Az 1997-es világbajnok azzal támasztotta alá rendkívül érdekes okfejtését, hogy a lengyel nem akar sokáig harmadik számú pilóta maradni a grove-i istállónál, így elméletileg megtörténhet, hogy a három versenyző közül messze a legtöbb tapasztalattal rendelkező lengyel direkt úgy állítja be a versenyautót és olyan irányba viszi a fejlesztéseket, ami neki kedvez, csapattársai számára viszont nehezen vezethetővé válik az FW41.
Így még inkább kijönne a kontraszt a teljesítmények között és előbb-utóbb az istálló Kubicát ültetné az egyik állandó versenyzői ülésbe. Szergej Szirotkin, a Williams újonc pilótája szerint elméletileg lehetséges lenne ez a lépés, de mivel ismeri a lengyelt, így a legkevésbé sem feltételez róla ilyesmit.
„Tudjuk, hogy az az álma, hogy versenyezhessen az autóval és nem az, hogy harmadik számúként foglalkoztassák. Ezt a tényt egyáltalán nem becsülöm le. Az ő helyzetében én legalábbis ezt tenném” – utalt korábbi nyilatkozatában Villeneuve a szabotálásra.
Szirotkin nem osztja ezt a véleményt. „Technikailag lehetséges és megvalósítható. De ismerem Robertet, nagyon rendes fickó, egyszerűen olyan ember, aki ilyet biztosan nem tenne. Ha valaki azon dolgozik, hogy fejlessze a versenyautót, akkor azt nem kizárólag magának fejleszti. Még ha akarná is, fizikálisan nem lenne egyszerű. A csapat tízszer végiggondol mindent, hogy miért és min változtassanak és hogy ez a teljesítmény növekedésével járhat-e” – nyilatkozta Szergej Szirotkin a Sport FM-nek.