DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ferrari: Carlos ötlete volt a DRS-taktika

Nem győzte dicsérni szingapúri győztes versenyzőjét a Scuderia F1-es főnöke: szerinte a spanyol az első körtől kezdve irányította a futamot.

Carlos Sainz a pole-pozícióból indulva, a vezetést egy pillanatra sem átengedve nyerte meg vasárnap a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel saját karrierje második győzelmét szerezve, valamint a Ferrarival szakítva meg a Red Bull idei veretlenségi sorozatát – nem mellesleg pedig a maranellóiak a tavalyi Osztrák Nagydíj óta először pezsgőzhettek a dobogó legfelső fokán.

A vörösöknek nyilvánvalóan segített, hogy Max Verstappenék gyengén muzsikáltak a hétvégén, de Frederic Vasseur szerint nem ez a lényeg:

f1-sainz-vasseur-ferrari-szingapur



„Nem figyeltem a Red Bullra, tőlük függetlenül kell a legjobbat nyújtanunk” – idézi a Ferrari csapatfőnökét a RacingNews365.com portál. „Ami a verseny menedzselését illeti, Carlos fantasztikus munkát végzett. Az első körtől kezdve mindent kontrollált, nagyon szép munka volt.”

Ez a remek munka pedig főleg a futam hajrájában csúcsosodott ki, amikor Sainz a második kerékcsere után a frissebb és lágyabb gumikon rohamozó Mercedesek ellen úgy védekezett, hogy szándékosan egy másodpercen belül tartotta magához a második Lando Norrist, hogy a McLaren is nyithassa a hátsó szárnyat.

Vasseur elismerte, hogy a trükköt maga a spanyol pilóta eszelte ki: „Carlos ötlete volt. Nem akarom azt mondani, hogy nyilvánvaló volt, de tudta, hogy nagyobb fenyegetést jelentenek rá a Mercedesek, mint Norris. Norrisszal azonos gumik voltak fent és hasonló tempót mutattunk az első körtől kezdve. Nem igazán voltunk veszélyben Norristól azt az esetet leszámítva, ha elszállnak a gumik, úgyhogy okos megmozdulás volt Carlostól, hogy DRS-távolságon belül tartotta őt.”

f1-sainz-leclerc-ferrari-szingapur

Leclerc versenye is jól alakult, amíg…

Sainz csapattársa, Charles Leclerc a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót Szingapúrban. Pedig sokáig a második pozícióban haladt a monacói, aki saját bevallása szerint nem kis részben a spanyol kolléga segítése érdekében startolt a lágy keverékű abroncsokon, csak aztán a biztonsági autó és a bokszkavarodás kibabrált vele.

Ezt Vasseur is elismételte: „A terv az volt, hogy felhozzuk Charles-t a második helyre. Mindkét autóval a pálya jobb oldaláról indultunk, ami előnyt jelentett. Azért döntöttünk a lágy gumik mellett Charles-lal, hogy feljöhessen a második pozícióba. Nagyon jól alakultak a dolgaink a biztonsági autóig, amikor ki kellett állnunk. Forgalom volt a bokszutcában, így pozíciókat buktunk, de addig jól mentek a dolgok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: