Max Verstappen már egy ideje nem csinál titkot abból, hogy nem feltétlenül tervez hosszú pályafutást a Formula-1-ben: a holland nem egyszer utalt már rá, hogy lehet, hogy a jelenlegi 2028-is érvényes szerződése a Red Bull-lal lesz az utolsó kontraktusa a száguldó cirkuszban.
A negyedik vb-címét akár már a hétvégén bebiztosító pilóta többször beszélt már arról, hogy túl soknak érzi a nagydíjak számát, és számos alkalommal kritizálta az F1 egyes aspektusait. Most a Road & Tracknek nyilatkozva újfent a visszavonulásról beszélt, és arról, mi alapján hozhat döntést:
„Jelenleg 2028-ig van szerződésem. 31 éves leszek a végén. Természetesen az még mindig nagyon fiatal, de 17 éves koromban kezdtem. Ez hosszú idő a Formula-1-ben.”
„Számomra ez attól függ, milyen lesz vezetni az új autókat 2026-tól kezdve. Élvezetes lesz-e vezetni őket? Számít a futamok mennyisége is, hogy mennyi időt vagy távol az otthontól. Ez megterhelő.”
„Nem számít, hogy nagyon sikeres vagy-e vagy sem. Számomra nem számít. Persze már most is sokat nyertünk a Formula-1-ben. Ami engem illet, nem akarok itt maradni, hogy bizonyítsak, nincs bennem vágy arra, hogy nyolc vagy kilenc címet nyerjek.”
„Úgyhogy jelenleg nagyon nyitott vagyok. Úgy vagyok vele, hogy várjuk, amíg megérkeznek az igazi autók, milyen lesz őket vezetni, és aztán nézzük meg. És nem csak a vezetési élményről van szó, hanem a teljes csomagról, hogy hogyan áll össze. Nem aggódom túl a jövőmet. Szeretném élvezni, és persze szeretnék jól teljesíteni, szeretnék nyerni. De ez arról is szól, hogy élvezd, amit csinálsz.”
Az endurance lehet a következő állomás Verstappen számára
Verstappen korábban is érdeklődést mutatott a sportautózás és a hosszú távú versenyzés iránt, és most elismételte, hogy ez lehet az irány számára az F1 után: „Szeretnék mást is csinálni, és egy ponton szeretnék majd kevesebb versenyen indulni. Természetesen ha endurance bajnokságban indulsz, az kissé kevesebb.”
„A Le Mans-i verseny intenzívebb, hiszen 24 órás, de több a szabadidőd, jobban meg tudod tervezni az időbeosztásodat. Az év nagy részében, minden héten pontosan tudod, mit fogsz csinálni. Ott talán némileg nyugodtabb a helyzet, és kicsit jobban élvezheted a versenyzésen kívüli életet.”
Verstappen a napokban amúgy kipróbálta az Acura LMDh-autóját, és bár ez nem jelent egyből indulási szándékot a daytonai 24 óráson, de a jövőben azon a legendás egynaposon is részt venne a holland:
„Nem arról volt szó, hogy egy 2025-ös daytonai indulást fontolgattuk. Tudom, hogy a jövőben úgyis meg akarom csinálni, csak időt kell rá találni. Ilyen sűrű F1-es menetrend szinte lehetetlen, mivel annyira későn ér véget a szezon. Ha megfelelően akarsz felkészülni Daytonára, gyakorlatilag lehetetlen.”
„Tudom, hogy amikor részt akarok venni rajta, meg is akarom nyerni, versenyképes akarok lenni. Ezt pedig csak úgy lehet, ha rendesen tesztelsz és felkészülsz. Ami pillanatnyilag nem lehetséges, de ki tudja? Talán néhány év múlva. Még mindig nagyjából fiatal leszek ezeknek az autóknak a vezetéséhez.”