DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 15. kedd
F1

„Szörnyű, borzasztó, nehéz nap” – Norris

A teszten gyűjtött összes adat mehet a kukába a forróság miatt az F1-es vb-éllovas szerint, aki mindent borzalmasnak érzett pénteken – a tempójukat leszámítva…

Szörnyű, borzasztó, nehéz nap, hihetetlen gumikopás, bahreini nehézségek: ilyen jelzőkkel összegezte Lando Norris az F1-es Bahreini Nagydíj péntekjét, amelyet egyébként dominált a McLaren.

A brit a nyitó tréningen még az élen zárt, de az esti második szabadedzésen is csak a csapattárs Oscar Piastri fért be a világbajnokságot vezető brit elé, szűk két tizeddel megelőzve őt. Ennek ellenére Norris igencsak negatívan értékelte az első szahíri napot – leszámítva a tempójukat:

f1-norris-mclaren-bahrein-day1-2



„Ez szörnyű volt. Nehéz napon vagyunk túl, újra kellett alkalmazkodni a bahreini valósághoz, a bahreini nehézségekhez. Ez keménnyé vagy izgalmassá teheti a vasárnap. Hihetetlen a gumikopás a teszthez képest.”

„Furcsa nap volt, mert minden borzasztónak érződött, de szerintem a tempónk nagyjából rendben volt. Úgyhogy összességében a péntekünk is” – tette hozzá azért pozitívumként Norris, aki szerint elsősorban az okozza a nehézségeiket, hogy jóval melegebb van most, mint volt másfél hónapja a szokatlanul hűvösben rendezett teszten:

„Úgy gondolom, csak a körülményekről van szó. A hőmérséklet, a forróság, szeles az idő… a hőmérséklet az, ami ekkora különbséget jelent. De ez van, mindenki számára ugyanaz a kihívás.”

f1-norris-mclaren-bahrein-day1-1

„Nagy kihívást jelent majd, hogyan tudod óvni a lehető legjobban óvni a hátsó gumikat. Sok információval érkeztünk meg a hétvégére az előszezoni tesztről, de alapvetően az egészet dobhatjuk ki a kukába és kezdhetjük elölről, mert annyira más volt ma a helyzet.”

Norris arra is felhívta a figyelmet, hogy szerinte a jó fél másodpercre lévő riválisok, így a McLaren és a Ferrari könnyen lehet, hogy nem mutatta meg a valós erejét pénteken:

„Nem hiszem, hogy feltekerték volna. Mindenki csak a köridőlistát nézni, de ötletük és információjuk sincs arról, ki tekerte fel, ki nem… ez itt három és fél, négy tizedet jelent, szóval ezzel máris ugyanabba a pozícióba kerülünk, mint a Mercedes.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: