DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Egyelőre jók a Honda fejlesztései

A Toro Rosso jó eséllyel pályázik szombaton legalább egy Q3-as helyre, aerodinamikailag és motorerőben is biztató a csapat fejlődése. A középmezőny rendkívül szoros, nehéz időmérő lesz.

Minden motorgyártó a Kanadai Nagydíj hétvégéjére időzítette új, fejlesztett erőforrásának bevetését, bár a hét közepén kiderült, hogy a Mercedes kénytelen elhalasztani a frissített motor használatát, mert az utolsó napokban megbízhatósági problémák merültek fel.

A hírek arról szóltak, hogy a Honda fejlesztései lettek a legütősebbek, ennek bizonyítékául a délelőtti edzésen Pierre Gasly befért a legjobb tízbe is. Csapattársa délután ment jobban, úgy lett tizenkettedik, hogy csak bő két tized választja el a hetedik helyezéstől.

„Az első szabadedzésen volt néhány kisebb problémánk az autóval, de egyik sem volt túl komoly, délutánra mindet megoldottuk. Sokat dolgoztunk az aerodinamikai beállításokon, ez a második gyakorlásra nagy javulást eredményezett. A finomhangolásokkal jobb kigyorsítást értünk el, ez pedig Montrealban igen látványos” – nyilatkozta Brendon Hartley, akinek a hírek szerint nagyon inog az ülése a Toro Rossónál.

A Toro Rosso pilótái nem esélytelenek a Q3-ba kerülni


„A kanyarkijáratok itt az átlagosnál is fontosabbak, mert sok az elnyújtott, hosszú rész. Úgy gondolom, még bőven van bennünk tartalék, jócskán nyerhetünk időt. Egyértelműen benne vagyunk a középmezőny sűrűjében” – tette hozzá az új-zélandi.

„Az első edzésen tizedikként végeztünk, ami kezdésnek igen biztató. A versenyautó a pályán töltött első köreitől kezdve elég jól vezethetőnek mutatkozott. Délután már melegebb körülmények fogadtak, de az autó még mindig jól viselkedett. Igaz, az időmérős szimulációmnál akadtak kisebb gondjaim, így nem tudtuk megmutatni a Toro Rosso igazi tempóját” – elemezte a pénteki napot Pierre Gasly.

„Ahogy Brendon körideje is mutatja, úgy vélem, harcban leszünk a legjobb tíz helyezés egyikéért. Még jócskán vár ránk munka, de remek érzés vezetni az autót. Még egy kis javulást elérhetünk, az időmérő edzésen pedig szoros harcra számítok” – fogalmazott a fiatal francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: