A Haas F1 Team bő két éve, 2016 elején csatlakozott a Formula-1 mezőnyéhez, ám míg az előző két évben legjobb esetben is csak a középmezőny második felében harcolhattuk, idén meglepően erős tesztszezont teljesítettek. A múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon aztán egyértelműen a negyedik erőnek tűntek a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull hármasa mögött, s ha nincs a kerékcseréknél történt dupla malőr, akkor valószínűleg komoly pontszerző helyekkel távozhattak volna Melbourne-ből.
A váratlan jó szereplés persze több csapatnál is kiverte a biztosítékot: sokan arra fogták a Haas eredményeit, hogy túl szorosan dolgoznak együtt a számukra motort szállító Ferrarival. Most Charlie Whiting versenyigazgató öntött tiszta vizet a pohárba: „Pontosan tudjuk, mi zajlik a Haas és a Ferrari között, és az teljesen legális. Tavaly az egyik csapat kifejezte kétségeit ezzel kapcsolatban, de pillanatnyilag nem látunk semmi olyat, ami gyanakvásra adna okot” – idézi Whiting szavait az F1i.com.
Persze vannak, akiket nem győzött meg a versenyigazgató állítása: nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy például a Force India műveleti igazgatója, Otmar Szafnauer nem érti, hogyan tudtak ekkora előrelépést tenni úgy, hogy bár technikai együttműködés engedélyezett a csapatok között, az aerodinamikai résznek minden istállónál sajátnak kell lennie. „Nem tudom, hogyan lenne ez lehetséges egy csapattól, amely csak néhány éve van a sportban, és nincsenek erőforrásai egy ilyen autó építéséhez” – mondta Szafnauer. „Ha ez varázslat, én is kérem a pálcát!”