DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Sainz DRS-sel segítette volna Alonsót

A Ferrari spanyolja számításba vette, hogy egy másodperces távolságba engedéssel húzza meg honfitársát a célegyenesben, így elősegítve az alpine-os védekezését Hamiltonnal szemben. Azonban nem akart pórul állni: félt, hogy a végén Alonso őt előzi meg.

A Magyar Nagydíj hajrájában a harmadik-negyedik-ötödik pozícióban egymás mögött haladt Carlos Sainz, Fernando Alonso és Lewis Hamilton hármasa. Az Alpine spanyolja 10 körön keresztül tartotta a friss gumin felzárkózó Hamiltont, amiért számos elismerést bezsebelt a futam után. A csatát visszapillantójából figyelő Sainzban felmerült, hogy egy másodperces távolságba engedi magához képest Alonsót, így a honfitárs nyitható DRS-sel védekezhet Hamiltonnal szemben.



Sainzot persze nem csupán az Alonsóhoz fűző barátság és az önzetlenség vezérelte: ezzel a húzással saját magát is védte volna Hamiltonnal szemben. Mikor a brit átlépte az Alpine-t, a Ferrarin sokkal rövidebb idő alatt áthámozta magát.

„Igen, természetesen felmerült ez a lehetőség bennem” – mondta a DRS-sel kapcsolatos felvetésre a Motorsportweek.com-on idézett Sainz. „Nyilvánvaló, hogy versenyzők vagyunk, ezért számításba veszünk minden egyes forgatókönyvet. Azt viszont valószínűleg kevesen tudják, hogy sokat kellett spórolnom az üzemanyaggal, valamint az utolsó kanyarban szenvedtem a gumikkal a vége felé.”

„Mivel spórolnom is kellett az 1-es kanyar előtt, gyenge is voltam az utolsó kanyarban, a kettőt egybevéve úgy döntöttem, nem kockáztatom a pozíciót Fernandóval szemben. Azt már sosem tudjuk meg, hogy helyes döntést hoztam-e, de akkor úgy éreztem, inkább a biztosra megyek és próbálom lerázni Fernandót, így az üzemanyaggal is tudok spórolni, és Lewisnak is több időbe telne elkapni” – mondta Sainz.

Bár Hamilton mögött végzett, a spanyol végül így is szezonja második legjobb eredményét szerezte meg: Sebastian Vettel kizárása után a harmadik pozíciót örökölte az eredetileg negyedikként végző spanyol. Csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint ennél erősebb eredményre is esélye lett volna, ha a verseny elején a bokszutcában nem előzi meg két erőszakos rivális, miközben a Ferrari körültekintő volt a kiengedésnél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: