DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Formula-E

Mit keres Tiago Monteiro egy Formula-E-autóban?

Tíz évvel legutóbbi együléses versenye után Tiago Monteiro visszaült egy formulaautó volánja mögé. És ha már így tett, haladt a korral és egy elektromos gépet választott. De mit jelent ez a portugál jövője szempontjából?

Az immár 39 éves Monteiro 2005-ben és 2006-ban versenyzett a Formula-1-ben, majd a következő évtől a WTCC-re váltott, amely sorozatnak azóta is tagja. Jelenleg Michelisz Norbert csapattársaként a Honda gyári alakulatánál vezet, és második helyen áll a bajnoki tabellán Jose Maria Lopez mögött.

Dppi_03716005-_138



A portugál azonban most olyan vizekre evezett, amire nem sokan számítottak tőle: a TouringCarTimes beszámolója szerint a héten a Mahindra Formula-E-autóját tesztelte a katalóniai Calafat versenypályán, nem messze Barcelonától. Az elektromos sorozat csapatai javában készülnek a harmadik szezonra, amely során privát teszteken is próbálgathatják az új technológiát.

Persze felmerül a kérdés, hogy a teszt mennyire szórakozás, és mennyire puhatolózás volt a portugál részéről egy esetleges kategóriaváltást illetően. A rutinos pilóta helye évek óta biztosnak tűnik a Hondánál, csupán a Hondáé nem tűnik annyira biztosnak a WTCC-ben. A márka várhatóan két hónapon belül fog dönteni arról, hogy meghosszabbítja-e programját a következő évre, vagy a Citroenhez hasonlóan a kiszállás mellett dönt. A francia márka bajnoka, Lopez már dobbantott is a Formula-E-be, ahol ősztől a DS Virgin pilótája lesz.

A Monteirónak lehetőséget adó Mahindra ebben a szezonban az ötödik helyen zárta a bajnokságot a kilenc csapat közül, Nick Heidfelddel és Bruno Sennával is egy-egy dobogós helyet szerezve. Egyikük maradását sem erősítették még meg, de a Motorsport úgy tudja, hogy Heidfeld lehet biztosabb a szerződését illetően.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: