DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„A Red Bull még mindig jócskán előttünk” – Leclerc

Erősebbek a 2024-es F1-es Ferrari alapjai, úgy viselkedik az autó a pályán, ahogy azt várták – de hogy ez mit jelent versenyképességben, az egy másik kérdés.

Nem muzsikál rosszul egyelőre a bahreini Formula-1-es teszten a Ferrari: csütörtökön Carlos Sainz révén a leggyorsabb időt is megfutotta a maranellói istálló és a versenyszimulációjuk is erősnek tűnt. A Scuderia másik pilótája, Charles Leclerc ugyanakkor még óvatos az esélyek kapcsán: szerinte a címvédő Red Bull előttük jár – magával az SF-24-essel viszont elégedett:

„Még mindig nagyon nehéz felmérni, hol is állunk. De végigmentünk a programunkon, nem volt semmilyen komoly problémánk. Úgy vélem, az első számú lényeges pont, hogy nincsenek meglepetések: mindent, amire számítottunk ettől az autótól, megkaptuk az igazi pályán is. Ez jó, mert ez segít nekünk fejleszteni az autót a szimulátorban, és úgy tűnik, mindennek van értelme.”

f1-leclerc-ferrari-bahrein-teszt-1



„Aztán azt, hogy mennyire vagyunk versenyképesek, egyelőre nagyon nehéz felmérni. Az első benyomásom az, hogy a Red Bull még mindig jelentősen előttünk jár. Ugyanakkor sokkal erősebb alapokkal rendelkezünk tavalyhoz képest.”

„Emlékszem, tavaly a teszt után nagyon nehéz volt megérteni, milyen irányba haladjunk a fejlesztésekkel, annyira inkonzisztens volt az autó. Nagyon nehéz volt megállapítani, mik a fő gyengeségei. Idén nagyon más a helyzet, tudjuk, hol kell javulnunk, melyek a fő gyenge pontjai az autónak” – fogalmazott a pénteki nap közbeni sajtótájékoztatón Leclerc a Formula.hu virtuális jelenlétében, hozzátéve, hogy a tavalyi volt karrierje legrosszabb előszezoni gyakorlása.

 

Javult-e az F1-es Ferrari gumikezelése?

Az egykörös tempó terén tavaly sem volt rossz a Ferrari, a futamokon viszont az esetek többségében nem volt túl jó a gumimenedzselése az autónak. Amikor arról kérdezték Leclerc-t, hogy az idei konstrukció kíméletesebb lesz-e az abroncsokkal, így felelt a monacói:

f1-leclerc-ferrari-bahrein-teszt-2

„Hogy őszinte legyek, az első szimulátoros körtől kezdve könnyebben vezethetőnek érződött az autó, és hasonló volt a helyzet a pályán is itt. Sikerült egyből konzisztensen teljesítünk, ez segíteni is fog a versenyetapokon.”

„Ugyanakkor mint azt mondtam, a vezethetőség és a versenyképesség két külön dolog, tavaly sokat küszködtünk azzal, hogy kiegyensúlyozottak legyünk, mivel az autó rosszul viselkedett a szélben, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez sokat számítana, főleg az időmérőkön, úgyhogy még sokat kell dolgoznunk.”

„Aztán meglátjuk, mennyire leszünk versenyképesek jövő pénteken, de magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy egyértelműen tettünk egy lépést előre a gumikezelés terén, az autó karakterisztikájának köszönhetően jobbnak kell lennie.”

Leclerc a szezonközi fejlesztések kapcsán elismételte, hogy az irány világosabb, mint egy éve, azt azonban szerinte még korai megmondani, hogy ez nagyobb előrelépéseket is jelent-e majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: