DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 16. szerda
F1

Működött a Haas fejlesztése – de csak Bearmannél

A brit ismét pontot szerzett, Ocon azonban nagyon messze volt tőle az F1-es Japán Nagydíjon – pedig Komatsu szerint az adatok alapján egyértelműen jobb az új padlólemez.

Oliver Bearman elégedett volt a Haas Suzukában bevetett új F1-es padlólemezével, Esteban Ocon azonban nem boldogult vele – pedig a csapatfőnök Ayao Komatsu szerint az adatok alapján egyértelműen látszik, hogy működik a fejlesztés.

Azok után vetett be már a Formula-1-es Japán nagydíjon egy frissített padlólemezt a Haas, hogy az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon komoly problémát, pattogást észleltek a gyors kanyarokban, ami miatt sereghajtónak bizonyultak az Albert Parkban. Kínában ugyan erősebben szerepeltek, sőt dupla pontszerzéssel zártak, ám ott javította a helyzetüket a másfajta nyomvonal és a friss aszfaltréteg.

f1-haas-1-bearman



Suzukában a pénteki szabadedzéseken még csak Bearman autójára rakták fel az újítást, szombatra azonban már megkapta Ocon is, így azonos specifikációval vágtak neki az időmérőnek. Ennek ellenére a francia már a Q1-ben kiesett, miközben újonc kollégája a top 10-be jutott a kvalifikáción és a másnapi futamon egyaránt.

Nem meglepő, hogy Bearman boldogan értékelte a fejlesztést: „Számomra pozitívnak tűnt, elégedett vagyok vele. A csapat remek munkát végzett azzal, hogy ilyen gyorsan elhozta az ausztráliai szereplés után. Nagyszerű volt a reakció, és jó érzés, hogy úgy működött, ahogy azt vártuk. Meglátjuk, hogyan teljesít a mostani tripla hétvége többi pályáján.”

Eközben Ocon egyelőre csak a Haas gyors reakciójának és a másik autón működő fejlesztésnek örült: „Úgy vélem, összességében jó, hogy a csapatnak sikerült ilyen gyorsan reagálni és elhoznia ezt a fejlesztést. Egy autón működött, ami nagyon jó.”

„Meg kell néznünk és értenünk az adatokat mindkét oldalról, és jó, hogy neki sikerült egy pontot is szereznie. Nagyon elégedettek vagyunk jelenleg az ő oldalával, és csak idő kérdése, hogy a mi autónkra is sikerüljön ezt átültetni. Nincs kétségem felőle, hogy ez is el fog jönni.”

f1-haas-2-ocon

Nem érti Ocon küszködését a Haas

A Haas F1-es csapatvezetője, Ayao Komatsu leszögezte: szombattól teljesen egyforma volt a két autó specifikációja. „Péntek este egyenlítettük ki az autókat. Az FP1-en nem láttunk egyértelmű különbséget, de aztán az FP2-n még tovább feszegettük a határokat, és akkor rögtön láttuk már” – magyarázta a MotorsportWeek.com portál által idézett csapatfőnök.

Komatsu azt is cáfolta, hogy Ocont az hátráltatta volna, hogy két szabadedzéssel kevesebbet körözhetett a fejlesztéssel – viszont egyelőre más magyarázatot sem találtak a francia suzukai gyengélkedésére:

„Határozottan nem arról van szó, hogy hozzá kell szokni. Nem. Az adatok eléggé egyértelműek: működik, szóval nem értjük, Esteban miért nem tudott teljesíteni. Igen, abban, amit látni és mérni tudunk, a két autó nagyon közel teljesít egymáshoz. Nem azt mondom, hogy van valami, amit nem tudunk mérni, de egyelőre nem találtunk semmit.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: