Carlos Sainz vette át Sebastian Vettel megüresedett helyét a GPDA igazgatói között. A versenyzők érdekvédelmi szervezetének elnöki posztját 2014 óta tölti be Alexander Wurz, aki három igazgatóval együtt alkotja a vezetőséget: az egyaránt 2021 óta „hivatalban lévő” George Russellhez és Anastasia Fowle-hoz csatlakozik most a spanyol versenyző – utóbbi hölgy egy ügyvéd, aki jogi hátteret biztosítja a szervezet számára.
Sainz első nyilatkozata új szerepében a következőképp hangzott: „Szenvedélyesen szeretem a sportágunkat, és úgy gondolom, hogy versenyzőként felelősségünk van azt illetően, hogy a tulajdonosokkal együtt mindent megtegyünk a sportág előremozdítása érdekében számos területen. Ezért büszkén és örömmel veszem ki a részem ebből a GPDA igazgatói pozíciójának betöltésével.”
A szervezet részéről az elnök, Alexander Wurz így üdvözölte a spanyol kinevezését: „Örömmel üdvözöljük Carlost a GPDA igazgatói között. Évek óta a szervezet aktív, cselekvő tagja, és őszintén nagyra értékeljük az elkötelezettségét, amivel e kulcsfontosságú szerepet elvállalta.”
A leköszönő Sebastian Vettel 2010 óta volt a GPDA egyik igazgatója, s ezt a posztot visszavonulása óta is betöltötte, amire korábban csak az elnökök esetében volt példa – az F1-től 2012-ben búcsúzó Pedro de la Rosa 2014-ben adta át ezt a posztot az F1-től (tesztpilótaként) 2009-ben elköszönő, profi pályafutását 2015-ben lezáró Alexander Wurznak.
Sainz nehéz helyzetben kerül az új pozícióba, hiszen a GPDA előtt komoly feladat áll: a versenyzők érdekeinek és jogainak védelme az FIA sok vitát kavaró, a versenyző viselkedéseket (közte a káromkodást) szankcionáló szabályait illetően. A spanyol nemrég így nyilatkozott erről a kérdésről:
„Ellenőrzött környezetben, például sajtótájékoztatókon a versenyzőknek elég érettnek kell lenniük ahhoz, hogy tudják, mikor kell kontrollálniuk a káromkodást. Nem hiszem, hogy ilyen helyzetekben káromkodnunk kellene, és szerintem elég idősek és épelméjűek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mit mondhatunk és mit nem. Számomra ez csak nevelés és illem kérdése.”
„Azzal kapcsolatban viszont, amit a rádióban mondunk, nem értek egyet azzal, ami történik. Szerintem nem lehet túl keményen kezelni az ilyesmit, mert nem lehet megérteni a nyomást, az adrenalint és azt, amit az autóban érzünk, amikor beleszólunk a rádióba. És őszintén szólva úgy gondolom, hogy az F1 számára jó, ha vannak ilyen pillanatok” – mondta Sainz, majd hozzátette:
„Amikor hallod ezt a szenvedélyt, amikor hallod ezeket a szavakat, még ha néha káromkodunk is a rádióban, ez a Formula–1 olyan jellegzetessége, amitől nem szabadna megszabadulnunk.”