Dzsiddába látogatott a Formula-E a 2024-25-ös szezon harmadik fordulójában. Az elektromos világbajnokság dupla hétvégéjének első, péntek esti ePrix-je kifejezetten fontos futamnak ígérkezett, hiszen itt mutatkozott be először az úgynevezett Pit Boost: az FE legfrissebb szabályának értelmében minden pilótának ki kell hajtania egyszer a bokszba a verseny során egy 30 másodperces „gyorstöltésre”, amely során tíz százalékkal visszatöltik az autók akkumulátorát a futam hátralévő részére.
A versenyt Maximilian Günther kezdhette a pole-pozícióból a DS Penske volánja mögött, őt a regnáló világbajnok Pascal Wehrlein követte a Porschéval, a második sorban pedig a nissanos Oliver Rowland és a mclarenes Taylor Barnard sorakoztak fel.
Günther jól kapta el a rajtot, megtartotta a vezetést, míg Rowland feljött a második helyre. Az első körben Wehrlein a jaguaros Mitch Evansszel akadt össze, amelynek következtében mindkettőjüknek megsérült az autója, így ki kellett hajtaniuk a bokszba, és jócskán hátraestek a sorban. Eközben a harmadik helyért a mahindrás Nyck de Vries szorongatta Barnardot. Miután egy rövid biztonsági autós fázis összerázta a mezőnyt, De Vries elment a McLaren mellett, Günthertől pedig Rowland vette át a vezetést.
Az élmezőnyből először Barnard, illetve az addig negyedik helyen haladó Jake Hughes tudták le először a Pit Boostot, azaz a kötelező kiállást-töltést, miközben Rowland az élen aktiválta a támadó módot. Pár körön belül Günther és De Vries is megejtették a kiállást, az élmezőnyből már kiállók közül Hughes állt a legjobban, mögötte Barnard és De Vries következett, Günther visszaesett pár pozíciót. Miután Rowland is aktiválta a Pit Boostot, kényelmesen Hughes elé tért vissza a pályára.
Mire az egész mezőny elvégezte a bokszkiállást, Rowland, Hughes és Barnard volt a sorrend az élen, amíg De Vries támadó módban fel nem jött a második helyig, Günther pedig a harmadikig. A futam végén Günther már a második helyen üldözte Rowlandet, miközben Barnard ismét a harmadik volt. Az első három helyen hatalmas csata zajlott a pozíciókért, végül a verseny utolsó körének utolsó előtti kanyarjában ment el a német pilóta a nissanos mellett, így Günther első győzelmét aratta a szezonban, míg a futamot szinte végig domináló Rowlandnek be kellett érnie a második hellyel. A McLaren fiatalja, Barnard a mostani szezonban immár második alkalommal állhatott fel a dobogóra.
LAST CORNER DIVE FOR THE WIN
— Formula E (@FIAFormulaE) February 14, 2025
What race debut we have had in Jeddah! #JeddahEPrix pic.twitter.com/lrnOafmOVK
A Formula-E dzsiddai futamának végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat | |
1 | Max Günther | DS Penske | |
2 | Oliver Rowland | Nissan | |
3 | Taylor Barnard | McLaren | |
4 | Nyck de Vries | Mahindra | |
5 | Jake Hughes | Maserati | |
6 | Jean-Éric Vergne | DS Penske | |
7 | Edoardo Mortara | Mahindra | |
8 | Sam Bird | McLaren | |
9 | A.F.da Costa | Porsche | |
10 | S.Vandoorne | Maserati | |
11 | Nick Cassidy | Jaguar | |
12 | Sébastien Buemi | Envision | |
13 | Robin Frijns | Envision | |
14 | David Beckmann | Kiro Race | |
15 | Pascal Wehrlein | Porsche | |
16 | Lucas di Grassi | Lola | |
17 | Zane Maloney | Lola | |
18 | Norman Nato | Nissan | |
19 | Dan Ticktum | Kiro Race | |
20 | Jake Dennis | Andretti | |
21 | Mitch Evans | Jaguar | |
DNF | Nico Mueller | Andretti | |