DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 31. hétfő
F1

Leclerc elmondta, hol kell javulnia az idei F1-es Ferrarinak

Sosem egyetlen terület jelenti a problémát, de így meg is tudta határozni azt a monacói pilóta, amelyen a leginkább dolgozniuk kell most Maranellóban.

A tempós részeken előrelépést jelent az SF-25-ös, cserébe viszont a lassú és közepes tempójú szakaszokon még dolgozniuk kell: erre jutott az első két nagydíjhétvége tanulságai alapján a 2025-ös Formula-1-es Ferrari kapcsán Charles Leclerc.

f1-leclerc-ferrari-sanghaj-2



Csalódáskeltően indította az évadot a Scuderia, hiszen Melbourne-ből pusztán egy kilencedik és egy tizedik helyezéssel távoztak, Sanghajban pedig ugyan Lewis Hamilton megnyerte a sprintet, a vasárnapi futamról a britet és monacói kollégáját is kizárták két eltérő technikai kihágás miatt.

Ez utóbbi malőr és az elszúrt ausztrál stratégia mellett a fő probléma, hogy tempó terén is van miért aggódni Maranellóban – leszámítva Hamilton említett sprintes sikerét, valamint Leclerc szerint az F1-es Kínai Nagydíjon ő is jobban muzsikált volna, ha nem sérül meg az első szárnya rögtön a start utáni első kombinációban, amikor épp a hétszeres világbajnok csapattársával koccant össze.

Leclerc azt már kifejtette, hogy érzésre leginkább az időmérőn kerültek lemaradásba az etalont jelentő McLarennel szemben, de vajon pontosan hol kellene előrelépnie a Ferrarinak az autóval?

f1-leclerc-ferrari-sanghaj-1

„Hogy őszinte legyek, sosem igazából egyetlen dologról van szó” – idézi Leclerc szavait a MotorsportWeek.com szaklap. „Ha megnézzük a melbourne-i időmérőt, nagyon-nagyon erősek voltak hozzánk képest az utolsó szektorban, ami talán mindennél jobban volt köszönhető a gumiknak.”

„De aztán ha megnézzük a futamot, ott teljesen más volt a helyzet, és igazából az összteljesítmény volt az, ahol egyszerűen hiányzott a sebesség, legyen szó lassú vagy tempós részekről, vagy gumikopásról. Alapvetően együtt volt az egész.”

„Tudom és szerintem tudjuk, hol kell hajtanunk a mostani autó teljesítménye kapcsán. Úgy vélem, a nagytempójú részeken tettünk egy lépést előre. Inkább az alacsony és közepes sebességű részek tűnnek annak a területnek, amelyen egy kicsit dolgoznunk kell most” – jelentette ki a monacói versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: