Ausztráliához hasonlóan Kínában is kihozza a maximumot a Red Bull RB21-eséből Max Verstappen: a sprintidőmérőn második helyet szerzett, a sprinten dobogós lett, és a normál időmérőn elért eredménye miatt sem szégyenkezhet, két tizedmásodperc hátránnyal a negyedik rajtkockába kvalifikált.
Mindezt egy olyan autóval, amellyel nem lehet megtalálni a következetes egyensúlyt, bármelyik kanyarban meglepheti a pilótát, jobban fogyasztja a gumikat – az időmérőt a csapattárs az utolsó helyen zárta.
Arra a riporteri kérdésre, milyen esélye van a győzelemre, Verstappen így válaszolt:
„Akkor van, ha mind kiesnek előttem! Nem vagyunk elég gyorsak. A köröm rendben volt, de nagyon nehéz volt konzisztens egyensúlyt kihozni minden körön, minden kanyarban. Nehéz, de dolgozunk rajta, igyekszünk javítani rajta” – magyarázta a riportereknek Verstappen, aki úgy érzi, egyénileg a maximumot teljesíti, de az autó nem képes többre.
„Komfortosan, magabiztosan érzem magam, de néha nem úgy reagál az autó, amire számítok, így pedig nehéz minden kanyart jól megcsinálni. A versenyen pedig, ha ez történik, akkor a többieknél jobban használódnak a gumik, ami nem ideális.”
„Talán most érzem magam a legjobb formában vezetés tekintetében, még az előző évekhez viszonyítva is. Úgy érzem, hogy az időmérőkön a maximumot hozom ki a körökből, jó munkát végzek, a versenyeken végrehajtás terén mindent megteszünk, amit lehet. De ha a versenytempó hiányzik, akkor nem lehet sokat tenni” – beszélt lesújtóan a Red Bull esélyeiről a futamra való tekintettel.