DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 22. kedd
F1

Norris: Megölte a lendületünket ez a verseny

A McLaren pilótája elismeri: megakasztotta vb-hadjáratát az F1-es USA Nagydíj. Andrea Stellát ugyanakkor nem érte váratlanul az austini visszaesés.

Már a nyári szünet előtt is rendkívül erősnek tűnt a McLaren május-június óta, de különösen nagy formába lendült a csapat az azt követő futamokon: Hollandiától Szingapúrig Lando Norris zsinórban négy alkalommal faragott a hátrányán Max Verstappennel szemben – aki még így is eléggé messze volt tőle –, miközben a konstruktőri értékelésben már az élre is állt az alakulat.

Ehhez képest a hétvégi Formula-1-es USA Nagydíjon messze nem volt ennyire versenyképes az MCL38-as, a tempók alapján valószínűleg csak a harmadik leggyorsabb konstrukció volt a Ferrari és a Red Bull mögött. Ennek köszönhetően pedig Norris sem közelített ezúttal Verstappenre, hanem 52-ről 57 pontra nőtt a lemaradása.

f1-norris-usa-mclaren-1



Maga a brit pilóta is elismerte a leintés után, hogy a texasi forduló megakasztotta a világbajnoki címért zajló hadjáratát: „Úgy értem, eléggé. Megölte a lendülete” – felelte az erre irányuló kérdésre a McLaren versenyzője.

„De nyitottan érkeztünk ide, nem számítottunk arra, hogy dominálni fogunk vagy csak egyszerűen nyerni, semmi ilyesmi. A tény, hogy a Ferrari ilyen gyors volt, megmutatta, hogy ők is ugyanolyan versenyképesek. Még ha elsőként is jöttem volna ki az 1-es kanyarban, akkor sem tudtam volna első vagy második helyen végeznek, csak harmadikként.”

„Az egyetlen srác, akit le kellett volna győznöm, Max volt, és ő az a srác, akit nem győztem le. Szóval összességében ez egy sikertelen hétvége volt. De megpróbáltuk. Megpróbáltam. Nem volt elég jó, és vár ránk munka, és nekem is dolgoznom kell magamon” – tette hozzá Norris, aki amúgy ugyan kritikus volt a verseny végi büntetése miatt, de azt is megjegyezte, hogy az egész nem állt volna elő, ha a startnál nem úgy védekezik, „mint egy balfék”.

 

Stellát nem lepte meg a visszaesés

A McLaren csapatvezetője, Andrea Stella arról beszélt a futam után, hogy nem lepte, hogy a COTA nagyobb kihívások elé állította őket, mint az előző helyszínek:

f1-norris-usa-mclaren-2

„Szingapúrral összevetve itt sokkal több az alacsony tempóra való fékezés, plusz a szél, és tudtuk, hogy ilyen körülmények között nem feltétlenül a mi autónk teljesít a legjobban. Nem olyan jó, mint néhány közepes tempójú kanyarban és gyenge szélben, amivel Szingapúrban, Zandvoortban és Magyarországon volt dolgunk. Tudjuk, hogy ez az említett három pálya passzol az autónkhoz, de arra számítottam, hogy ez a mostani lesz a legnehezebb a hátralévő hat fordulóból” – idézi Stellát a Motorsport.com portál.

A wokingiak főnöke azt is megjegyezte, hogy a Ferrari erején sem csodálkozott, szerinte eddig is bennük volt a teljesítmény, csak előzőleg nemigen tudták ezt kihasználni. Stella végül hozzátette, hogy tovább dolgoznak a fejlesztéseken is:

„Úgy vélem, a következő pályák jobban passzolnak majd az autónk karaszterisztikájához. Emellett tovább kell fejlesztenünk az autót. Itt is raktunk fel néhány újítást az elejére, de egyik sem volt túl jelentős a potenciális köridő-nyereséget illetően. Van még néhány dolog, ami jö a következő két versenyen, és meglátjuk, hogy tudunk-e változtatni ezzel az autó versenyképességén.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: