Rendkívüli megbeszélést tartott a Red Bull csapata a Kínai Nagydíj után, amelyen a bikások a McLarenhez képest látott lemaradásukról és az autó potenciális fejlesztéseiről tárgyaltak.
Mozgalmas napokon van túl a Red Bull F1-es csapata. A Kínai Nagydíj versenyhétvégéje után vészhelyzeti megbeszélést tartott a regnáló világbajnok, Max Verstappen istállója főhadiszállásukon, ahol a bikások vezetői, mérnökei és a holland pilóta megtárgyalták, hogyan hozhatnák be lemaradásukat az idén eddig két futamgyőzelmet jegyző McLarenhez képest. Emellett pedig tegnap érkezett a hír, hogy a gyengén teljesítő Liam Lawsont mindössze két versenyhétvége után Yuki Tsunodára cseréli az osztrák alakulat.
Helmut Marko, a Red Bull F1-es főtanácsadója egy általa írt cikkben arról beszélt, hogy milyen témákat érintettek nemrégiben megejtett megbeszélésükön.
„Miután visszaértünk Kínából, tartottunk egy megbeszélést Milton Keynesben, ahol megtárgyaltuk, hogyan és mikor lehet újra győztes autója a Red Bullnak. Jó beszélgetés volt Max és a mérnökök között. Megmutattuk Verstappennek, hogy az autó összességében milyen irányban fejlődik, és konkrétan milyen fejlesztéseket tervezünk rá” – írta a Red Bull tanácsadója a Speedweek oldalán publikált írásában.
A Red Bull jelenleg a konstruktőri bajnokság harmadik helyén áll, 42 ponttal lemaradva az élen álló McLarenhez képest, míg Verstappen nyolc pont lemaradásban van a bajnoki éllovas Lando Norrishoz képest.
„Beszéljünk a Red Bull autójának versenyképességéről. Két versenyhétvége után a következőket mondhatjuk el az RB21-es karakterisztikáiról és képességeiről: a McLaren mögött vagyunk, az autót nehéz vezetni, a beállítások pedig nem egyértelműek.”
„De a kínai futam második felében láthattuk, hogy ha minden jól alakul, mint ahogyan Verstappen vezetett a futam végén a kemény keverékű gumikon, képes olyan gyorsan, vagy akár még gyorsabban is vezetni, mint az élen álló. Azt hozzá kell tenni, hogy a futamot vezető Piastri egyértelműen nem használta ki a teljes tempóját” – fejtette ki Marko.