DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
F1

A Hyundai akár az F1-re is nyitott lehet

Továbbra is a WRC marad a középpontban, de folyamatosan vizsgálják a lehetséges alternatívákat, mivel a koreai márka olyan szériákban akar szerepelni, ahol az elektromos hajtás nagyobb szerephez jut. Erről Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke beszélt részletesen.

A raliban és a túraautózásban is sikeresnek mondható a Hyundai, időnként azonban még így is felmerülnek olyan pletykák, miszerint más versenysorozatokban is szívesen szerepet vállalnának. Egyes híresztelések szerint akár a Formula-1 sincs kizárva a vezetőség részéről, amiben nagy szerepe lehet Cyril Abiteboul személyének. A szakember jelenleg a márkaWRC-csapatának lett a főnöke, korábban azonban Caterham, valamint a Renault F1-es csapatánál is komoly pozíciót töltött be csapatvezetőként.

Bár januárban már egyértelművé tette, hogy a Hyundainál egyelőre nincs tervben az F1-es részvétel, most ismét felhozták számára ezt a témát a WRC horvátországi versenyhétvégéjén. A RacingNews365-nek adott interjújában igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba, ugyanakkor nem zárta ki teljesen, hogy egy nap a Formula-1-ben való szereplés is előtérbe kerüljön házon belül.



„A Hyundai jelenleg is aktívan vizsgálja a különböző programokat a motorsportban. Egy évtizede itt vagyunk a WRC-ben, ezért az alapvető forgatókönyvünk szerint továbbra is itt maradunk, mert amikor egy márka és egy versenysorozat között ilyen kapcsolatot építünk ki, akkor ez kizárólag abban az esetben maradhat érvényes, ha ez továbbra is fenntartható” – kezdte mondandóját.  

„Az örökségünk érdekében jelenleg a fő célunk az, hogy lássuk, hogyan fejlődik a WRC, így van értelme maradni abban a sportágban, amelyben 10 éve itt vagyunk” – szögezte le Abiteboul.

Előtérben az elektromos hajtás

Mivel a Hyundai jelenlegi utcai autóinak kínálatában jelentős a hibrid modellek, valamint a teljesen elektromos járművek száma, így Abiteboul felvetette, hogy a koreai cég a jövőben főképp olyan szériákat preferálna, ahol az elektromos meghajtás nagyobb szerephez jut.

„Lehet, hogy egy bizonyos ponton meg kell vizsgálnunk a WRC alternatíváit. Ezek elsősorban olyan bajnokságok lesznek, amelyekben az elektromos hajtás egy kulcsfontosságú elem. Látni lehet, hogy a Hyundai és annak testvére, a Kia rendelkeznek a legfejlettebb technológiák közül jó néhánnyal, ezért egy bizonyos ponton azt akarják majd, hogy ezt egy élvonalbeli kategóriában is be tudják mutatni” – mondta el Abiteboul, aki azt is megjegyezte, hogy a Hyundai mindenképp nagy hangsúlyt fektetne a vállalat egyes modelljeinek népszerűsítésére.

Akár az F1 is vonzó lehet pár éven belül

A Formula-1 következő, 2026-ra tervezett nagyszabású szabálymódosításának egyik legfőbb célja, hogy nagyobb hangsúlyt fektessen az elektromos hajtásra, ami úgy tűnik, egybeesik a Hyundai vágyaival. Tekintettel azonban a sportág erőforrásainak összetettségére, valamint a versenyképes és megbízható motorok teljes körű kifejlesztéséhez szükséges időre, a Hyundai jövőbeli F1-es részvétele inkább a 2030-ra tervezett újabb szabályváltozással eshet egybe.

Többek között erre is utalt Abiteboul, de kiemelt egy nagyon fontos feltételt is, aminek teljesülésével adott esetben a Formula-1 kapcsán is elkezdhetnek tervezgetni.

„Az egyik dolog, ami nagyon fontos számunkra, az a termékeink, illetőleg az N-sorozat népszerűsítése. A termékpromóció jelenleg nem igazán tartozik a Formula-1 világához, ezért olyan kategóriákra fogunk összpontosítani, amelyek az elektromos technológiákat összekötik termékpromócióval. Erre van szükségünk a motorsportban, viszont bármilyen platformot megvizsgálunk, amelyik alkalmas erre” – zárta gondolatait a 45 éves csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: