Sam Bird McLaren  
       
DNF Mitch Evans Jaguar  
DNF David Beckmann Kiro Race  
       

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: