Annak ellenére is átülne akár már a soron következő Formula-1-es Japán Nagydíjon a Red Bullba Yuki Tsunoda a küszködő Liam Lawson, hogy Max Verstappen és Helmut Marko szerint is könnyebben vezethető a Racing Bulls versenygépe. Közben a tanácsadó pedig inkább már Isack Hadjar produkcióját méltatta.
Óriási a kontraszt eddig Lawson és Tsunoda teljesítménye között 2025-ben: a Red Bullhoz előléptetett új-zélandi a sanghaji sprintidőmérőt is beleszámítva egy 18. és két 20. helyet tud felmutatni kvalifikációkról, miközben a japán rendre Q3-ba jut a papíron lassabb Racing Bulls színeiben.
Ismerve a Red Bull pilótapolitikáját, nem meglepő, hogy máris Lawson lecseréléséről találgatnak. Maga a versenyző a Kínai Nagydíj szombatján történt blama után el is ismerte, hogy „nincs igazán ideje”, hogy belerázódjon, és „egyszerűen nem elég jó”, amit eddig nyújt.
De minek tudható be a fiatal pilóta küszködése? A csapattárs és negyedik helyre kvalifikáló Verstappen osztja azt a nézetet, hogy az RB21-es sokkal nehezebben vezethető, mint a Racing Bulls versenygépei, amellyel Tsunoda és egyébként az újonc Isack Hadjar is remekel:
„Ha megnézzük Liamet a Racing Bullsban, valójában eléggé hasonló volt Yukihoz képest” – mondta el Verstappen, akit a Motorsport.com idéz. „Nem volt nagy különbség közöttük, úgy gondoltam. Máskülönben a csapat nem döntött volna úgy, hogy Liamet ülteti be.”
„És most hirtelen a különbség nagyon nagy, és ráadásul közel is vannak hozzám, ami szintén elmond azért valamit. Ahogy beszéltem Liammel, a Racing Bulls autóját határozottan könnyebb vezetni, mint a miénket.”
Az energiaitalosok mindig kemény sportszakmai tanácsadója, Helmut Markót azonban nem hatja meg ez az álláspont: „Igen, de végső soron egy nagyon gyors autót mindig nehezebb is vezetni” – mutatott rá a szakember, aki szombaton már arról beszélt, hogy elemezni fogják Lawson produkcióját.
Tsunoda már Suzukában átülne, Marko Hadjart dicséri
Lawson küszködése közben Tsunoda remekel, így felmerülhetne akár a pilótacsere. A japán pilótának pedig nem is lenne ez ellenére, mint az a kínai időmérőn adott válaszából kiderült: „Persze, mindig” – felelte arra a kérdésre, hogy készen áll-e beülni a Red Bullba, ha esetleg a bikások a váltás mellett döntenek.
A soron következő nagydíj egyébként épp Tsunoda hazai futama, a suzukai Japán Nagydíj: ha esetleg nagyon gyorsan a csere mellett döntene a Red Bull, az szimbolikus helyszín lehetne a pilóta szempontjából. És természetesen ez sem lenne ellenére:
„Japánban, persze, száz százalékig. Úgy értem, az ő autójuk gyorsabb” – vélekedett Tsunoda, majd amikor visszakérdeztek, hogy tényleg biztos-e ebben az eddig látottak alapján, így reflektált: „Igen, biztos.”
Marko egyébként szintén elismeri Tsunoda remek formáját, de érdekes, hogy még nála is jobban dicsérte a múlt héten a sírása miatt még kínosnak titulált Hadjart:
„Yuki az első versenyen és a sprinten is versenyképes volt, nem követett el hibákat. De még lenyűgözőbb volt Hadjar a második futamán. Nem ismeri az itteni pályát, és hetedik lett, szóval ez még bámulatosabb. Ez azt mutatja, hogy működik a juniorprogramunk, és azt is, hogy a Racing Bulls egy versenyképes és nyilvánvalóan könnyebben vezethető autót készített.”
Arra a felvetésre, hogy tovább mellőzhetik-e Tsunodát az előző évekhez hasonlóan, ha vele és Lawsonnal is folytatódik a mostani tendencia, Marko így válaszolt: „Beszéljünk akkor róla, amikor megtörténik. Yuki a jövőjéért vezet. Ez számít, és most nagyon jól teljesít.”