Az egy év kihagyás után visszatért Alexander Albon bemutatkozása egyértelműen jóra sikeredett, hiszen a teszten és edzéseken látottakhoz képest az időmérőn előkelő helyre kormányozta a Williams FW44-es versenyautót. Nicholas Latifi körideje 1:33,634 volt a Q1-ben, ami csak a csalódást keltő utolsó rajtkockára volt elég. Ezzel szemben csapattársa sikeresen kvalifikálva magát a Q2-be, plusz a csapat szintjéhez képest remeknek mondható 1:32,664 köridővel befért a rajtrács hetedik sorába.
Dave Robson, a Williams járműteljesítményért felelős vezetője is nyilatkozott: „Vegyes érzelmek vesznek körül bennünket az időmérőt követően. Arra számítottunk, hogy mindannak ellenére nehezen fog menni, hogy az elmúlt néhány napban folyamatosan fejlődést produkáltunk.”
„A ma reggeli szabadedzésen jól megértettük, hogy Albon mit vár a gumiktól, és ezt sikeresen át tudtuk menteni a tréningre”– mondta a mérnök, majd Latifi esetét is boncolgatta: „Ugyan Nicholas esetében is hasonló volt a terv, a Q1-ben nagyon forgalmasra sikeredett a pálya, s ezért ezt nem tudtuk elérni.” Robson szerint már értik, hol van az autó nyers tempója, és jó elképzeléseik vannak arra vonatkozóan is, hogyan hozzák ki a legtöbbet magukból, hogy Alex több gyorsabb autót is maga mögé utasíthasson.
Természetesen Albon sem maradt szótlan, miután kipattant az autóból, így indított: „Az autó nagy önbizalmat ad nekem, akárcsak a csapat. Ez az érzés lehetővé teszi számomra, hogy a lehető legtöbbet préseljem ki magamból. Az edzésekre érkezve hasonló küzdelemre számítottam, mint a teszten, de az autót összességében gyorsnak érzem, így pozitívan várom a vasárnapot.”
A Williams rangidős pilótájaként Latifi sem hallgatott: „Tulajdonképpen minden egyes edzésen sokat tanulunk, de mintha csak visszafelé haladnánk.” A kanadai egyértelműen csalódott, de előre néz: „Tudom, miért voltam ennyire rossz, a kérdés, hogy miért nem tudtuk a gumijainkat kellő képpen megdolgoztatni. A verseny azonban vasárnap lesz, addig még sok teendő vár ránk, a továbbtanulás sem nélkülözhetetlen.”