DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Megbukott a frontális törésteszten a 2022-es Red Bull

Pletykák kaptak szárnyra arról, hogy a Red Bull idei autója megbukott a kötelező frontális törésteszten, ezért csúszhat a bemutató időpontja is. A csapat azonban nem aggódik.

Az olasz média beszámolói szerint a Red Bullnál annak ellenére sincs aggodalom, hogy az autó megbukott az FIA töréstesztjein. Ezen a ponton azonban egy ilyen kudarc elkerülhetetlenül késleltetheti a fejlesztések előremenetelét, valamint az autó bemutatásának dátumát. A Milton Keynes-i gyárból továbbá olyan információk is kiszivárogtak, hogy az RB18 – legalábbis a szimulátorban – már elérte a 2021-es világbajnoki autó teljesítményét, sőt, jobb köridőket futott.

A pletykák a töréstesztet illetően valószínűleg azért indultak el, mert a Red Bull nem erősítette meg az RB18 indulási dátumát, míg a legtöbb csapat – köztük az AlphaTauri is – már igen. Ugyan közzétettek egy tweetet, amely az új autóra utal, de hogy mikor hull le róla a lepel, arról a bejegyzésben nem tesznek említést. A jelenlegi helyzet aggodalomra adhatna okot, a Red Bull és Adrian Newey technikusai azonban nem nyugtalankodnak. Christian Horner a közelmúltban leszögezte, hogy az RB18 kapcsán kitűzött célok nagy része meg tud valósulni, az autóépítés fázisa pedig már a múlt hét óta zajlik. 



A törésteszten való bukásról szóló pletykákra reagálva a Red Bull egyik forrása megerősítette a Racing365.com-nak, hogy ezen a területen nincs aggodalom az RB18-cal kapcsolatban. Mint mondta, a 2022-es autó tervezett bemutatási dátuma a szponzoráció aktiválásának ütemtervéhez kapcsolódik, nem pedig a felmerülő problémákhoz.

Minden esetre, nem ez lenne az első alkalom, hogy egy Adrian Newey által tervezett elem megbukik a törésteszten, hiszen a mérnökzseni 2003-as McLaren MP4-18-a például soha nem vehetett részt nagydíjon, miután a kezdetektől fogva problémás volt. Az ok egyszerű: Newey szívesen nyúl extrém és radikális megoldásokhoz, ez pedig a jelen helyzetben kifejezetten kockázatos a Red Bull számára, hiszen a tavalyi év rányomta a bélyegét az idei fejlesztésekre, legalábbis idő szempontjából biztosan.

A csapat technikusai ugyanis egészen a 2021-es szezon végéig fejlesztették az RB16B-t, épp ezért sokan számolnak az új autó kései bemutatkozásával. És bár a Red Bull állítja, nem befolyásolja a fejlesztések előremenetelét a törésteszten való bukás, az amúgy is megcsúszott projekt jelenlegi megakadása feltehetőleg így is hatással lesz az eredeti tervekre.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: