DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 23. vasárnap
F1

Leclerc: Itt tartunk most, ez van az autóban

A monacói úgy érzi, az időmérőn produkált háromtizedes lemaradás nagyjából reális. A gumikezelésükben is csak óvatosan bízik az F1-es Kínai Nagydíj előtt.

A harmadik rajtsorba kvalifikálta magát a Ferrari párosa a Formula-1-es Kínai Nagydíjra, Charles Leclerc szerint pedig nagyjából ez a realitás, ennyi van most az autójukban. A gumikezelésük jónak tűnik vasárnapra, csak kérdéses, hogy ezt a mezőnyből startolva ki tudják-e aknázni.

Azok után, hogy Lewis Hamilton a pole-ból indulva megnyerte a sanghaji sprintfutamot, az időmérőn már valamelyest haloványabban szerepeltek ismét a Ferrarik: a brit ötödik, csapattársa pedig hatodik lett. Igaz, a hátrányuk alig három tizedmásodperc volt az élen végző Oscar Piastrihoz képest – Leclerc szerint pedig nagyjából itt is tart most valóban a Scuderia:

f1-leclerc-kina-day2-1



„Ma délután szerintem egyszerűen nem volt meg bennünk a potenciál. Összességében nem volt meg a tapadás, és úgy gondolom, míg Ausztráliában úgy éreztem, nem végeztünk jó munkát az időmérőn és messzebb voltunk ahhoz képest, mint amit gondoltunk, de szerintem ha mindent összeraktunk volna, akkor háromtizedes lemaradásra számíthatunk.”

„Szerintem ez a ma látott három tized az alapvetően, ahol tartunk. Azt leszámítva, hogy Lewis nagyszerű munkát végzett tegnap. De úgy érzem, ma én is jól dolgoztam. Biztos vagyok benne, hogy Lewis is így tett, és ez az autóban rejlő potenciál. Van-e kicsit még több az autóban? Talán. De három tized? Nem hiszem. De várjuk a holnapot.”

 

Jó a gumikezelés – de meg tudják-e ezt mutatni?

f1-leclerc-kina-day2-2

A vasárnapi esélyeket illetően Leclerc a sprint alapján visszafogottan optimista volt, hiszen annak ellenére, hogy a rövid verseny elején pozíciót bukott George Russell-lel szemben, a hajrában jobbnak tűnt a tempója – más kérdés, hogy az SF-25-ösnek jónak tűnő gumikezelését ki tudják-e majd aknázni a mezőny sűrűjében indulva:

„Délelőtt jó tempó volt az autóban, főleg az etap vége felé, de mindig trükkösebb a piszkos levegőben autózni, szóval jobb időmérőt kívántam volna. A gumikezelés jónak tűnt, de óvatosnak kell lennünk, mivel én a magam részéről sokat küszködtem a piszkos levegőben. Lewisnak nagyon jó tempója volt szabadon autózva.”

„Csak meg kell próbálnunk tiszta levegőhöz jutni onnan, ahonnan rajtolunk. Ez kicsit trükkös lesz, mivel az ötödik-hatodik helyről indulva lesz néhány autó előttünk. De igyekszünk a legjobbunkat nyújtani, és a remélhetőleg a versenytempónk jobb a körülöttünk lévőknél.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: