Számos gyenge futamon van túl a Red Bull utolsó győzelme, a júniusi Spanyol Nagydíj közül, a mélypont azonban valószínűleg az Olasz Nagydíj volt, ahol a csapat csupán a negyedik erőt képviselte, Max Verstappen pedig 38 pontos hátránnyal futott be hatodik helyezettként.
Ezt a versenyt követően Bakuban fejlesztés érkezett a Red Bullhoz, a csapat kisebb mértékűnek írta le a padló régiójában történt módosításokat, Verstappen szerint viszont érezhető volt a módosításnak köszönhető javulás: itt kezdődött az elmozdulás a Monza jelentette mélypontról.
„Igen, jobbnak érződött, már ez egy jó lépés volt számunkra” – mondta Verstappen az Autosportnak. „Úgy gondolom, most a helyes irányba haladunk, de időbe fog telni. Ilyesmit nem lehet egy-két hét alatt teljesen átfordítani, de úgy gondolom, a csapat elégedett volt azzal, amit Bakuban látott.”
A folytatásban pedig (várhatóan a többi topcsapathoz hasonlóan) az USA Nagydíjon debütál a következő fejlesztési lépcső. Verstappen bízik benne, hogy ezzel a csomaggal tovább ível felfelé a fejlődési görbe, így a szezon utolsó hat versenyén már nem lesz újabb hullámvölgy.
„Őszintén szólva így gondolom” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. „Remélhetőleg további jó lépéseket tehetünk meg innen kiindulva.”
Még a McLarenen is kifogott a padlólemez fejlesztése
A 2022-ben bevezetett aerodinamikai szabályokból kifolyólag a padlólemez az autók legérzékenyebb területe: a szélcsatornában gyűjtött adatok és a pályán szerzett tapasztalatok gyakran nem korrelálnak, így csúszhat félre a teljesítmény egy fejlesztés miatt – a Red Bull hanyatlása az imolai padlólemezhez vezethető vissza.
Nem csupán a Red Bull jár ebben a cipőben, gondoljunk arra, hogy a Ferrarinál idén visszatért a pattogás – de Verstappen rámutatott, még a McLaren, amely kapcsán arról szoktunk beszélni, a riválisoknál hatékonyabban fejlesztett 2024-ben, sem boldogul zökkenőmentesen a padlólemez fejlesztésével.
„Trükkösebb, mint azt bárki gondolná. Jelen pillanatban még a McLaren is visszatartja az új padlóját, mivel nem teljesen biztosak benne. Sokkal érzékenyebb a fejlesztésekre, mint a korábbi szabályrendszerekben” – utalt arra Verstappen, hogy a kockázatkerülés érdekében McLaren nem szerelte fel a padlólemez módosításait, inkább a bevált specifikációban bíznak.