DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 21. péntek

Leclerc-t és Strollt vizsgálják, bajban lehet a Williams

Nem tekinthető még véglegesnek a Formula-1-es Kínai Nagydíj sprintidőmérőjének végeredménye, a felügyelők ugyanis két versenyzőt is beidéztek magukhoz. Név szerint Charles Leclerc-t és Lance Strollt: mindketten a két safety car-vonal között meghatározott deltaidőnél mentek lassabban az FIA dokumentumai szerint.

Összesen amúgy volt még nyolc ilyen jellegű kihágás a sprintkvalifikáción: Stroll további két alkalommal, valamint Oscar Piastri is kétszer, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon, Liam Lawson és Andrea Kimi Antonelli pedig egyszer-egyszer nem tartotta magát az 1:54,0-s előírt időhöz. A felügyelők azonban ezekben az esetekben arra jutottak, hogy a pilóták azért lassítottak a pálya egy pontján (míg a többin betartották a deltaidőt), hogy ne tartsanak fel másokat, így ezért nem járt szankció.

Egy harmadik vizsgálat is érdekes lehet, ráadásul igen szokatlan esetről van szó: Jo Bauer technikai delegált jelentette ugyanis a stewardok irányába, hogy a Williams csapata nem szolgáltatta be a vezeték nélküli előre és hátrafelé néző kameráik felvételeit az első szabadedzés utáni egy órán belül. Ezek azok a kamerák, amelyek az FIA nemrég szigorított technikai direktívái alapján a szárnyak mozgását hivatottak monitorozni. Mindez a technikai szabályok elleni vétségnek számít, így akár komoly büntetés is várhat a Williamsre.

FRISSÍTÉS: A Williamsre szombat reggel helyi idő szerint fél 9-kor vár egy meghallgatás az említett ügyben.

f1-ferrari-leclerc-sanghaj-day0

„Élete formájában van Tsunoda” – Marko

A Red Bull tanácsadója dicsérő szavakkal illette a Racing Bulls 24 éves versenyzőjét, aki remek teljesítményt nyújtott a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján, és a nyolcadik rajthelyről kezdheti meg a szombati sprintet.

„Yuki egy újabb nagy ugrást tett előre. Lecserélte a menedzserét, és eddig abszolút briliánsan teljesít. Élete formájában van” – mondta Marko Kínában a Motorsport-Totalnak.

Mindeközben Liam Lawson számára meglehetősen pocsékul indult a Red Bull anyacsapatában való szereplés, az új-zélandi versenyző melbourne-i Q1-es kiesését és nullázását követően utolsóként végzett a kínai sprintkvalifikáción.

Horner Lawsonnak: „Ne nézz fel a közösségi médiára!”

Christian Horner a Sky mikrofonja előtt elárulta, hogy mit mondott Liam Lawsonnak azt követően, hogy a Red Bullnál F1-es csapatánál töltött első versenyét a falban fejezte be, és az időmérője sem alakult túl fényesen. A brit csapatvezető arra törekedett, hogy segítsen megtalálni a pozitívumokat a fiatal új-zélandinak: „Úgy gondolom, egyszerűen talpra kell állnod, és a pozitívumokra kell koncentrálnod” – árulta el Horner a Lawsonnak szóló üzenetét

„Övé volt a második leggyorsabb versenykör. Ez egy nagyon nehéz hétvége volt, szóval lapozni kell, és lehajtott fejjel dolgozni tovább. Ne nézzen fel a közösségi médiára, és fókuszáljon a következő futamra. Hiszünk benne, hogy megvan benne a képesség, csak egy kis időre van szüksége” – mondta Horner, majd kitért Verstappen korábbi csapattársaira, akik pozitív példát jelenthetnek Lawson számára:

„Ez egy nehéz ülés, Max már majdnem tíz éve van a csapatnál. Daniel Ricciardo erős csapattársa volt az első években, de Checo is jó munkát végzett 2021 és 2023 között, sőt 2023-ban második lett a világbajnokságban. De hiszünk a fiatalok és az ifjú tehetségek támogatásába, ezért adunk lehetőséget Liamnek” – mondta Horner Lawsonról, akinek ezúttal sem volt túl fényes napja, hiszen a sprintkvalifikáció első szakaszában kiesett.

lawson-china

Elhalasztották a döntést Williams-ügyben az F1-es Kínai Nagydíjon

Csak szombat reggel tartják a felügyelők a meghallgatást a Williams igen szokatlan technikai kihágásának ügyében – derült ki az FIA friss dokumentumából. Ez azt is jelenti, hogy Alexander Albon kilencedik és Carlos Sainz tizenharmadik rajthelye a sanghaji sprintfutamra egészen addig, nem sokkal a start előttig bizonytalan marad.

Mint azt korábban megírtuk, Jo Bauer technikai delegált jelentette a stewardok irányába, hogy a Williams csapata nem szolgáltatta be a vezeték nélküli előre és hátrafelé néző kameráik felvételeit az első szabadedzés utáni egy órán belül. Ezek azok a kamerák, amelyek az FIA nemrég szigorított technikai direktívái alapján a szárnyak mozgását hivatottak monitorozni.

Mindez a technikai szabályok elleni vétségnek számít, így akár komoly büntetés is várhat a Williamsre – igaz, hasonlóra nincs precedens, így kérdéses, milyen jellegű és mekkora szankcióval sújthatják a grove-i istállót.

f1-williams-sanghaj-1

Mikor kezdődik az F1-es sprint és a futam Kínában?

Túl vagyunk az F1-es Kínai Nagydíj pénteki napján, és a hétvége specialitása az, hogy sprintmenetrend szerint bonyolítják le, ezért csak egyetlen szabadedzést rendeznek, és péntek délután már a sprintidőmérőt láthattuk, ahol Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót.

A sprintfutam magyar idő szerint szombat reggel 4:00-kor rajtol, majd utána következik némi szünet, és 8:00-kor jön egy újabb időmérő, ami már a nagydíj rajtrácsáról dönt.

Az F1-es Kínai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap reggel 8:00-kor kezdődik.

f1-norris-mclaren-kína

fotó: McLaren

„Belsős viccet űztem a mérnökömmel” – Leclerc a melbourne-i rádiózásról

Az Ausztrál Nagydíj egyik legemlékezetesebb momentuma volt, amikor Charles Leclerc jelentette a csapatrádión, hogy tele van vízzel az ülése, és valami ereszt az autójában, amire a versenymérnöke megállapította, hogy valószínűleg víz lesz az. Leclerc ezt követően rendkívül bölcs megállapításnak nevezte a mérnöke válaszát.

A Ferrari monacói versenyzője Kínában úgy nyilatkozott a sajtó képviselőinek, hogy nincs szó csapaton belüli kommunikációs problémáról, csupán egy belsős poént sütött el a versenymérnökével, ami kívülről nehezen értelmezhető az emberek számára. 

„Ez egy belsős vicc volt” – mondta Leclerc a Formula.hu jelenlétében Kínában.

„Kívülről ezt senki sem érthette, ez a mérnököm és köztem lévő dolog. Tudtuk, hogy honnan jött a víz – az itatóberendezésem volt az. Szóval nem tudtam inni a futam alatt, és csupa víz voltam – ez van” – tette hozzá a 27 éves versenyző.

 

„Pályafutásom meghatározó személyisége volt” – Baumgartner Jordan haláláról

Szomorú hír érkezett csütörtök délelőtt: 76 éves korában elhunyt a korábbi legendás Formula-1-es csapattulajdonos, Eddie Jordan. A nevét viselő istálló 1991-től 2005-ig szerepelt az F1-ben (a jogutód pedig ma is a mezőny tagja az Aston Martin képében), és olyan nagy nevek debütáltak nála, mint Michael Schumacher, Rubens Barrichello vagy Giancarlo Fisichella. Magyar szempontból pedig a legfontosabb momentum a 2003-as hungaroringi futamhoz köthető, hiszen Jordan csapatánál ugrott be és teljesítette első két F1-es futamát hazánk máig egyetlen Formula-1-es pilótája, Baumgartner Zsolt. A korábbi versenyző is megemlékezett egykori főnöke halálhíréről:

„Szomorú nap ez a mai, megdöbbentett Eddie halálhíre. Pályafutásom meghatározó személyisége volt, sokat köszönhetek neki, és nemcsak én, hanem jó néhány pilóta. Nem volt napi kapcsolat közöttünk, legutóbb szerintem két éve találkoztunk, de ahányszor külföldön jártam, vagy ő eljött Magyarországra, mindig nagyon megörültünk egymásnak. A Formula 1 ikonikus alakja távozott, részvétem a hozzátartozóknak” – olvasható Baumgartner nyilatkozata a Hungaroring hivatalos Facebook-oldalán.

Lawson: Nem is érdekelhetne kevésbé, mit mond Zak Brown, sosem beszéltem vele

A Red Bull második ülésében Yuki Tsunodának kellene lennie, a rivális csapat furcsa döntésekkel választja meg pilótáit – ezzel szúrt oda a McLaren-vezér Zak Brown a Red Bullnak, miután a japán remekelt, az új-zélandi viszont botladozott az Ausztrál Nagydíjon.

„Nem is érdekelhetne kevésbé, mit mond Zak, hogy őszinte legyek” – reagált a hírre a kínai sajtónapon Liam Lawson. „Nem beszéltem vele, szerintem sosem. Közösségi médiát sem követtem az elmúlt két hétben. Fontos, hogy jó hétvégém legyen, mert ezért vagyunk itt. Nem gondolom, hogy egy futam után negatív spirálba tudnánk kerülni, és egyébként is magas elvárásaink vannak valamennyiünknek.”

Az Ausztráliában ötödik-hatodik helyre is esélyes, stratégia miatt nullázó Yuki Tsunoda ebben a helyzetben – érthető módon – többet ad Brown véleményére, de azért emlékeztetett rá, a pilótakérdés örökzöld téma a Red Bull berkein belül.

„Értékelem, amit Zak mondott rólam a sajtóban, de csak egy futam telt el, ráadásul ezek a dolgok az első tavalyi verseny óta mennek. Tudjuk, Daniel vagy Checo, én vagy Checo, Liam vagy Checo, ez már egy tradíció a csoportunkon belül. Pozitív, ugyanakkor azt kell folytatnom, amit csinálok. Tavaly év végén választottak, ezt a felállást, és talán egyértelmű terveik vannak a jövőre” – mondta a sanghaji médianapon Tsunoda.

Fotó: Red Bull Content Pool

Verstappen: Azt várják, hogy én káromkodok először...

A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján megkérdezték Max Verstappent arról, hogy mit gondol az FIA káromkodást érintő szabályának legfrissebb fejleményeiről, vagyis hogy a rádióüzenetekért nem osztanak majd ki büntetéseket.

A világbajnok röviden reagált:

„Én csak próbálok kimaradni ebből az egészből, és zenben lenni. Mindenki azt várja tőlem, hogy majd én leszek az első, aki káromkodik, úgyhogy próbálok nem én lenni…” – váltott ki kisebb nevetést az újságírókból.

f1-verstappen-redbull-2025

fotó: Red Bull Content Pool

Kína helyett Maranellóba utazott a Ferrari F1-es technikai igazgatója

Az olasz Corriere della Sera beszámolója szerint nincs ott a csapattal Kínában a Ferrari technikai igazgatója, Loic Serra. A lap úgy tudja, hogy az október óta dolgozó vezető szakember a csúfosra sikerült melbourne-i szezonnyitó után hazautazott Maranellóba, hogy a szimulátorban próbálja megfejteni az SF-25-ös problémáit, és hogy megtalálja rájuk a megoldásokat.

A várakozások szerint Serra két hét múlva, a Japán Nagydíjon már ismét ott lesz a csapatta, és a Corriere azt is hozzáteszi, hogy információi szerint a sanghaji hiányzás az eredeti tervekben is szerepelt.

f1-ferrari-2025-melbourne

fotó: 

Megvédte Hadjart Markótól Ralf Schumacher

Rémálomszerűen kezdődött Isack Hadjar Formula–1-es karrierje Ausztráliában, hiszen a Racing Bulls újonca már a melbourne-i felvezető körön balesetet szenvedett. A francia versenyző rendkívül csalódott volt a történtek miatt, a paddockban el is sírta magát, és Lewis Hamilton édesapja próbálta őt megvigasztalni. Helmut Marko azonban egészen másképp reagált, az ORF-nek nyilatkozva kellemetlennek bélyegezte Hadjar reakcióját, amire az egykori F1-es pilóta, Ralf Schumacher szerint semmi szükség nem volt.

„Hatalmas nyomás nehezedik erre a fiatal versenyzőre, és megértem a csalódottságát, amit mindenki másként kezel” – mondta Schumacher a német Sky Sports podcastjében. „Én sem sírtam volna, hanem mérges lettem volna magamra. De mindenkinek meg kell engedni, hogy kiadja az érzelmeit. Dr. Marko gyakran fogalmaz keményen vele kapcsolatban, pedig erre nincs szükség. És nem hiszem, hogy komolyan gondolná.”

Ralf Schumacher azt is kiemelte, hogy bár Hadjar hibája valóban kínos volt, másokkal is megesett hasonló, utalva egyrészt Carlos Sainz biztonsági autó mögötti balesetére néhány perccel később, másrészt arra a húsz évvel ezelőtti Olasz Nagydíjra, melyen David Coulthard a pole megszerzése után a felvezető körön eldobta az autót: „Sainz is elsírhatta volna magát. Úgy értem, vele is ez történt. David Coultharddal is megesett már, más pilótákkal is előfordult. Csak egy pillanatnyi figyelmetlenség.”

hadjar-anthony

Játssz a Formulával és nyerd meg szezonindító lapszámunkat!

A tavalyi szezonhoz hasonlóan idén is elindult a Formula.hu F1-es tippjátéka, amelyet (annak részleteivel, szabályzatával, lebonyolításával együtt) ezen a linken találtok: https://formula.hu/tippjatek 

A soron következő Kínai Nagydíjra pedig nyereményjátékot hirdetünk: aki a legtöbb pontot szerzi az előttünk álló hétvégére leadott tippjeivel a Formula bajnokságában, az megnyeri az Autósport és Formula szezonindító lapszámát!

A magazinról bővebben itt olvashattok: https://formula.hu/f1/2025/03/11/afm-marcius-kezdodik-a-2025-os-f1-es-szezon 

Játékra fel!

038-039 - 10 dolog_cikk_resize

Több F1-es csapat felszerelése is késve érkezett meg Sanghajba

A RacingNews365 és a Motorsport is arról számolt be, hogy logisztikai nehézségei adódtak a Formula-1-nek a felszerelések eljuttatásával a Kínai Nagydíj helyszínére. Utóbbi lap úgy tudja, hogy legalább négy csapat – név szerint a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin – szembesült járatkéséssekkel Melbourne-ből Sanghajba, így az alakulatok csak szerda késő délután kapták meg a csomagjaikat a pályán. Az FIA emellett azt is jelezte a csapatoknak, hogy a hivatalos gumiszállítónak, a Pirellinek is hasonló nehézségei adódtak.

Mindezek miatt az FIA engedményt tett a csapatoknak az F1-es Kínai Nagydíj hétvégéjére: csökkentették a szerda éjszakai „kijárási tilalom” (amikor nem dolgozhatnak a csapattagok az autón vagy bármi máson a paddockban) időtartamát, hogy időben elkészülhessenek az előkészületekkel. Azt az FIA és a Motorsportnak nyilatkozó egyik csapattag is megerősítette: mivel még másfél nap van az első és a sprintformátum miatt egyetlen pénteki szabadedzés kezdetéig, nem aggódnak amiatt, hogy a járatkésések esetleg érinteni fogják a hétvége menetrendjét.

f1-pitlane

fotó: DPPI

„Furcsán választanak pilótát…” – Brown a Red Bull Tsunoda-mellőzéséről

Az F1-es Ausztrál Nagydíjon és főleg annak időmérőjén nyújtott teljesítmények alapján nem érzi a McLaren elnök-vezérigazgatója, hogy a Red Bull miért nem Yuki Tsunodára szavazott Liam Lawson helyett. Míg az új-zélandi már a Q1-ben kiesett a kvalifikáción, a futamon pedig autót tört és kiesett, addig a japán az ötödik lett a Racing Bulls színeiben, s a versenyen is jó úton haladt az ötödik-hatodik hely felé, ám a visszatérő esőben túl sokáig halasztották az intermediate gumikra váltást, így végül kicsúszott a top 10-ből – amiért Laurent Mekies csapatvezető elnézést is kért Tsunodától.

Zak Brown mindenesetre nem hagyta kihasználatlanul az alkalmat, hogy Tsunoda remeklése kapcsán odaszúrjon a riválisnak: „Úgy gondolom, nagyon izgalmas év lesz ez. Yuki remek munkát végzett, valószínűleg ő az a srác, akinek a Red Bullban kellene ülnie az alapján, ha megnézzük, hogyan teljesített. De úgy fest, furcsa döntéseket hoznak a pilóták kiválasztásánál” – fogalmazott a Sky Sports F1-nek nyilatkozva Melbourne-ben. A Racing Bulls sportigazgatója, Alan Permane egyébként még az évadnyitó előtt beszélt arról, hogy továbbra is céljuk, hogy Tsunodát Red Bull-üléshez juttassák, s úgy érzi a szakember, hogy ha a pilóta jól teljesít, nem látja okát, hogy ez miért ne történjen meg.

f1-tsunoda-racingbulls-aus

Thaiföld miniszterelnökével tárgyalt a bangkoki F1-es futamról Domenicali

Mint arról néhány napja már beszámoltunk, azt tervezte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után a Formula-1 nemrég 2029 végéig hosszabbító elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy Thaiföldre utazik, hogy ott egyeztessen egy esetleges bangkoki verseny megrendezéséről. Thaiföld egy ideje már érdeklődik az F1-es futamrendezés iránt, az utóbbi hónapokban a legnagyobb esélyessé lépett elő – az afrikai kontinsensen bejelentkező Ruanda és Dél-Afrika mellett – arra, hogy a közeljövőben csatlakozzanak a versenynaptárhoz. A szándékukat pedig jól mutatja, hogy az ország miniszterelnökével tudott leülni Domenicali:

„Örömömre szolgált, hogy ma találkozhattam Paetongtarn Shinawatrával, Thaiföld miniszterelnökével és a csapatával, akikkel átbeszéltük a lenyűgöző terveiket arról, hogy versenyt rendeznének Bangkokban. Várom, hogy folytassuk az egyeztetéseinket a következő hetekben és hónapokban” – fogalmazott egy rövid kommünikében az F1 első embere a lentebbi közös fotó kíséretében.

2026-ban egyébként a Madring nevet kapó vadonatúj madridi utcai pálya érkezik új helyszínként az F1-be, míg Zandvoort az utolsó nagydíját fogja rendezni, Spa pedig rotációs szerződést írt alá nemrég – igaz, egy pálya még biztosan kikerül jövőre a körforgásból, hiszen a jelenlegi 24 forduló a maximum.

f1-domanicali-thaifold

Akár minden évben rendezhet szezonindító show-t az F1

Egy hónappal ezelőtt a londoni O2 Arénában tartott nagyszabású show-val indította be a 2025-ös szezonját a Formula-1, az eseményen leplezte le mind a tíz istálló az idei autófestését is. A rendezvény emellett az F1 75. születésnapját is hivatott volt megünnepelni, emiatt felmerül a kérdés, hogy a jövőben évi rendszerességgel kerül-e sor majd hasonlókra. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint elképzelhető:

„Úgy gondolom, nagy siker volt” – fogalmazott az F1 75 elnevezésű esemény kapcsán Domenicali a Formula1.com honlapon. „Megmutattuk a platformunkat, emellett meggyőztük a szkeptikusabbakat, hogy az F1-nek nagyban kell gondolkodnia. Hogy minden évben lesz-e ilyen, azt meg kell beszélnünk. Egyértelműen komoly az érdeklődés különböző promóterek részéről a világ különböző tájairól, akik szeretnék, hogy úgy mondjam, ezt egy 25. nagydíjnak tekinteni, amellyel elindtjuk a szezont. Nagyon-nagyon hamar döntést fogunk hozni.”

f175

Ebben sokkal jobb a McLaren Marko szerint

A Red Bull tanácsadója az Ausztrál Nagydíjat követően kiemelt egy kulcsfontosságú területet, melyben sokkal jobbnak érezte a futamgyőzelmet begyűjtő McLarent, Helmut Marko egyben javulásra sürgette a csapatát.

Marko előbb a melbourne-i futam alakulásáról beszélt a német Skynak, aztán kitért a szempontjukból problémás területre is: „Örültünk a biztonsági autónak, mert a verseny előrehaladtával láttuk, hogy erőteljes gumikopásunk van. Ahhoz, hogy valódi esélyünk legyen, több esőre lett volna szükség, de nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Rendkívül szoros volt, összességében azt kell mondanom, hogy nagyszerű verseny van mögöttünk.”

„A McLaren egyszerűen jobb a gumikezelés szempontjából. Ezt már láttuk a hosszú etapokon, láttuk Bahreinben, és ez az a terület, amin még keményen kell dolgoznunk” ­– tette hozzá Marko.

Különös válaszok: „Sokkolóan rossz” Verstappen és Russell kapcsolata!

A szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj utáni sajtótájékoztatón két különös kérdés is zavarba ejtette a résztvevőket. Előbb Max Verstappennek és George Russellnek vetették fel, hogy sikerült-e rendbe hozni a kapcsolatukat – annak alapján, hogy a futamgyőztes Norris érkezése előtt elbeszélgettek egymással. Pár másodperc zavar után Verstappen faarccal felelt:

„Nem, még mindig sokkolóan rossz” – válaszolta, majd elnevette magát és pár másodperc múlva megadta a rendes választ is: „Úgy értem, teljesen rendben van” – mondta, amit Russell is megerősítette: „Ahogy mondja.”

russell-verstappen-2025

A másik kérdés arra vonatkozott, hogy rosszul érezték-e magukat a versenyzők attól, hogy safety car mögött ugyan, de közvetlenül egy munkagép és sportbírók mellett kellett elhaladniuk, és inkább piros zászlót kellett volna lengetni szerintük – a válaszok pedig arra tekintettel is érdekesek, hogy a versenyen nem is egy pilóta hibázott úgy, hogy nem versenytempóban haladt a mezőny:

LN: Nem éreztem rosszul magam.
MV: Igen, szerintem rendben volt. Úgy értem, ha safety car mögött beleütközöl, akkor igazán hülye vagy.
LN: Akkor nem kéne az F1-ben lenned.

„Max is így kezdett tavaly, aztán…” – Brown

Győzelemmel és meggyőző tempóelőnyt mutatva indította a 2025-ös Formula-1-es szezont a McLaren az Ausztrál Nagydíjon, amely akár kettős sikert is arathatott volna, ha Oscar Piastri nem hibázik a futam hajrájában visszatérő esőben. Az egyértelműen pozitív kép ellenére azonban a wokingiak elnök-vezérigazgatója, Zak Brown óvatosságra int, elsősorban Max Verstappen és a Red Bull tavalyi évközi visszaesését felhozva példaként:

„Ez egyetlen pálya, egyetlen verseny volt” – nyilatkozta Brown a Sky F1 kameráinak. „Nézzük meg, mi történik jövő héten Kínában. Nagyon erősen kezdjük a szezont, de láttuk tavaly, hogy Max megnyerte az első hat vagy hét futamot [valójában az első ötből négyet – a szerk.], aztán viszont kisebb ínség várt rá. Szóval szerintem csak csinálunk tovább, amit csinálunk.”

A remek kezdés ellenére Brown jelezte, hogy a McLaren nem lassít a fejlesztésekkel – márpedig azon a téren eddig is erősek voltak: „Határozottan nagyon gyors autóval rendelkezünk. De látjuk, milyen gyorsan változnak a dolgok ebben a sportban, szóval tovább kell fejlesztenünk. Ebben végzett lenyűgöző munkát mindenki a McLarennél az utóbbi néhány évben.”

f1-norris-brown-aus-1

fotó: F1

Kettős Porsche-diadal a sebringi 12 óráson, Tandy ismét történelmet írt

A hétvégén rendezték a tengerentúli sportautós széria, az IMSA második fordulóját, a sebringi 12 órás versenyt, amelynek ugyan a daytonai nyitányhoz hasonlóan a #24-es BMW vághatott neki a pole-ból Dries Vanthoort köre révén, a győzelmet viszont ezúttal is a Porsche #7-es egységének legénysége, azaz Nick Tandy, Felipe Nasr és Laurens Vanthoor zsebelte be.

A győzelemről döntő manővert bő két órával a vége előtt mutatta be Tandy a #31-es Whelen Cadillac ellen, az említett pilóta pedig ismét történelmet írt, hiszen azzal, hogy korábban megnyerte a Le Mans-i 24 órást, néhány hete pedig Daytonában is győzött, teljesítette az endurance-versenyzés „tripla koronáját”, méghozzá tizedik versenyzőként (Hans Herrmann, Jackie Oliver, Hurley Haywood, A. J. Foyt, Al Holbert, Andy Wallace, Mauro Baldi, Marco Werner és Timo Bernhard után) – azok után, hogy az előző diadala révén pedig azt mondhatta el magáról, hogy a négy nagy egynaposon (Le Mans, Daytona, Spa, Nürburgring) is nyerni tudott. A #7-es Porsche triója amúgy arra is esélyes, hogy akár egy éven belül elérje ezt, amennyiben júniusban a WEC keretein belül megnyerik Le Mans-t, erre pedig még soha senki nem volt képes.

A Sebringben 2008 óta először német gyártó és a Penske is egyébként kettes győzelmet aratott a félnapos viadalon, hiszen a Kevin Estre, Matt Campbell, Mathieu Jamines #6-os hármas végzett végül másodikként, míg az abszolút dobogót a Meyer Shank Racing #93-as Acurája (Alex Palou, Nick Yelloly, Renger van der Zande) tette teljessé.

imsa-porsche-sebring

Bearmant az ág is húzza: csak a bokszutcából startolhat

Csak a bokszutcából vághat neki a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíjnak az eddig borzalmas hétvégét teljesítő Oliver Bearman. A Haas ugyanis módosította a felfüggesztés beállításait szombatról vasárnapra, ezzel megsértették a parc fermé-szabályt, ez pedig automatikusan bokszutcai startot jelent a britnek. Amivel persze nem sokat veszít Bearman, hiszen eleve az utolsó pozícióba kvalifikálta magát.

Bearman eddig szinte értékelhetetlen hétvégét fut Melbourne-ben: már az első szabadedzésen autót tört, ami miatt ki kellett hagynia a második tréninget, majd az FP3 legelején újabb balesetet szenvedett, az időmérőn pedig váltóhiba miatt már a Q1-ben kiesett az utolsó helyen.

Az F1-es Ausztrál Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva böngészhető, a futam a tervek szerint magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor startol.

f1-bearman-haas-melbourne-1