DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 22. szombat
Formula-E

FE: Utolsó körös előzés a győzelemért, debütált a Pit Boost

A futam utolsó előtti kanyarjában dőlt el a győztes kiléte: Maximilian Günther nyerte a Formula-E idei első dzsiddai futamát, amelyen debütált a széria újítása, a Pit Boost.

Dzsiddába látogatott a Formula-E a 2024-25-ös szezon harmadik fordulójában. Az elektromos világbajnokság dupla hétvégéjének első, péntek esti ePrix-je kifejezetten fontos futamnak ígérkezett, hiszen itt mutatkozott be először az úgynevezett Pit Boost: az FE legfrissebb szabályának értelmében minden pilótának ki kell hajtania egyszer a bokszba a verseny során egy 30 másodperces „gyorstöltésre”, amely során tíz százalékkal visszatöltik az autók akkumulátorát a futam hátralévő részére.

A versenyt Maximilian Günther kezdhette a pole-pozícióból a DS Penske volánja mögött, őt a regnáló világbajnok Pascal Wehrlein követte a Porschéval, a második sorban pedig a nissanos Oliver Rowland és a mclarenes Taylor Barnard sorakoztak fel.

Günther jól kapta el a rajtot, megtartotta a vezetést, míg Rowland feljött a második helyre. Az első körben Wehrlein a jaguaros Mitch Evansszel akadt össze, amelynek következtében mindkettőjüknek megsérült az autója, így ki kellett hajtaniuk a bokszba, és jócskán hátraestek a sorban. Eközben a harmadik helyért a mahindrás Nyck de Vries szorongatta Barnardot. Miután egy rövid biztonsági autós fázis összerázta a mezőnyt, De Vries elment a McLaren mellett, Günthertől pedig Rowland vette át a vezetést.



Az élmezőnyből először Barnard, illetve az addig negyedik helyen haladó Jake Hughes tudták le először a Pit Boostot, azaz a kötelező kiállást-töltést, miközben Rowland az élen aktiválta a támadó módot. Pár körön belül Günther és De Vries is megejtették a kiállást, az élmezőnyből már kiállók közül Hughes állt a legjobban, mögötte Barnard és De Vries következett, Günther visszaesett pár pozíciót. Miután Rowland is aktiválta a Pit Boostot, kényelmesen Hughes elé tért vissza a pályára.

Mire az egész mezőny elvégezte a bokszkiállást, Rowland, Hughes és Barnard volt a sorrend az élen, amíg De Vries támadó módban fel nem jött a második helyig, Günther pedig a harmadikig. A futam végén Günther már a második helyen üldözte Rowlandet, miközben Barnard ismét a harmadik volt. Az első három helyen hatalmas csata zajlott a pozíciókért, végül a verseny utolsó körének utolsó előtti kanyarjában ment el a német pilóta a nissanos mellett, így Günther első győzelmét aratta a szezonban, míg a futamot szinte végig domináló Rowlandnek be kellett érnie a második hellyel. A McLaren fiatalja, Barnard a mostani szezonban immár második alkalommal állhatott fel a dobogóra.

 

 

A Formula-E dzsiddai futamának végeredménye:

 

Hely  Pilóta  Csapat  
1 Max Günther DS Penske  
2 Oliver Rowland Nissan  
3 Taylor Barnard McLaren  
4 Nyck de Vries Mahindra  
5 Jake Hughes Maserati  
6 Jean-Éric Vergne DS Penske  
7 Edoardo Mortara Mahindra  
8 Sam Bird McLaren  
9 A.F.da Costa Porsche  
10 S.Vandoorne Maserati  
11 Nick Cassidy Jaguar  
12 Sébastien Buemi Envision  
13 Robin Frijns Envision  
14 David Beckmann Kiro Race  
15 Pascal Wehrlein Porsche  
16 Lucas di Grassi Lola  
17 Zane Maloney Lola  
18 Norman Nato Nissan  
19 Dan Ticktum Kiro Race  
20 Jake Dennis Andretti  
21 Mitch Evans Jaguar  
       
DNF Nico Mueller Andretti  
       
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: