DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Előbb lehetne nyitni a DRS-t a sprintfutamon

Erősebb DRS, pár kiosztott pont, kukázott Montreal – a Formula-1 vezetői közelednek a sprintversenyek szabályainak véglegesítéséhez, leszámítva a még mindig zűrzavaros parc fermé-előírásokat.

Bár még mindig nem százszázalékosan kijelenthető, hogy megismerkedhetnek idén a sprintversenyek intézményével a Formula-1 nézői, ám a háttérben folyamatosan zajló egyeztetések okán a megállapodás már egyre közelebb van. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali pedig azt ígérte, a szezon kezdetéig meghozzák a végleges döntést és lefektetik a pontos szabályokat. A BBC friss értesülései szerint ez jó eséllyel meg is történhet, hiszen a brit forrás újabb információkat szerzett arról, hogyan is nézhet ki a versenyhétvégék ezen új eleme.

silverstone



Domenicali a napokban elhintette, hogy Silverstone-ban mindenképp lesz sprintverseny, noha korábban három másik helyszínt, Montrealt, Monzát és Interlagost jelölték meg ehhez. A BBC információi szerint továbbra sem akarnak háromnál több hétvégén próbálkozni az új rendszerrel, és ennek a Kanadai Nagydíj sprintversenye látja majd kárát, ami Silverstone miatt kiesik ebből az exkluzív körből – Montrealban hagyományos módon zajlik majd a kvalifikáció, ahogy a szezon versenyhelyszíneinek többségén is.

A terv 25-28 perces versenyek lebonyolítása, ami nagyjából 100 kilométert, egy valódi versenytáv harmadát fedné le. Az is eldőlt, hogy pontokat fognak osztani a valószínűleg majd szuperkvalifikáció nevet kapó sprintfutamon, de keveset, és csak az első három helyezettnek – a BBC szerint a győztes, és ezzel vasárnapra pole-t szerző pilótának 3 vagy 4 ponttal gazdagodna a számlája.

Egy érdekes változás viszont a DRS-t érintené. Mivel a sprintverseny célja a minél több izgalom generálása, ami legfájdalommentesebben előzésekkel érhető el (miután a fordított rajtrács ötletét elvetették), a tervek között van, hogy ezen alkalomból növelnék a légellenállás-csökkentő rendszer hatékonyságát, és az üldözötthöz képesti 1 helyett már 1,5 másodperces lemaradás esetén is nyitni lehet a hátsó vezetőszárnyat, extra sebességre szert téve ezáltal.

Amin még a legtöbb egyezkedés megy, az a brit forrás szerint a parc fermé-szabályok kezelése: normál körülmények között az időmérő és a verseny között már nem szabad módosítaniuk az autókon a csapatoknak, a helyzet azonban jelentősen bonyolódik, amikor ezeken a különleges hétvégéken a klasszikus időmérőt pénteken rendezik, a vasárnapi futamig pedig még bőséges pályaaktivitás vár a mezőnyre egy szombati szabadedzés és a sprintverseny formájában. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: