Az Audi gyári csapatává váló Sauber főhadiszállása 2026-tól is Hinwil marad Svájcban, a motor pedig Németországban, Neuburgban készül az Audi gyárában. Az istállónak azonban lesz egy harmadik központja is, mégpedig az Egyesült Királyságban, az úgynevezett „Motorsport-völgyben”, azon a területen, ahol hét másik F1-es istálló már megtalálható – erről adott ki közleményt kedden a versenycsapat.
A Sauber lépésének magyarázata, hogy a létszámot bővítő csapat vonzóbbá akar válni a brit szakemberek szemében – mivel számos versenycsapat székhelye Angliában van, a motorsportra specializált munkavállalók zöme is itt található, a Sauber számításai szerint körülbelül 25 ezer szakmabeli.
A Sauber Motorsport Technology Centre UK nevű központ pontos helyszínét egyelőre mérlegeli az istálló: a közlemény három potenciális helységet említ, Bicestert, Silverstone-t és Milton Keynes-t. Mindhárom helyszín F1-es kötődésű: Milton Keynes a Red Bull főhadiszállása, Silverstone a Brit Nagydíj mellett az Aston Martin otthona, Bicesterben pedig a Racing Bulls angliai kirendeltsége volt, mielőtt a Red Bull mellé, Milton Keynes-be költözött.
A Sauber Motorsport technológiai és operatív vezérigazgatója, Mattia Binotto így kommentálta a hírt:
„Izgatottsággal tölt el bennünket, hogy műszaki központot indíthatunk az Egyesült Királyságban, kiegészítve a központi helyszínt, Hinwilt, ahol továbbra is fő műszaki tevékenységeink zajlanak és ahol a legnagyobb csapatnövekedés zajlik majd. Az Egyesült Királyságban való bővülés lehetővé teszik, hogy közel maradjunk a világ legdinamikusabb motorsport-ökoszisztémájához. Víziónk erős, együttműködő hálózatot építeni Hinwil és az Egyesült Királyság között, innovációval és teljesítménnyel.”
A Sauber ezzel a lépéssel a Racing Bulls és a Haas mellé csatlakozik: előbbi csapat központja Olaszországban, Faenzában található, de Milton Keynes-ben is működik egy aerodinamikai részleg, a Haasnak pedig három központja is van, az amerikai székhely Kannapolis, a fő F1-es gyár Banbury Angliában, a tervezőrészleg viszont Olaszországban, Maranellóban működik.
Csak a svájci dolgozókra vonatkozik a költséglimit-engedmény
Az Audi beszállását megelőzően az FIA ígéretet tett a Saubernek, hogy a csapat engedményt kap a költséglimitből 2026-tól kezdve. Svájcban magasabbak az árak és a bérek, az FIA becslései szerint azonos költségvetésből a csapat 30-40 százalékkal kevesebb embert tudna foglalkoztatni, mint egy angliai vagy olaszországi istálló. Amíg a Sauber kiscsapatként működött, a magasabb bérköltség nem okozott problémát, ezzel együtt befértek a költségplafon alá, az Audi csatlakozásával azonban bővül a létszám, ezért már szükség lesz az engedményre.
Az Autosport szaklap azonban leszögezte, az új bázis alkalmazottaira nem vonatkozik majd az engedmény – ők Nagy-Britanniában dolgoznak és helyi viszonyok alapján kapják a fizetést.