DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Seidl: Csak a beltéri versenyzés akadályozhatná meg az esőmosta futamokat

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke úgy véli, hogy a Formula-1-es autók átalakítása esetén sem lett volna kedvezőbb a helyzet a vasárnapi Belga Nagydíjon.

Vasárnap óta a Belga Nagydíj nem megfelelő lebonyolításától hangos a száguldó cirkusz világa, és mint arra számítani lehetett, vita alakult ki arról is, szükséges-e megfontolni az autók átalakítását, illetve módosítását a jövőben. Vajon így megelőzhető lenne az ehhez hasonló problémák megismétlődése?

Hosszú ideje fennálló, sokakat foglalkoztató kérdés, hogy bővíthetők-e az autók olyan extrákkal – mint például a nagyobb menetmagasság, a különböző gumik vagy kerékborítások –, amelyek lehetővé teszik a versenyzést szélsőséges időjárási körülmények között is. Seidl úgy gondolja, hogy abban a felhőszakadásban, amely Spában sújtotta a csapatokat, bármely kategóriában, bármilyen kiegészítővel lehetetlen lett volna versenyezni. Szerinte az F1-nek szembe kell néznie a ténnyel, miszerint időnként bizony kialakulhatnak olyan időjárási körülmények, amelyek miatt egyáltalán nem lehet versenyezni.

„Azt hiszem, egyszerűen el kell fogadnunk a tényt, hiszen 100 százalékos garancia csupán akkor van egy futam megtarthatóságára, ha fedett versenyeket rendezünk” – mondta. „Bele kell törődnünk, hogy amíg versenyzünk, bármikor előfordulhatnak olyan napok, amikor nem tudunk autóba ülni és köröket futni, legyen bármilyen is az autónk.”



„A Belga Nagydíj kapcsán mindenképpen felmerül az aquaplaning és a felverődő víz kérdése, de nekem nem jut eszembe egy olyan autó sem, amely lehetővé tette volna, vagy tenné a jövőben, hogy ilyen körülmények között biztonságosan versenyezzünk vele” – tette hozzá Seidl, aki épp ebből kifolyólag gondolja úgy, hogy a Formula-1 helyes döntést hozott azzal, hogy nem kísérelte meg a normál körülmények szerint lebonyolítani a versenyt, továbbá egyetért azzal, hogy megpróbálták a biztonsági autó mögött újraindítani a futamot, hogy ezzel így vagy úgy, de megszülethessen a végleges eredmény.

„Ahogyan azt az előző napokban is láthattuk, a pálya gyorsan felszárad és versenyképes állapotba kerülhet” – magyarázta, majd hozzátette: „Amikor az utolsó újraindítást néztem, az időjáráselőrejelzésünk pontosan azt jósolta, amit Michael (Masi, F1-es versenyigazgató) látott, azaz hogy az eső hamarosan eláll. Felcsillant a remény, hogy mire a húsz autó körbejárja a pályát, talán annyi vizet kiszorítanak a pályáról, hogy a maradék időben biztonságos versenyt futhatunk. Szerintem ez volt a szándék, amikor megpróbálkoztak az újraindítással. Sajnos azonban az időjárást nem tudjuk irányítani, így ez nem sikerült. Nyilvánvaló, hogy a biztonság az első, ezért úgy gondolom, ebből a szempontból határozottan a helyes döntéseket hozták meg.”

Seidl szerint bár nem ez az ideális és optimális megoldás, de mivel nem volt jobb, ezeket kellett alkalmazni. Örül, hogy a káosz közepette nem születtek átgondolatlan, új szabályok.

„Természetesen nem ilyen versenyt akartunk látni, ahogy senki sem, de jelenleg ezek a szabályok vannak érvényben, amelyeket muszáj volt alkalmazni” – mondta. „Nekünk sikerült hasznot húzni ebből a helyzetből, hiszen volt egy autónk a negyedik helyen, így az időmérőn Daniellel (Ricciardo) elért kiváló eredmény kapóra jött.”

Saidl úgy gondolja, az, hogy a Belga Nagydíjból nem profitáló csapatok most sírnak és panaszkodnak, szintén nem meglepő, hiszen valójában ez is része az F1 természetének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: