DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Senna helyére ülhetett volna, visszavonult

Ayrton Senna tragikus halálát követően Riccardo Patresének ajánlották fel a 2-es rajtszámú Williamst, de végül úgy döntött, nem vállalja a kockázatot.

Az 1993 végén az F1 történetének legtöbb nagydíjon rajthoz álló versenyzőjeként visszavonult Riccardo Patrese a Motor Sport Magazine-nak felidézte, hogy eredetileg szerette volna még folytatni a pályafutását, méghozzá nagyon is különleges pozícióban, de az imolai fekete hétvége mindent megváltoztatott. Patrese ugyanis felajánlotta szolgálatait korábbi csapatának, a Williamsnek, akiknek alaposan meggyűlt a baja az aktív felfüggesztés betiltásával – az olasz pedig úgy érezte, hogy tesztpilótaként tudna segíteni az előző években az F1-et uraló grove-iaknak.

„Elutaztam Imolába, és beszéltem Frankkel, valamint Patrick Headdal, és felajánlottam, hogy tesztelek nekik. Én voltam az utolsó pilóta, aki passzív felfüggesztéses Williamst vezetett, Damon Hillnek csak az aktívval volt tapasztalata, hiszen amikor tesztelt, mindig azzal tette” – idézte fel a történteket Patrese. „Vezetni akartam, részese akartam lenni a dolognak, és Imolában Frank is egészen lelkes volt az ötlet kapcsán, sőt Ayrton is nagyon pozitívan állt hozzá.”

senna-car-d



A tesztre már sosem került sor, hiszen Ayrton Senna vasárnapi halála mindent megváltoztatott: Patrese pedig tesztpilóta helyett versenyzőként térhetett volna vissza, hiszen Patrese elmondása szerint Frank Williams felajánlotta neki a 2-es rajtszámú autót. „Frank azt mondta, hogy szüksége van egy versenyzőre, és megkérdezte, hogy készen állok-e a visszatérésére. Én pedig igent mondtam, hogy készen állok.”

Csakhogy hamarosan kétségek fogalmazódtak meg Patresében azt illetően, hogy tényleg vissza akar-e még ülni a Williamsbe vagy bármilyen F1-es autóba… „Mindenféle rossz érzésem volt Ayrton halálával kapcsolatban. Annyira rossz volt, hogy aludni se tudtam rendesen. Tizenhét év alatt rengeteg balesetem volt, és hála az Istennek, mindet túléltem. Ayrton biztonságos autóban ült, tudtam, hogy a Williams mennyit adott erre mindig.”

patrese-mansell-schumacher-d

Patrese (balról) Mansell és Schumacher oldalán karrierje utolsóelőtti idényében

„Ayrton volt a legjobb versenyző, és arra gondoltam, hogy ez velem is megtörténhetne” – folytatta az olasz exversenyző. „Ekkorra már tele voltam kétségekkel, és megmondtam Franknek, hogy vége van, nem akarok többé az F1-ben vezetni, hogy túl sok a kétségem azt illetően, hogy tudnék-e olyan jól teljesíteni, mint régen. Ennyi volt, kikerültem a cirkuszból, és úgy döntöttem, hogy itt az ideje a visszavonulásnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: