DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 25. kedd
F1

Melyik csapat milyen gumikat választott az F1-es tesztre?

Minden istálló 35 szettet rendelhetett a Pirellitől. Nagy a szórás az összeállításokban, a Mercedes, a Ferrari és az Aston Martin is szélsőértéket képvisel.

A Pirelli kedden kilistázta, a tíz Formula-1-es csapat hogyan rendelt a szerdától péntekig tartó bahreini tesztre a különböző gumikeverékekből. A szabályok értelmében minden csapat rendelkezésére 35 szett abroncs áll a három nap folyamán, ezekből 30 lesz felhasználható, öt szettet érintetlenül vissza kell adni. Az összeállítás nagyon változóan alakul a csapatok között.

Messze legnépszerűbb választás a keménységi skála közepén található C3 keverék, amely a Pirelli megfogalmazása szerint a legsokoldalúbb keverék, 2024-ben is a legsűrűbben használta a mezőny: olyannyira népszerű, hogy a Bahreinbe szállított 350 szettből 207 C3-as lesz. A legszélsőségesebben a Mercedes támaszkodik erre a keverékre, 27 szettet kértek a Pirellitől a C3-asból, miközben az ennél keményebb C2 és C1 verziókból mindössze két-két szettet. Az átlag 20-23 szett, ennél kevesebbet csak a Haas és Williams rendelt C3-asból, előbbi 18-at, utóbbi 15-öt.

A csapatok választásai részletesen az alábbi infografikán szerepelnek, mi még néhány szélsőséges összeállítást kiemelünk: C1-ből a legtöbbet az Aston Martin kért, 8 szettet is, a C3-nál lágyabb C4-ből pedig a Ferrari ötöt rendelt be, az Aston Martin és az Alpine viszont egyet sem.



A 2025-re fejlesztett időmérős keverékből, a C6-ból a Ferrari és a Williams rendelt egy-egy szettet, ráadásul csupán ez a két csapat kért C5-ből is, szintén egy-egy garnitúrát. Ez lehetőséget ad a két istálló kezébe, hogy a gumielőnyt kihasználva olyan köridőt fussanak a teszt folyamán, amely az összesített eredménylista nagyon előkelő helyére juttathatja őket – feltéve persze, ha felhasználják a szettet.

A legszokatlanabb talán, hogy két csapat esőgumikat is berendelt: az Aston Martin mindjárt három köztes abroncsot, a Haas egy köztes és egy extrém esős keveréket. Nem gondolnánk, hogy Bahreinben szükség lenne rájuk, azonban egyes friss előrejelzések alapján valóban láthatunk esőt Bahreinben, csütörtök délelőtt lehetséges zápor.

Hogyan változtak a gumikeverékek 2026-ra?

A skálába bekerülő C6 mellett több módosítás történt a meglevő gumikeverékek összetételén és jellemzőin. A Pirelli tájékoztatása alapján a legkeményebb C1, valamint az egyensúly és kopás szempontjából legkiegyensúlyozottnak tartott C3 keverékben csak minimális változtatások történtek. A C2 viszont közelebb került a C3-hoz – így kínál alternatívát a teszten is legnépszerűbb keveréknek.

A C4 és a C5 fejlesztései a lehetséges szemcsésedés, valamint a kopás kiküszöbölésére irányultak, hogy versenykörülmények között használhatóbb legyen ez a két keverék. Mostantól a C6 a leglágyabb gumi, egy kifejezetten utcai és gumikímélő pályákra készült keverék.

Bahreinben a szokásos problémával nézünk szembe, a hatféle slick abroncsot a normál esetben lágy, közepes és kemény keveréket jelölő három színnel, a fehér, sárga és piros jelölésekkel különböztetik meg. Az azonos színű szomszédos keverékek esetében a keményebben csak felirat szerepel, a puhábbakon csíkot is látunk majd – úgy, mint ezen a képen:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: