A szezonnyitó drámája után első Q3-as szereplésével tért vissza Isack Hadjar: a francia újonc kihasználta a Racing Bulls ismét középmezőny csúcsát képviselő tempóját, és a hetedik rajtkockába kvalifikált a Kínai Nagydíjra, megelőzve Andrea Kimi Antonellit – így ő lett a legjobb újonc –, valamint Yuki Tsunodát – így megszakadt a csapattársait kilenc hétvégén át időmérőn legyőző japán sorozata. Bár Tsunoda hibázott a 13-as kanyarban, Hadjar a kör korábbi részében egy szinten volt vele.
A francia 0,438 másodpercet kapott a pole-pozíciós Oscar Piastritól, és úgy véli, körében még több is lehetett volna, az egyensúly ugyanis az időmérő korábbi részében kedvezőbb volt, mint a Q3-ban.
„A legjobb érzet még a Q1-ben volt, a Q2-től pedig szerintem változott kicsit a széljárás, így sosem találtam meg ugyanazt az egyensúlyt, kicsit jobban küszködtem az autóval, és tudom, hogy veszítettem is. Szerintem több köridő, jobb pozíció lett volna benne” – nyilatkozta a médiának Sanghajban Hadjar. Merész kijelentés, hiszen ha egy-másfél tizedmásodperccel gyorsabb, a Ferrarik közé vagy elé fért volna be.
„Az eredmény mutatja, hogy a potenciál nagyon magas, viszont karrierem mostani szakaszában az utolsó Q3-as körön mindent összerakni a legnehezebb feladat. Ezen még dolgoznom kell” – mondta az újonc, akit Helmut Marko is dicsért, a Red Bull-tanácsadó elmondása szerint „hihetetlen köridőket futott és nem hibázott”.
Hadjar célja egy jobb rajt és pontszerzés
A sprinten 13. helyen célba érő Hadjar úgy véli, a hetedik pozíció megtartása reális lehet a futamon. Ehhez viszont jobb rajtra van szükség, mint amit a szombati rövid futamon produkált.
„Úgy gondolom, ha javítok a rajton és hasonlóan indulok, mint Yuki, akkor jó esélyem van, hogy ott maradok, ahol vagyok. Természetesen a cél a pontszerzés, hogy a nagyfiúkkal legyek, ami egyértelműen jó érzés. A probléma egyszerűen az elmozdulás az első pár méteren. Ma délelőtt nem volt valami csodás, van pár gondom, de tudom, miben fejlődhetek” – mondta a vasárnapi verseny kapcsán Hadjar.
Tsunoda: Mindkét autó pontot szerezhet
A sprinten hatodik helyet szerző Tsunoda hibája ellenére is kilencedik rajthelyet szerzett: a japán elképzelhetőnek tartja, hogy a Racing Bulls kettős pontszerzéssel ugorjon előre a konstruktőri tabella nyolcadik helyéről.
„Küszködtem a Q3-ban, elkövettem egy kisebb hibát, a 13-as kanyarban volt egy pillanatom, lecsúsztam a pályáról, így nem tudtam befejezni azt a kört, pedig addig jó kör volt” – nyilatkozta Tsunoda, aki csapattársa teljesítményét sem hagyta szó nélkül. „Isack nagyon jó munkát végzett, igen erősen tért vissza. A mixben vagyunk, össze kell raknunk a stratégiát, de úgy gondolom, mindkét autóban benne van a potenciál, hogy a sprint után újra pontokat szerezzünk.”
Ötezer euróra bírságolták a Racing Bullst
Szintén a csapathoz kapcsolódó hír, hogy pénzbírságot kaptak veszélyes bokszutcai kiengedés miatt. A Q3-as szakasz folyamán a Racing Bulls Max Verstappen útjába engedte ki Hadjart a bokszutcában – a holland kitérő manőverre kényszerült.
A stewardok utólag berendelték mindkét versenyzőt és visszanézték a felvételeket, ennek következtében az a döntés született, hogy a Racing Bulls 5000 euró pénzbírságot kap.