Sao Paulóban kezdődött meg a Formula-E világbajnokság 2024–25-ös szezonja, az FIA elektromos szériája új versenyzőkkel és két új csapattal tért vissza a pályára és a képernyőkre. Az idény első időmérőjén a tavalyi világbajnok, Pascal Wehrlein szerezte meg a pole-pozíciót a Porsche volánja mögött, a nissanos Oliver Rowland, az andrettis Jake Dennis és az immár DS Penske-versenyző Maximilian Günther követték a németet. A tavalyi konstruktőri bajnoki cím győztesei, a Jaguar párosa nem kezdte jól a szezont: Nick Cassidy csak a tizedik lett a kvalifikáción, míg Mitch Evans egy műszaki probléma után a legutolsó helyről indulhatott.
Rowland remekül rajtolt és átvette a vezetést Wehrleintól, míg Günther feljött a harmadik helyre, megelőzve Dennist, akit nem sokkal később a másik DS Penske-pilóta, Jean-Eric Vergne és a porschés Antonio Felix da Costa is maga mögé utasított. A mezőny második felében Evans hét pozíciót javított mindössze néhány kanyar alatt. Csupán a második körig kellett várni a szezon első biztonsági autójára: Nico Müller és Jake Hughes mentek egymásba, majd a falba.
A támadó módot először Cassidy és az immár maseratis Stoffel Vandoorne vették fel a hatodik körben, előbbi az ideiglenes extra energiát kihasználva két körön belül egészen az első helyig tört elő. Mire minden versenyző túlesett első támadó módján, Rowland, Cassidy és Dennis vezették a mezőnyt, Evans már a negyedik volt. A második támadó mód aktiválása után a Porschék álltak az élre, de Rowland nagyon okosan tartalékolta az energiáját, így jó eséllyel pályázott a futamgyőzelemre. A szezonban először a piros zászló is előkerült: Jake Dennis autója állt meg a pályán. A versenymegszakítással Rowland járt rosszul, mivel elvesztegetett némi időt a támadó módjából, míg a Jaguarok úgy várták az új rajtot, hogy még egyszer aktiválhatták az extra energiát.
Az első rajtkockából Da Costa Porschéja indult újra, Rowland, Wehrlein és Günther követték, a Jaguarok a hatodik és a tizedik helyről rajtoltak. Rowland ismét nagyszerűen kapta el a rajtot, és megint sikerült átvennie a vezetést, Günther a második helyre jött fel. Cassidy hamar aktiválta is a támadó módot és elkezdett felzárkózni az élmezőnyre, Evans pedig követte a példáját. Cassidy hamarosan már a második volt, és miközben Rowland jól tartotta magát az élen, a Nissan pilótáját áthajtásos büntetéssel sújtották, mivel túl sok energiát használt a futam során. Ezzel a jaguarosok voltak az első két helyen, immár Evans–Cassidy sorrendben. Az utolsó körökben hatalmas káosz alakult ki az élmezőnyben: Günther a falban kötött ki, illetve ismét piros zászlóval kellett megszakítani a futamot, miután Cassidy és Wehrlein értek össze, a német autója egy kemény ütközés után a feje tetején állt meg.
A huge crash for our reigning world champion Pascal Wehrlein as he came together with Nick Cassidy
— Formula E (@FIAFormulaE) December 7, 2024
Pascal reported he was okay and was out of the car shortly after #SaoPauloEPrix pic.twitter.com/i2kCk2Gqvy
Az utolsó öt, extra körre gördülő rajttal indult el a mezőny, Evans, Da Costa és hatalmas meglepetésre az előre keveredő McLarenek voltak az első négy helyen. Evans és Da Costa maradtak az élen az újraindítást követően, a karrierje első teljes FE-szezonját teljesítő 20 éves Taylor Barnard viszont négy százalékkal jobban állt az energiájával, mint az első két pilóta. A futam végéig már nem tudta kihasználni előnyét a fiatal brit, de így is csodával határos módon a harmadik helyen hozta be a McLarent a második Da Costa mögött. Evans nagyszerű teljesítménnyel indította az idényt, az utolsó helyről rajtolva szerezte meg a futamgyőzelmet. A világbajnokság január 11-én folytatódik Mexikóban.
A Formula-E Sao Paulo ePrix végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat |
1 | Mitch Evans | Jaguar |
2 | A.F.da Costa | Porsche |
3 | Taylor Barnard | McLaren |
4 | Sam Bird | McLaren |
5 | Edoardo Mortara | Mahindra |
6 | Norman Nato | Nissan |
7 | Nyck de Vries | Mahindra |
8 | Sébastien Buemi | Envision |
9 | Dan Ticktum | Kiro Race |
10 | Jean-Éric Vergne | DS Penske |
11 | S.Vandoorne | Maserati |
12 | Max Günther | DS Penske |
13 | Zane Maloney | Lola |
14 | Oliver Rowland | Nissan |
15 | Nick Cassidy | Jaguar |
DNF | Pascal Wehrlein | Porsche |
DNF | David Beckmann | Kiro Race |
DNF | Jake Dennis | Andretti |
DNF | Lucas di Grassi | Lola |
DNF | Jake Hughes | Maserati |
DNF | Nico Mueller | Andretti |
DNS | Robin Frijns | Envision |