A szövetség is a gyártók is elkötelezettek a 2026-os szabályrendszer mellett, folytatni akarják a sport technikai jövőjéről szóló egyeztetést, a hibrid hajtás és a fenntartható üzemanyagok használata pedig fontos elemei ennek a jövőképnek – többek között ez derül ki az FIA által a szövetség és a gyártók mai találkozóját követően kiadott közleményből.
Nemrég beszámoltunk arról, mit lehet tudni az FIA és a gyártók találkozójáról sajtóértesülések alapján: a kiszivárgott információk arról szóltak, hogy legalább 2029-ig jegelik a V10-es motorok visszatérését a Formula–1-ben, így maradnak a 2026-ra tervezett szabályok – ugyanakkor néhány extra szabállyal orvosolhatják a jövő évi hajtásláncokkal és előírásokkal kapcsolatos aggodalmakat.
Ezt követően az FIA kiadta a maga közleményét, melyben leszögezik, hogy a szövetség elkötelezte magát a 2026-os Formula–1-es szabályrendszer mellett, és mivel a szabályzat új gyártókat is vonzott a sportágba, egyértelművé számukra, hogy helyes technikai irányt választottak a következő ciklusra.
A közlemény azt is kijelenti, hogy kisebb módosításokról és finomításokról még folyamatos, konstruktív egyeztetések zajlanak az összes érintett fél között. A találkozón a 2026-os szabályokon túl a jövőbeli lehetőségek és azok ütemezése is napirendre került, az egyik megvitatott téma a szívómotorok fenntartható üzemanyaggal való használata volt.
A szövetség beszámolója szerint a megbeszélések az alábbi területekre összpontosítottak: a Formula–1-es hajtásláncok kutatási és fejlesztési költségeinek csökkentése; a globális gazdasági ingadozásokkal szembeni ellenálló képesség növelése; az erőforrások technikai komplexitásának mérséklése; a fenntarthatóság, a tömegcsökkentés, a biztonság, a teljesítmény, a közúti autókhoz való relevancia, a hanghatás és a közönségnek való megfelelés szempontjai.
Az FIA hangsúlyozta, hogy céljuk, hogy a jövőbeli motorszabályokról minden érintett féllel egyeztetve, közösen hozzanak döntést. A dokumentum összegzi a megfogalmazott következtetéseket is, melyek a következők:
Minden fél elkötelezett a 2026-os szabályrendszer mellett, és izgatottan várja a vele járó versenyzési lehetőségeket; mindenki egyetértett abban, hogy folytatni kell a sport technikai jövőképéről szóló megbeszéléseket; a részleges elektrifikáció a jövőbeni tervekben is szerepet fog kapni; a fenntartható üzemanyagok használata elengedhetetlen lesz; vizsgálni fogják az erőforrásokra vonatkozó pénzügyi szabályok kiigazítását a költségek általános csökkentésének részeként; a szabályok betartatásának ellenőrzése kiemelt prioritást élvez.
Végül pedig ismételten leszögezték, hogy bármilyen motorfejlesztési irányban is születik döntés, az FIA támogatja a csapatokat és a gyártókat abban, hogy kordában tartsák a kutatás-fejlesztési kiadásokat, szem előtt tartva a környezetvédelmi szempontokat, és mindig a sportág, valamint a szurkolók érdekeit szolgálva.