Már a csapatrádióban is hallhattuk, hogy Carlos Sainznak nemigen tetszett, hogy a Ferrari egy körrel az előtte haladó Esteban Ocon után őt is kihívta kerékcserére: amikor közölték vele, hogy Lewis Hamilton esetleges elévágását akarták ezzel levédeni, kifakadva annyit mondott, hogy ’nem érdekli Hamilton’. A spanyol a leintést követően is mérges volt még, Frederic Vasseur azonban védelmébe vette a taktikai döntést:
„Szerintem jó volt a stratégia, mert amikor behívtuk a bokszba, azt azért tettük, hogy elkerüljük a pozícióvesztést Hamiltonnal szemben. A pozíció a kulcs ezen a pályán. Jobb lett volna megnyújtani az etapot, ha nem lettünk voltunk fenyegetve Hamilton által, de szerintem ebben a helyzetben jó döntést hoztunk” – idézi a Ferrari csapatfőnökét a Motorsport.com szaklap.
Sainz már addig is eléggé frusztráltnak tűnt amiatt, hogy beragadt Ocon Alpine-ja mögé, amit a koccanáshoz vezető előzési kísérlete is mutatott: a manőver kapcsán Vasseur úgy fogalmazott, hogy optimista volt és a határon mozgott vele a pilótája.
Kifogott az eső a Ferrarin
A Scuderia abban sem követte több riválisát, hogy a valószínűsített eső megérkezését megvárják a kerékcserével, így nekik kétszer kellett meglátogatniuk a bokszutcát: „Egy ponton le kellett fednünk a többieket, és persze könnyű 17:30-kor újratervezni a versenyt és azt mondani, hogy ha megnyújtottuk volna az etapot, cserélhettünk volna kereket akkor is, amikor esni kezdett. De akkor ezt még tudtuk, és olyan helyzetben voltunk, hogy pozíciókat veszíthettünk volna a riválisokkal szemben” – magyarázta Vasseur.
Végül aztán így is pozíciókat buktak a hatodik és nyolcadik helyen befutó ferrarisok: az esőben sem reagált elég gyorsan a maranellói istálló, Sainz ráadásul hibázott is, így Charles Leclerc mögé került, s újabb helyet bukott azzal Pierre Gaslyval szemben, hogy a monacói mögött várakoznia kellett kicsit az intermediate gumikra váltásnál.
„Arra számítottunk, hogy nem lesz annyira vizes a pálya, s ha nem rakjuk fel az esős gumikat, akkor dobogón végezhetünk” – mondta Vasseur arról, miért nem hívták ki egyből az eső megérkeztekor a pilótákat. „Kockázat volt ez, de nem túl nagy, mivel nem veszítettünk pozíciót. De ez van. Tudtuk tökéletesen a rajtrácson, hogy ha el akarunk valamit érni, akkor kockáztatnunk kell, szóval nem vagyok csalódott a vállalt rizikó miatt.”