DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Második sorban lehetne Alonso a DRS-hiba nélkül

Tizedeket veszített a kétszeres világbajnok a hátsó szárny miatt. A Ferrari kapcsán elismeri: gyorsabbak, de az Aston stabilabb teljesítményre támaszkodhat.

Egy DRS-probléma hátráltatta mindkét Aston Martint az Azerbajdzsáni Nagydíj pénteki időmérő edzésén. A hatodik helyre – idei legrosszabb rajtpozíciójába – kvalifikáló Fernando Alonso szerint több tizedmásodpercet veszített a gond miatt. Márpedig az ötödik Lewis Hamilton egy tizeden belül, a negyedik Carlos Sainz kicsit több mint két tizedmásodperccel végzett csak előtte.

„Az időmérőn is volt már néhány gondunk, majd a kvalifikáción szintén probléma adódott a DRS-sel, ami pár tizedmásodpercbe került” – mondta el az időmérő után Bakuban Alonso. „Tekintve, milyen szoros az eredmény, szerintem igenis számított ez, de egyébként még csak péntek van, hosszú hétvége áll előttünk. Holnap is lesz még egy időmérő, aztán egy futam, majd egy másik futam vasárnap. Bőven van lehetőség, így remélhetőleg visszaszerzünk pár pozíciót.”



A probléma a csapattársat, a három hellyel hátrébb végző Lance Strollt is hátráltatta: „Az érzet jó volt, de DRS-gondjaink jelentkeztek. Meg kell oldanunk őket a folytatásra, aludni egy kicsit, aztán folytatni az újabb időmérővel holnap délelőtt. Szeretnénk pár gyors kört összerakni még” – mondta az időmérőn kilencedik rajthelyet megszerző kanadai.

A Ferrari a gyorsabb, az Aston Martin a stabilabb

Alonso, aki az Ausztrál Nagydíjon mindkét Ferrari elé kvalifikált, Bakuban egy másodpercet kapott Leclerc-től. A különbség tetemes, de a kétszeres világbajnok úgy véli, az SF-23 valójában eddig végig gyorsabb volt az Aston Martinnál.

„Úgy rémlik, Dzsiddában szintén az első sorban lettek volna, de Charles büntetést kapott” – mondta Alonso. „Szerintem általánosságban gyorsak, de balszerencsések voltak: Ausztráliában Carlost is büntették, Charles kiesett. Gyorsnak tartom őket, amit ma is megmutattak, de igyekszünk kiegyensúlyozottabbak lenni náluk.”

Utóbbi taktika működik is, hiszen hiába a szerinte lassabb autó, az egyéni világbajnokság harmadik helyén álló Alonsónak több pontja van, mint a két Ferrari-pilótának együttvéve: 45 egység 26 ellenében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: