DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Horner hálás, hogy megadta a lökést a Honda

„Ugyanígy döntöttünk-e volna, ha tudjuk, mit lépnek most? Egyáltalán nem” – ismerte el a Red Bull F1-es főnöke, aki csak az előnyeit látja a saját motorrészlegnek.

A Red Bull azok után döntött úgy, hogy Red Bull Powertrains néven saját motorrészleget hoz létre, hogy a Honda 2020-ban bejelentette, hogy a következő idény végén kiszáll a Formula-1-ben. A japánok aztán az RBPT technikai partnereként mégis félig a száguldó cirkuszban maradtak, sőt alig bő két évvel a távozásról szóló bejelentést követően a héten már arról számoltak be, hogy 2026-tól újra teljes gyári szinten visszatérnek, de immár az Aston Martinnal.

Arról, hogy miért gondolta meg magát a Honda, itt írtunk bővebben, de vajon mit szól mindehhez a Red Bullt irányító Christian Horner? „Szerintem ez pozitív a Hondának, pozitív a Formula-1-nek” – mondta el a Formula.hu jelenlétében a csapatvezetők monacói sajtótájékoztatóján. „Egy nagyszerű márkáról van szó, óriási örökséggel a sportban. Remek a kapcsolatunk, és ezt még további két és fél évig élvezhetjük. Nyilván amikor 2020-ban bejelentették a kivonulásukat, az arra késztetett minket, hogy hosszú távon hozzunk döntést arról, mi a legjobb számunkra stratégiailag.”

f1-horner-redbull_1



Ez a legjobb döntés pedig az említett önálló motorrészleg volt, amelynek Horner csak az előnyeit látja, emiatt pedig hálás is a Hondának: „Nos, nyilvánvalóan egy költséges döntés volt. Kinőttük már az ügyfélcsapat szerepét, és számunkra jelentős előnyökkel bír, ha a motorrészleg is a kampuszon belül található, s ott ülnek egymás mellett az erőforrással és az alvázzal foglalkozó mérnökök. Nem léptük volna meg ezt, ha nem száll ki a Honda. De hálásnak kell lennünk a Hondának azért, hogy megadták számunkra ezt a lökést, hogy felépítsük a saját motorlétesítményünket az ezzel létrehozott munkahelyekkel együtt.”

„Ugyanígy döntöttünk-e volna, ha tudjuk, milyen döntést hoz most a Honda? Egyáltalán nem. De meghoztuk és elkötelezettek vagyunk mellette” – jelentette ki a regnáló világbajnok alakulat F1-es főnöke.

Horner azt is elárulta, hogy tavaly megpróbálták meggyőzni a Hondát arról, hogy 2026 után is együtt folytassák, de a csapatvezető szerint ez túl sok kompromisszumot igényelt volna, ezért döntöttek végül a Forddal való együttműködés mellett:

„Eredetileg úgy szólt a megállapodás, hogy 2022 végére teljesen kiszállnak a sportból, és saját magunk leszünk a felelősek az erőforrások összeszereléséért. Sikerült meggyőznünk a Hondát arról, hogy maradjon és 2025 végéig folytassuk a közös munkát. Aztán utána ősszel és a tél elején egyeztettünk az esetleges együttműködésről az elektromos irány kapcsán, mivel a belső égésű motor kapcsán továbbra sem voltak túl lelkesek. Talán túl sok kompromisszumot kellett volna kötni mindkét fél részéről, hogy ez létrejöhessen. Úgyhogy ekkor úgy döntöttük, kihasználjuk a lehetőséget a Forddal és elköteleződtünk mellettük.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: