Azzal, hogy Fernando Alonso a múlt héten megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, kettőt már kipipálhat a tripla korona összetevőiből: a Formula-1-es Monacói Nagydíjon már korábban győzni tudott, így már csak az Indy 500 hiányzik neki. Tavaly egyszer már próbálkozott az indianapolisi viadalon a spanyol, akkor azonban hiába vezetett egy ideig, végül motorhiba miatt kiesett. A pletykák szerint jövőre viszont akár teljes szezont futhat az IndyCarban, ezzel is felkészülve a legendás futamra – és mindezt ráadásul akár a McLaren színeiben is megtehetné, hiszen a wokingiak egyre inkább szemeznek az amerikai szériával.
Mindez azonban azt is jelentheti, hogy Alonso a Formula-1-ben már nem kíván versenyezni – amikor a McLaren elnök-vezérigazgatóját, Zak Brownt kérdezték erről, így felelt: „Fernando nagyon boldog a McLarennél, ugyanakkor még nem hozott döntést. Nagyon jó a kapcsolatunk vele, elég hosszú ideje van már velünk, és minden attól függ, hol és milyen formában fogunk versenyezni és miképp fejlődik a Formula-1-es autónk. Optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy Fernando a családunkban és az F1-es autónkban marad. Amíg úgy érzi, hogy előreléphetünk, szerintem szeretné folytatni” – idézi Brown szavait a Motorsport.com szakoldal.
Az biztosnak tűnik, hogy párhuzamosan az F1-es és az IndyCar-projekt nem férne bele a kétszeres világbajnok, már csak a számos időpontütközés miatt sem, ráadásul mindeközben a Toyotával is szerepel az endurance-világbajnokság szuperszezonjában, amely a jövő évi Le Mans-i 24 órással fog véget érni. Alonso mindenesetre a Francia Nagydíj időmérőjén mutatott roppant gyenge eredmény és a McLaren egyelőre beazonosítatlan problémái ellenére is optimista, ami akár utalhat arra, hogy valóban folytatná a száguldó cirkuszban is:
„Mindenki gőzerővel dolgozik, minden a megfelelő irányba halad, csak az eredmények nem tükrözik még a valós érzéseinket. Ezen javítanunk kell” – fogalmazott Alonso, hozzátéve: „Viszont tavaly ilyenkor kilencedik helyen álltunk pont nélkül a konstruktőri tabellán, idén viszont teljesen más pozícióban vagyunk. Tudom, hogy minden meglehetősen borúsnak tűnik, pedig valójában nem annyira az. Persze nehéz másként látni, de szerintem a fő ok, hogy igen versenyképes a mezőny: a kiscsapatok nem kiscsapatok többé. Például a Williams történelmileg az egyik legsikeresebb istálló, most mégis az övék az egyik leglassabb autó.”