DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
F1

Alonso: Nem ez volt a McLaren mélypontja

Mindkét McLaren-Renault kiesett már a Q1-ben, ez a szégyen nem is először fordul már elő idén. Az autó egész hétvégén rettentő lassú, ám Alonso szerint nem ez a csapat mélypontja 2018-ban.

A szabadedzések alapján sejthető volt, hogy a wokingi istálló pilótáinak semmi esélyük bejutni a Q3-ba, de végül azoknak lett igazuk, akik arra gondoltak, hogy a leglassabb öt között végeznek. Érdekesen mutatott az időmérő végeredménye, az utolsó öt helyen két McLaren, két Williams és egy gyári Renault osztozott, néhány évtizeddel ezelőtt a rajtrács elején láttunk ilyen képet.

A szezon legrosszabb rajthelyét szenvedte ki Fernando Alonso, mindössze a tizenhetedik rajtkockát csípte meg, míg Stoffel Vandoorne a mezőny leglassabbja lett (bár rajtbüntetések miatt mindketten legalább két hellyel feljebb lépnek a vasárnapi rajtrácson). Ennek ellenére a spanyol ász úgy véli, nem ez volt idei legrosszabb teljesítményük.

„Nem ez a mélypont, úgy vélem, Paul Ricard-on még ennél is egy kicsit rosszabb volt. Hogy őszinte legyek, az hogy mindketten kiestünk a Q1-ben egy olyan pályán, ahol a szabadedzéseken kicsit versenyképesebbnek tűntünk, elég csalódást keltő. Bár óriási elvárásaink nem voltak, láttuk a három szabadedzést, hogy zajlott, úgyhogy tudtuk, a kvalifikáción az első körből sem lesz könnyű továbbjutni” – ismerte el Fernando Alonso.

Megpróbálta a szélárnyékozást is a McLaren, így is kiestek a Q1-ben


„Tudjuk, hogy itt és Monzában is elég nehéz helyzetben leszünk, de megteszünk mindent, amit csak tudunk. Ezeken a pályákon inkább a védekezésre, Szingapúrban azonban már a támadásra összpontosítunk, az a helyszín valószínűleg jobban kedvez nekünk.”

A McLarennek a hosszú egyenesekben hatalmas tempóhátránya van, így az időmérő edzésen megpróbálták egymást szélárnyékkal segíteni a Kemmel egyenesben. Ez sem volt elég. „Minden egyes szektorban veszítünk. A fő gond, hogy az autónk légellenállása túl nagy, az első és az utolsó szektorban emiatt egyértelműen a leglassabbak vagyunk. Ezen dolgozunk a legtöbbet.”

„De immáron szinte történelmünk van abból, hogy hátulról indulva keresztülrágjuk magunkat a mezőnyön, vasárnap is megpróbáljuk ugyanezt. Jó rajtra és remek stratégiára lesz szükségünk, hogy közel kerülhessünk a pontszerzéshez” – tette hozzá a kétszeres világbajnok. 

A sors iróniája, hogy tavaly, még a Honda-motorral a rettenetes, egyenesbeli sebességre panaszkodott egész évben Fernando Alonso, idén pedig a gyenge aerodinamika (és a szintén nem túl acélos, Renault-erőforrás) miatt még rosszabbul fest a helyzet, mint a Hondával. Bár a Renault főnöke már nem először nyilatkozott igencsak lekicsinylően a japánokról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: