DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Alonso négyszeres bajnok is lehetne egykori csapatfőnöke szerint

A spanyol pilóta sokszor volt szerencsétlen pályafutása során, pedig a teljesítménye és a tehetsége alapján akár négy vb-címe is lehetne Paul Stoddart szerint. A Minardi egykori főnöke elárult néhány dolgot Fernando Alonso első futamáról is

Fernando Alonso 2001-ben mutatkozhatott be a Minardi alakulatánál, majd ezt követően került hivatalosan is a Renault kötelékébe, ahol 2003-tól kezdve már teljes szezonos pilóta volt, 2005-ben és 2006-ban pedig világbajnoki címeket ünnepelhetett a franciákkal. A spanyol az enstone-i gárdánál több ízben, így például legutóbb az Alpine csapatánál is megfordult, de a Ferrari és a McLaren kötelékét is erősítette, most pedig az Aston Martinnál kapott új erőre.

Alonso ugyanis láthatóan továbbra is éhes a sikerre, ami legelső csapatfőnöke szerint egyáltalában nem véletlen. Paul Stoddart szerint a két vb-cím elismerésre méltó ugyan, de több járt volna egykori versenyzőjének a tudása alapján.



„Ahogy közeledett a 100 dobogóhoz, minden egyes alkalmat megérdemelt, és nagyon peches volt, hogy csak kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. Legalább négyszeres világbajnoknak kellett volna lennie. Minden idők legjobb versenyzője, ami még most is látszik a technikai képességei és az elszántsága miatt. Ha Fernando szagot fog, akkor továbbra is teljesíteni fog” – utalt Stoddart arra, hogy Alonso megszerezte karrierje századik dobogós helyezését, igaz kissé érdekes körülmények között.

„Az Aston Martin az év elején nagyon jól vezethetőnek tűnt és jó tempót diktáltak vele, szóval egyáltalában nem vagyok meglepődve azon, hogy Fernando jelenleg az élmezőnyben van” – idézte az egyikori csapatvezetőt a RacingNews365.

Már a debütálás is emlékezetesre sikerült

Stoddart visszaemlékezett Alonso pályafutásának első versenyére, ami elmondása szerint abszolút nem ment zökkenőmentesen a csapat problémái miatt. A Minardi nem állt éppen a helyzet magaslatán, az autóikat pedig épphogy sikerült elszállítani a szezonnyitó helyszínére Ausztráliába.

„Amikor 2001-ben Melbourne-ben volt az első versenyünk, nem volt igazán volt időnk az autók összeszerelésére. Tarso Marques tartalékautóját konkrétan a melbourne-i garázsban raktuk össze” – idézte fel a 22 évvel ezelőtti eseményeket.

„Fernando autójával mindössze annyit sikerült elérnünk, hogy megcsináljunk vele egy egyenesvonalú tesztet, mielőtt össze kellett pakolnunk. Akkor végül a 12. helyre hozta be az autót és őszintén, ez akkor megmutatta, hogy mi fog következni. Annyira stabil volt, annyira odafigyelt az autóra, és tisztelettel bánt vele, mert nagyon törékeny volt, de sikerült hazahoznia” – mondta el Stoddart.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: