DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 4. kedd
F1

Hamilton már 2024-es Ferrariban a Pirelli-teszten

Az F1-es gumiszállító megbízásából Barcelonában tesztel két napon át Lando Norris a McLarennel, valamint a két Ferrari-versenyző. Köridők és körszámok is érkeztek a gyakorlásról.

Egy héten belül másodszor tesztel a barcelonai Formula-1-es pályán a Ferrari: de míg a múlt heti körözés egy korábbi, 2023-as autóval folytatott TPC-teszt volt, ma egy Pirelli-teszten vettek részt az olaszok. Ráadásul először osztozott a pályán Lewis Hamilton ferraris átigazolása óta másik csapat versenyzőjével, ugyanis Lando Norris is fejlesztőmunkát végzett az olasz beszállító számára.



A Pirelli-teszten tiltott a friss alkatrészek tesztelése, és a teljes futástervet a gumigyártó határozza meg: a versenyzők vakon köröznek, nincs arról információjuk, pontosan milyen abroncsot használnak. A két csapattal folytatott barcelonai tesztről annyit tudni, hogy a 2026-os abroncsokat fejlesztő Pirelli a három legkeményebb, C1, C2 és C3 keverékeket használja. Ezek az abroncsok változatlanul 18 col felniátmérőjűek, de kisebb méretűek a jelenlegiekhez képest, az elsők 25 milliméterrel keskenyebbek és 15 milliméterrel kisebb átmérőjűek, a hátsók 30 milliméterrel keskenyebbek és 10 milliméterrel kisebb átmérőjűek.

Mivel a 2026-os abroncsokat az új szabályrendszernek megfelelően épített, kisebb leszorítóerejű autókon fogják használni a csapatok, a Pirellinek segédkező istállók korábbi modelleket alakítottak át, hogy nagyjából 20 százalékkal kevesebb leszorítóerőt használjanak. A Ferrari a 2024-es SF-24-ből készített „öszvérautót”, a McLaren viszont a 2023-as modellt alakította át.

További hír a Race értesülése szerint, hogy a Ferrari a 2023-as autót is pályára küldte Lewis Hamiltonnal és Charles Leclerc-rel is, mielőtt a páros átült az „öszvérbe”. Amennyiben ez a hír igaz, Hamilton elhasználta a TPC-tesztelésre megengedett mind a négy napját.

Norrisé volt a nap legjobb köre

A Pirelli számos fotó mellett köridőket és körszámokat is hozott a tesztről. Ez alapján az egy hete Paul Ricard pályán mínusz két fokban esőgumikat tesztelő Lando Norris volt a leggyorsabb 1:15,21-gyel, Hamilton 1:15,93-at, Leclerc 1:16,06-ot futott: ezek jó négy másodperccel lassabb körök a tavalyi időmérős eredményeknél. A McLaren britje jelentős körszámot futott, 159-et, míg a hétszeres világbajnok 87-et, csapattársa 86-ot.

A kétnapos Pirelli-teszt szerdán folytatódik, a McLarenben Oscar Piastrival, február során pedig további gumitesztekre kerül sor: az Alpine és a Mercedes február 12-13-án egy-egy napot vállal, az Alpine és a Williams pedig a hivatalos bahreini teszt után marad Szahírban a 2026-os gumifejlesztés céljából.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: