Megúszta büntetés nélkül George Russell a DRS-es malőrt az F1-es Bahreini Nagydíjon. Ahogy korábban beszámoltunk róla, a sportfelügyelők tiltott DRS-használat idézték be a brit versenyzőt, aki már az autóból kiszállva arról beszélt, hogy akaratán kívül nyitotta fel az állítható hátsó szárnyat.
A sportfelügyelők a szabálytalanság tényét megállapították, azaz a DRS valóban úgy nyílt ki a 63-as autón, hogy nem tartózkodott egy másodpercen belül az előtte haladóhoz képest, azonban ennek ellenére nem szabtak ki büntetést, amire az alábbi indoklást adták:
A stewardok meghallgatták George Russell (63-as autó) nyilatkozatát, a csapat képviselőit, valamint Mr. Pearsont, és megvizsgálták a pozíciós/sportbírói rendszer adatait, a telemetriát és a csapatrádiós bizonyítékokat.
Az automatizált DRS aktiválórendszer az autó kapcsolatának hibája a külső fél által biztosított időzítési hurok problémájából adódott. Ezért az FIA jóváhagyta a DRS manuális aktiválását a 22.1 h) cikkelynek megfelelően.
A pilóta ekkor a brake-by-wire rendszerrel kapcsolatos és egyéb elektronikai problémákkal küzdött. Ekkor egy segédgomb használatát javasolták neki, amely tartalék rádiógombként, de egyúttal manuális DRS-aktiválóként is működik.
A 10-es és 11-es kanyar közötti egyenesben a csapatot próbálta hívni ezzel a gombbal, de véletlenül a DRS-t aktiválta. A DRS 37 méteren keresztül működött egy 700 méteres egyenesben. Bár 0,02 másodpercet nyert, a következő kanyarnál 0,28 másodpercet veszített kompenzációként.
Ennek megfelelően, mivel noha technikai szabálysértés történt, a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy ezzel nem szerzett előnyt a versenyző, ezért nem szabtak ki büntetést.
Nem mindenki úszta meg büntetés nélkül: Nico Hülkenberget a kopólemez túlzott elvékonyodása miatt kizárták a versenyből.