A gumik és az autó viselkedése is megnehezíti a versenyzőik dolgát Sanghajban – állítja Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke szerint viszont a két pilóta közül leginkább Lando Norrist sújtják ezek a nehézségek a brit vezetési stílusa révén.
Miközben Oscar Piastri a sprinten második lett, az időmérőn pedig karrierje első pole-pozícióját szerezte a Formula-1-ben a Kínai Nagydíj szombatján, addig Norris rontott a rövid versenyen és csak nyolcadik lett, míg a vasárnapi viadalra a harmadik pozícióba kvalifikálta magát.
A világbajnokságot pályafutása során először vezető pilóta a sprinten a szemcsésedéssel küzdött, ezért nemigen tudott előretörni a mezőnyben, majd pedig a kvalifikáción kifogott rajta az MCL39-es olykor ideges viselkedése. Márpedig Stella szerint mindkét faktor jobban megnehezíti Norris életét, mint Piastriét:
„Van néhány dolog: az egyiknek főként a gumik viselkedéséhez van köze ezen az aszfalton, míg a másiknak szerintem inkább az autónk viselkedéséhez van köze – ami kicsit nehezebbé teszi, hogy kihozz mindent az autóból a határokat feszegetve. Ez mindkét pilóta számára egyforma, de úgy vélem, jobban bünteti Landót, tekintve a vezetési stílusát és ahogy köridőt akar nyerni” – idézi a csapatvezetőt a Motorsport.
„Mindkét tényező olyan, hogy nemigen tudunk mit csinálni, csak alkalmazkodnunk kell. Határozottan kell némileg javulnunk a hosszú etapokon, mivel Landónál rengeteg szemcsésedéssel küzdöttünk, és nemigen tudott előrelépni a sprinten, míg Oscar kissé komfortosabban birkózott meg az abroncsokkal. De az is tény, hogy kevesebb autózott piszkos levegőben.”
Stella azt is hozzátette, hogy az autó ideges viselkedése elsősorban akkor tör felszínre, amikor megpróbálják a maximumot kipasszírozni a friss lágy gumikon belőle:
„Valahogy amikor próbálta megtalálta az utolsó egy vagy két tizedet, amelyet általában megtalálsz, amikor felrakjuk az új szettet, akkor szerintem lecsapott rá ez a fajta viselkedés, amire utaltam. És ez azt jelenti, hogy nála igazából jobban működik, ha 99 százalékon megy, mert ha megpróbálja a 100 százalékot kipréselni, akkor botladozni kezdenek a dolgok.”
Norris: Még mindig sok a hiba
Maga Norris is elmondta a kvalifikációt, hogy nem is a gumik megfelelő hőmérsékleti tartományban tartása jelentette a fő gondját eddig Kínában, hanem a szemcsésedés. Egyelőre pedig nem érzi annyira komfortosan magát az autóban, mint az ausztrál szezonnyitón – ezért jönnek is a hibák:
„Sokkal jobban és igen, határozottan komfortosabban éreztem magam, mint tegnap. De még mindig túl sok hiba volt a részemről. Nem érzem olyan komfortosan magam, mint Ausztráliában. Egyszerűen csak trükkös, de mindenkinél ez a helyzet, és egyszerűen csak nem végeztem a legjobb munkát, Oscar pedig nagyon is.”