DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Mercedes sem érti, miért füstöl a motorja

A csapat csak remélni tudja, hogy a hétvégi futamra a végére jár a füstpamacsokat eregető erőforrás rejtélyes jelenségének. Toto Wolff annyit tud, hogy ez nem megbízhatósági probléma.

Bár a Mercedes W11-re keresztelt autói idén háromból három futamgyőzelemnél tartanak, az ő konstrukciójuk sem tökéletes. Az erőforrásuk terhelés alatt időnként látványos füstpamacsokat ereget, ami az F1 modern érájában szokatlan jelenségnek számít. Toto Wolff elárulta, eddig mit sikerült kideríteniük ezzel kapcsolatban.

bot-ham-2020-action



„Teletöltött olajtartály esetén adódik a probléma, az olaj a karosszérián kívülre kerül” – nyilatkozta még a Magyar Nagydíj hétvégéjén, miután az Ezüst Nyilak mellett a Racing Point autójából is füst szállt fel. „Nem tudjuk, honnan származik. Úgy tűnik, hogy amikor színig töltjük, nincs ráhatásunk, mennyi szökik el. Minden Mercedes-motorral ezt tapasztaljuk. Meg kell értenünk és meg kell oldanunk a helyzetet. Nem megbízhatósági problémáról van szó, aminek örülök. Jelenleg nem tudom, mi ez, de Silverstone-ban valószínűleg tudok majd válaszolni a kérdésre.”

A Mercedest ezen kívül az is aggasztja, vajon az autóik hogyan fognak viselkedni nagyobb hőterhelés alatt. Erről James Allison technikai igazgató nyilatkozott az Autosportnak. „Meg kell jegyezni, hogy eddig két viszonylag hűvös helyszínen jártunk. Az első futam melegnek mondható volt, de az számít a legkevésbé reprezentatívnak. Szeretnénk megtudni, forróságban mennyire tudunk gyorsak lenni, és képesek vagyunk-e jól bánni a gumikkal” – nyilatkozta a szakember.

Az ilyen jellegű tapasztalatszerzésre a csapatnak a Brit Nagydíj pénteki napján lesz lehetősége, ugyanis akkor ér egy kisebb hőhullám a pálya környékére. Aznap 30 fok fölé emelkedhet a hőmérő higanyszála, mielőtt szombatra felhősebbé és hűvösebbé válik az időjárás. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: