Horner biztos benne, hogy versenyképes lesz a Honda-motor 2026-ban
https://formula.hu./parc-ferme/38977
Időt veszíthettek a projektjük leállításával, de így is ütőképes lesz a hajtásláncuk: így reagált Christian Horner Red Bull-főnök arra, hogy a Honda saját maga is bevallotta, hogy „küszködnek” a 2026-os F1-es erőforrásuk fejlesztésével.
Mi is beszámoltunk róla, hogy a HRC-elnök elismerte, hogy mivel minden elemében megújul a motor, komoly kihívást jelent számukra a 2026-os hajtáslánc fejlesztése. A japán gyártó 2021 végén hivatalosan kiszállt a Formula-1-ből, ám technikai partnerként azóta is segíti a Red Bull munkáját, jövőre viszont újra teljes gyári státuszban térnek vissza, csakhogy immár az Aston Martin partnereként. Horner a RacingNews365.com kérdésére reflektált a Honda „vallomására”:
„Nagy kihívás ez. Úgy értem, befejezték a projektjüket, majd most újraindították. Lehet, hogy ezáltal némi időt veszítettek, de nagyon is tehetséges vállalatról van szó, és nagyon erősek. Biztos vagyok benne, hogy versenyképes erőforrással fognak rendelkezni 2026-ban.”
A Red Bull Powertrains saját, a Forddal közös motorprojektjéről pedig így nyilatkozott a csapatfőnök: „Mindig több időt szeretnél, de nagy kihívás ez számunkra, hogy a semmiből gyártsunk saját erőforrást, de jól haladunk. Természetesen sosem tudhatjuk, mit csinálnak riválisok, ez egy nagy kihívás, de számunkra ez a megfelelő lépés.”
Gasly szerint reális cél, hogy megelőzzék idén az Aston Martint
https://formula.hu./parc-ferme/38976
A tavalyi konstruktőri hatodik helyhez képest legalább egy pozíciót javítana idén az Alpine – Pierre Gasly szerint minden esélyük megvan arra, hogy az Aston Martin elé kerüljenek.
„Top 5-ös helyezést mondanék konstruktőriben, hiszen úgy gondolom, hogy erre minden esélyünk megvan” – felelte Gasly arra a kérdésre, hogy milyen célt tűzött ki maga elé a 2025-ös szezonban.
„Természetesen mélyen belül sokkal többet szeretnék elérni, de objektív akarok maradni, illetve tudom, hogy szoros lesz a mezőny. Nem várok nagy változást a tavalyi szezonhoz képest” – tette hozzá a 28 éves francia.
„Gyors Ferrariban Hamilton legyőzhetetlen lesz idén” – Montoya
https://formula.hu./parc-ferme/38975
Lewis Hamilton első tesztjeit a Ferrariban kipipálhattuk, a megismerkedést követően, a március 16-i szezonkezdet közeledtével egyre intenzívebben foglalkoztatja a közönséget, mire lesz képes a hétszeres világbajnok a szenzációs csapatváltást követően. Az egykori versenyző, Juan Pablo Montoya nem csupán a nyolcadik vb-címet tartja elképzelhetőnek 2025-ben, de a Mercedesnél töltött évekhez hasonló dominanciát is.
„Lewis Hamiltonnal ugyanaz a helyzet, ami Fernando Alonsóval. Továbbra is rendelkeznek a sebességük száz százalékával. Be tudják verekedni magukat valahogy a top 10-be az időmérőn (egy gyenge autóval), viszont ha az autó képes a győzelemre, akkor sokkal előrébb lesznek” – mondta a Crash.net-nek a vb-bronzérmes Montoya.
„Ha Hamilton gyors autót kap ebben a szezonban, akkor a néhány évvel ezelőtti, régi Hamiltont látjuk viszont, azt a Hamiltont, akit senki nem tud legyőzni, még Max Verstappen sem. A kérdés a Ferrari számára az, hogyan tudja őt tovább motiválni.”
Quartararo-elsőséggel zárult a MotoGP shakedowntesztje Sepangban
https://formula.hu./parc-ferme/38974
Vasárnap a harmadik, egyben utolsó napjára került sor a MotoGP úgynevezett shakedowntesztjének Malajziában, amelyen a gyártók tesztmotorosai, az újoncok, illetve a kedvezményrendszer legalsó kategóriájába tartozó márkák – azaz jelen esetben a Honda és a Yamaha – szerződtetett versenyzői vehettek részt. A Honda nem élt ezzel a lehetőséggel, részükről csak a tesztpilóta Aleix Espargaro és az LCR-es újonc, Somkiat Chantra gurult pályára, a Yamaha viszont szombaton és ma is pályára küldte a kvartettjét, akik közül a gyári istállót erősítő Fabio Quartararo és a pramacos Jack Miller el is hozták az első két pozíciót. Őket a ma már említett HRC-tesztelő Espargaro, valamint a Moto2-ből világbajnokként fellépő Ai Ogura követte a sorban legjobb debütánsként, megelőzve a KTM-tesztversenyző Pol Espargarót és a Gresini Ducati újoncát, Fermin Aldeguert.
A helyszíni jelentések szerint több gyártónál is debütált néhány technikai újítás: a Ducati és a KTM is például új aerodinamikai csomagot próbálgatott, sőt utóbbi a kipufogóval és az ülésrésszel is kísérletezett. Szerdától aztán már a teljes mezőny pályára gurul Sepangban a háromnapos hivatalos kollektív teszt keretein belül.
A shakedownteszt vasárnapi eredményei:
1. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.794 |
2. | Jack Miller | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:58.103 |
3. | Aleix Espargaro | HRC Test Rider | Honda RC213V | 1:58.103 |
4. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.208 |
5. | Pol Espargaro | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:58.291 |
6. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | Ducati GP24 | 1:58.421 |
7. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:58.489 |
8. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:58.526 |
9. | Dani Pedrosa | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:59.080 |
10. | Michele Pirro | Ducati Test Rider | Ducati GP25 | 1:59.508 |
11. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | Aprilia RS-GP | 1:59.843 |
12. | Test Rider | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 2:00.115 |
13. | Somkiat Chantra | LCR Honda IDEMITSU | Honda RC213V | 2:00.550 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kettős BMW-győzelem a bathursti 12 óráson – Rossiék a második helyen
https://formula.hu./parc-ferme/38973
A BMW vitte a rangos ausztrál endurance-futamot, a Bathurstben tartott 12 órást: a német márka 2010 óta először nyert. Az utolsó fél órának még egy Ferrari, a #26-os Arise Racing GT kezdett neki az élen, két hazai menő, Chaz Monstert és Will Brown, valamint Daniel Serra egysége. Sorsuk azonban nem saját kezükben volt: a trió alacsony üzemanyagszinttel arra játszott, hogy jelentős ideig pályán lesz a biztonsági autó. A hajrá azonban tiszta volt, így 22 perccel a vége előtt Monstert kénytelen volt kiállni.
A kockás zászlót így a Team WRT #32-es autója, Augusto Farfus és a Van der Linde testvérek, Kelvin és Sheldon van der Linde BMW M4 GT3-asa szelte át az első helyen, a #46-os testvérautó, azaz Valentino Rossi, Raffaele Marciello és Charles Weerts egysége előtt. A MotoGP-legendának volt egy malőrje, sárga zászló alatt előzött egy lassabb autót, amiért áthajtásos büntetés járt az egységnek.
A dobogót a 75 Express egészítette ki, a #75-ös Mercedesben a háromszoros nyertes Jules Gounon, Kenny Habul és Luca Stolz hármasával, a #26-os Ferrari végül negyedik lett. A 2024-es győztes trió két tagja, Matt Campbell és Ayhancan Güven hatodik helyezést szerzett a #911-es Porschéban, ők végeztek még körön belül.
Russell: A kezdet véget ért
https://formula.hu./parc-ferme/38971
A Mercedes hivatalos honlapján megjelent interjúban George Russell arról beszélt, hogy úgy érzi, F1-es karrierje hatodik szezonja után véget ért pályafutása kezdeti szakasza, és belép abba a periódusba, amikor a versenyzők kiteljesednek: „Új fejezethez érkeztem a pályafutásomban. a kezdet véget ért, és belépek a középső szakaszba. Lewis 29 éves volt, amikor a Mercedeshez csatlakozva elkezdett bajnokságokat nyerni, Michael pedig a harmincas évei elején nyert először a Ferrarival.”
„Manapság mindenki egyre fiatalabban kezd, én például 20 évesen debütáltam” – fejtette ki a háromszoros futamgyőztes versenyző. „Úgy érzem, most már készen állok különböző szerepek betöltésére a csapatnál, de az a legfontosabb, hogy a lehető leggyorsabban vezessek, és úgy érzem, jó helyzetben is vagyok ehhez. Továbbra is tanulni akarok, nyitott leszek, és semmit sem veszek magától értetődőnek. Vagy megvan a sebességed, vagy nincs, de kétségtelen, hogy az érkező újonc srácok versenyképesek lesznek.”
Az újoncok között van Andrea Kimi Antonelli, Russell 2025-ös csapattársa is, akinek a brit szerint nem kell majd sok idő ahhoz, hogy belerázódjon a dolgokba: „Kimi egy fantasztikus versenyző. Még nincs tapasztalata, de biztos vagyok benne, hogy nagyon gyorsan fel fogja venni a tempót. Már most nagyon jól beilleszkedett. Mindketten fiatal korunk óta versenyzünk, és tudjuk, hogy milyen visszajelzéseket kell adnunk a csapatnak, így bár még fiatal, de az ő véleménye is ugyanolyan érvényes lesz.”
Colapinto lesben áll: Doohan már most kölcsönkapott időn él?
https://formula.hu./parc-ferme/38972
Az egykori F1-es pilóta, Johnny Herbert – aki a napokban azzal került a címlapokra, hogy összeférhetetlenség miatt a jövőben nem dolgozik stewardként F1-es hétvégéken – idestova harminc éve megtapasztalhatta, milyen az, amikor Flavio Briatore kirúg valakit, hiszen karrierje egyetlen élcsapatnál töltött szezonja végén, 1995-ben pontosan az történt vele, ami most Jack Doohanre vár szerinte. Herbert szerint Doohan úgy kénytelen első szezonnyitójára készülni, hogy tudja, bármikor véget érhet a kaland, hiszen Franco Colapinto már lesben áll:
„Szerintem Jack Doohan úgy fogja érezni, hogy már most is kölcsönkapott időn él, és másokkal is beszéltem, akik így érzik. Doohannak teljesítenie kell, és ha nem teljesít Pierre Gasly ellen, akkor ki fog hullani. Nagyon is jól ismerem Flavio Briatorét, egy szempillantás alatt ki fogja rúgni. Szóval már most nyomás alatt kell teljesítenie” – mondta, majd kifejtette, a fiatal ausztrálnak mennyire igazságtalan helyzetből kell megkezdeni a karrierjét:
„Sajnos ez is a sport része, különösen az F1-ben, ez nem csak játék és mese. Be kell ülnöd az autóba, és teljesítened kell. Ráadásul Gasly jelenleg nagyon jól érzi magát a csapatban, és mivel francia, persze rengetegen támogatják is az istállón belül. De innentől Doohanen múlik. És érezni fogja a nyomást, mert Colapinto ott lesz a garázs hátuljában, ott lesz vele a tévében, Briatore válla felett és mindenhol. És ezen a ponton minden apró kis kétség belép a játékba… Márpedig a kétségeket feltétlenül el akarod kerülni.”
Élre állt a Yamaha a sepangi shakedown második napján
https://formula.hu./parc-ferme/38970
Szombaton is folytatódott a MotoGP shakedowntesztje, ahol a gyártók tesztversenyzői, az újoncok, valamint a kedvezményrendszer legalsó kategóriájába tartozó márkák – jelen esetben a Honda és a Yamaha – szerződtetett motorosai vehetnek részt. A második felvonás érdekessége épp az volt, hogy a tegnapi bemutatójuk ezúttal már pályára gurult a Yamaha négy versenyzője, a gyári istállót erősítő Fabio Quartararo és Alex Rins, valamint a Ducatitól idén a hangvillások gépére váltó Pramacnál szereplő Miguel Oliveira és Jack Miller.
A Yamahák pedig az eredménylistán is átvették az irányítást: a nap legjobb idejét Rins motorozta, míg Quartararo harmadik lett a pénteki leggyorsabb KTM-tesztpilóta Pol Espargaro mögött. A Crash.net beszámolója szerint amúgy a japán gyártó a 2024-es csomagot vetette össze néhány új 2025-ös alkatrésszel, egyúttal hangsúlyozták, hogy a korábbi találgatásokkal ellentétben nem viszik pályára a tervezési fázisban lévő V4-es versenygépüket. A tesztmotoron szereplő versenyzőik neve egyébként továbbra sem szerepel az időmérőrendszerben, de az idézett portál szerint ma is főként Andrea Dovizioso dolgozott, s csak a nap végén tett meg néhány kört a másik tesztmotoros, Augusto Fernandez.
Az említett éllovas triót amúgy két debütáns, Ai Ogura és Fermin Aldeguer követte, megelőzve Millert és a KTM-es Dani Pedrosát. A Hondánál ezúttal Takaaki Nakagami mellett a másik frissen igazolt tesztversenyző, Aleix Espargaro is nyeregbe pattant, ahogy az LCR újonca, Somkiat Chantra is.
A bejárató teszt vasárnap ér véget, szerdától péntekig pedig már a teljes MotoGP-mezőny együtt tesztel Malajziában.
A sepangi shakedownteszt második napjának eredményei:
1. | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1:58.745 |
2. | Pol Espargaro | KTM Test Rider (RC16) | 1:58.748 |
3. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1:58.812 |
4. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | 1:58.914 |
5. | Fermin Aldeguer | Gresini Ducati (GP24) | 1:58.930 |
6. | Jack Miller | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1:59.152 |
7. | Dani Pedrosa | KTM Test Rider (RC16) | 1:59.425 |
8. | Aleix Espargaro | Honda HRC Test Team (RC213V) | 1:59.714 |
9. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha (YZR-M1) | 1:59.780 |
10. | Takaaki Nakagami | Honda Test Rider (RC213V) | 1:59.879 |
11. | Michele Pirro | Ducati Test Rider (GP25) | 2:00.168 |
12. | Test Rider | Yamaha Factory Racing (YZR-M1) | 2:00.351 |
13. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider (RS-GP25) | 2:00.921 |
14. | Somkiat Chantra | LCR Honda (RC213V) | 2:01.028 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Rossi: Rendkívül izgalmas sztori Hamilton Ferrarihoz igazolása
https://formula.hu./parc-ferme/38969
A MotoGP legendájaként számontartott kilencszeres világbajnok Valentino Rossi pozitívan beszélt a Hamilton-Ferrari kapcsolatról, valamint egy korábbi sztorit is felidézett brit kollégájával kapcsolatban, amikor elmondása szerint Hamilton leteremtette őt.
„Ez egy nagyszerű dolog, nagyon izgalmas lesz vörös overálban látni Lewist. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mire lesz képes, valamint természetesen Leclerc teljesítményét is érdeklődéssel figyelem majd” – mondta Rossi egy interjúban, amit a Corriere Della Sera készített vele.
Rossi ezt követően egy Hamiltonnal kapcsolatos történetet is felidézett, mely még 2017-ben, a Ricardo Tormo versenypályán történt, amikor a két nagyágyú játékszert cserélt: Hamilton a Rossi-féle Yamahát, míg Rossi Hamilton 2017-es Mercedesét vezette.
„Csodálatos estét töltöttünk együtt – vacsoráztunk és mély beszélgetésbe elegyedtünk egymással. A következő nap kicsit elkéstem, majd miközben átöltöztem, Hamilton megjelent a szokásos jól öltözött stílusában. Rámutatott az órájára, majd tipikus olasznak nevezett, aki cappuccinót iszik és brióst eszik. Leteremtett – habár kissé vigyorgott, nem volt őszinte a mosolya...” – tette hozzá Rossi.
„Semmi köze Maxnak Herbert elküldéséhez, de ez a helyes döntés” – Horner
https://formula.hu./parc-ferme/38967
Néhány napja jelentették be, hogy összeférhetetlenség miatt távozik az FIA Formula-1-es stewardjai közül Johnny Herbert – akiről amúgy másnap kiderült, hogy a Lola Cars globális márkanagykövete lesz. Herbert személye kapcsán a tavalyi szezon hajrájában merültek fel aggályok: Max Verstappen apja, Jos Verstappen a fia mexikóvárosi büntetései után mutatott rá, hogy a korábbi többszörös nagydíjgyőztes pilóta a médiában nyilatkozott az incidensekről, és ez felveti az összeférhetetlenség és akár a részrehajlás problémáját is.
Felmerülhetett, hogy a Verstappen-tábornak esetleg köze lehet Herbert távozásához, az Autosport díjátadó gáláján azonban Christian Horner Red Bull-főnök cáfolta ezt – jóllehet, magával a döntéssel nagyon is egyetértett: „Először is, ennek abszolút semmi köze Maxhoz. Viszont abszolút ez a helyes döntés” – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. „Nem dolgozhatnak stewardok a médiában. Nem látunk ilyet semmilyen másik professzionális sportban sem. Teljességgel helytelen. Vagy a sport szabályozó oldalán állsz, vagy a sajtós oldalán. Nem lehetsz fél lábbal bent mindkét táborban.”
Elütötték a négyszeres Dakar-győztes navigátort, mesterséges kómába helyezhették
https://formula.hu./parc-ferme/38968
Súlyos közúti balesetben volt érintett Mathieu Baumel négyszeres Dakar-győztes navigátor – számoltak be róla francia lapok. A La Provence-nak nyilatkozó apja, Gerard (aki Céreste-en-Luberon falunak a polgármestere) elmondta: a Rallye Monte Carlo Historique startjára készülő Baumel megállt segíteni egy balesetet szenvedett autónak, de egy másik autó eltalálta őt. A hírek szerint a navigátor állapota súlyos: az idézett lap meg nem erősített értesülései szerint mesterséges kómába helyezhették, és mindkét lába sérülhetett.
Baumel Nasser Al-Attiyah oldalán nyerte meg négyszer a legendás Dakar Ralit, a tavalyi kiírás után azonban elváltak a pár útjai, s idén már Guillaume de Mévius navigátoraként állt rajthoz a versenyen egy X-Raid Miniben.
Megvan, hogy mikor járatja be új F1-es autóját a Red Bull
https://formula.hu./parc-ferme/38966
Február 25-én, egy nappal a kollektív teszt előtt járatja be új F1-es autóját a Red Bull.
A holland De Telegraaf számolt be róla, hogy a csapat Bahreinben tart filmforgatási napot, ez lesz a hivatalos shakedownja a háromnapos kollektív gyakorlást megelőzően.
A nap során egyébként nem lesz egyedül a bahreini pályán a Red Bull, hiszen a Mercedes is akkor és ott járatja be a W16-ot.
Videó: Rovanpera hófalba csapódott, hogy elkerülje az út szélén álló szurkolót
https://formula.hu./parc-ferme/38965
A két hét múlva esedékes Svéd Rali előtt tesztfutamként elrajtolt a finnországi Arctic Ralin a Toyota WRC-sztárja és kétszeres világbajnoka, Kalle Rovanpera. A finn pilóta azonban már az első szakaszon bajba került: egy szurkoló ott állt az út szélén, és hogy elkerülje a fatális balesetet, inkább a hófalba kormányozta a Yarist.
Ralis kibeszélő műsorunk, a Formula Shakedown legfrissebb adása már megtekinthető a YouTube-on:
KTM-elsőséggel ébredt fel téli álmából a MotoGP Sepangban
https://formula.hu./parc-ferme/38964
Január utolsó napján kezdetét vette a MotoGP úgynevezett shakedowntesztje a maláj pályán, amelyen hagyományosan a gyártók tesztcsapatai, az újoncok, valamint a kedvezményrendszer legalsó kategóriájába tartozó márkák – jelen esetben a Yamaha és a Honda – szerződtetett motorosai vehetnek részt. A két japán gyártó egyike sem élt azonban ezzel egyelőre, a Yamaha hivatalos versenyzői a néhány óra múlva esedékes csapat- és motorbemutatók miatt hagyták ki a bejáratás első napját. Az újoncok közül az LCR Honda thai pilótája, Somkiat Chantra sem gurult pályára pénteken.
Mivel a shakedown célja elsősorban a bejáratás és a gyermekbetegségek kiszűrése a jövő heti hivatalos teszt előtt, a köridőknek hatványozottan nincs jelentőségük, de azért jegyezzük meg, hogy a leggyorsabbnak a KTM egyik tesztversenyzője, Pol Espargaro bizonyult 1:59,691-es idővel. A spanyol a tavalyi Moto2-es világbajnokot, a Trackhouse Aprilián bemutatkozó Ai Ogurát, valamint a nap egyetlen hondás szereplőjét, a szintén tesztmotorosi státuszban köröző Takaaki Nakagamit előzte meg. Rajtuk kívül a KTM másik tesztelője, Dani Pedrosa fért még két perc alá, a Gresini Ducati debütánsa, Fermin Aldeguer épp csak lecsúszott erről. A Yamaha szokás szerint nem nevezte meg az időmérőrendszerben, hogy ki ül a különböző motorjain – ezért szerepel a listában csak a Test Rider elnevezés (a többi gyártó és versenyző is több géppel körözött, de esetükben csak a legjobb idejüket tüntettük fel –, de a Crash.net helyszíni jelentései szerint ma Andrea Dovizioso volt szolgálatban. A Ducati munkáját Michele Pirro, az Apriliáét Lorenzo Savadori segítette még.
A shakedownteszt első napjának eredményei:
1. | Pol Espargaro | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:59.691 |
2. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:59.862 |
3. | Takaaki Nakagami | Honda Test Rider | Honda RC213V | 1:59.888 |
4. | Dani Pedrosa | KTM Test Rider | KTM RC16 | 1:59.926 |
5. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | Ducati GP24 | 2:00.053 |
6. | Test Rider | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 2:00.881 |
7. | Test Rider | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 2:01.207 |
8. | Michele Pirro | Ducati Test Rider | Ducati GP25 | 2:01.383 |
9. | Test Rider | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 2:02.330 |
10. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | Aprilia RS-GP | 2:03.782 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Nem emlékszem, hogy más versenyzők ilyen elegánsan viselkedtek volna az első napjukon a Ferrarinál” – Piero Ferrari
https://formula.hu./parc-ferme/38963
Piero Ferrari, a Scuderia legendás tulajdonosának, Enzo Ferrarinak a fia elmondta, hogy szinte hitetlenkedett, amikor Lewis Hamiltont a tifosik fogadták a csapatnál töltött első napjain.
„Szinte el sem tudtam hinni!” – mondta Piero Ferrari az Autosprintnek nyilatkozva. „Az a sok igazi szenvedély megdöbbentett. Az emberek a fioranói pálya fölötti kis hídon, akik megszállták a kerékpárutat. Gyönyörű! Odamentem, hogy üdvözöljem őt, amikor betette a lábát Fioranóba” – mondta Ferrari. „Látta az autó ablakából a rá várakozó rajongókat, és boldog volt, meglepődött.”
Ami meglepte Ferrarit, az az volt, ahogy Hamilton „bemutatkozott”, fekete öltönyt és nyakkendőt, valamint fekete felöltőt viselt. „Nem emlékszem, hogy más versenyzők ilyen elegánsan viselkedtek volna az első napjukon a Ferrarinál” – mondta. „Kifogástalan öltöny, nyakkendő. Mi menedzserek például nyakkendő nélkül voltunk...”
Ferrari megerősítette, hogy az aznapi megbeszélései Hamiltonnal nem az elsők voltak, amelyeket az évek során folytatott.
„Az évek során beszélgettünk és viccelődtünk itt-ott” – mondta Ferrari. „Többször is kifejezte nekem, hogy szeretne nálunk versenyezni, de őt a Mercedeshez kötötte a szerződés, minket pedig a versenyzőinkhez. Aztán eljött a pillanat, amikor Lewis és mi is láttuk a lehetőséget, hogy tárgyalásokat kezdjünk. És megérkezett az aláírás.”
A Rally Hungaryn is indulhat Jos Verstappen
https://formula.hu./parc-ferme/38962
A Rali-Eb teljes szezonját tervezi 2025-re Jos Verstappen. A korábbi F1-es pilóta az utóbbi években kezdett el raliversenyezni, egyelőre alsóbb szinteken próbálgatta magát, de a következő idényben az Európa-bajnokságon is szeretne indulni – vagyis májusban részt vehet a bajnokság második futamán, a veszprémi központtal megrendezésre kerülő Rally Hungaryn is.
Verstappen emellett a belga bajnokságban indul továbbra is, illetve egyéb futamok is szerepelnek a tervei között.
„Idén 19-20 versenyt tervezünk: minden futamot a belga bajnokságban, minden futamot az Európa-bajnokságon, a Valais Ralit, és egy historic-futamot Svédországban. Emellett még megcsináljuk az East African Safari Classic Ralit is a Porschével. Őrülten gyönyörű programunk van” – mondta a Verstappen.comon megjelent interjúban.
Hetente jelentkező ralis műsorunk, a Formula Shakedown legfrissebb adása már megtekinthető a YouTube-csatornánkon:
Mínusz két Celsius-fokban tesztelt Pirellit szerdán a McLaren
https://formula.hu./parc-ferme/38961
Hűvös időjárás nehezítette 2025 első F1-es Pirelli-tesztjét: szerdán és csütörtökön a McLaren vette birtokba a franciaországi Paul Ricard versenypályát, hogy részt vegyen a gumigyártó tesztprogramjában.
Szerdán Oscar Piastrié volt a lehetőség, de fagypont alá süllyedt a hőmérséklet, így nem tudott jelentős információkat szállítani a Pirellinek.
Az ausztrál pilóta délután tudott igazán munkába állni, amikor kicsit melegedett az idő, akkor 120 kört tett meg a McLaren 2023-as autójával.
A teszt célja a Pirelli 2026-os eső- és intermediate gumijaihoz való adatgyűjtés, csütörtökön Lando Norris ülhetett be a McLarenbe.
Abu Dhabi Nagydíj: F1-es tempóval, Dubajból fél óra alatt a Yas Marinára
https://formula.hu./parc-ferme/38956
Az Etihad Rail közlése szerint Dubaj és Abu Dhabi viszonylatban közlekedik majd az Egyesült Arab Emírségek első nagysebességű vonata, mellyel 350 km/órás maximális sebesség mellett, mindössze 30 perc alatt megtehető lesz az említett táv, ami személyautóval jelenleg nagyságrendileg 60-70 percet vesz igénybe.
A vonat Dubaj Al Jaddaf városrészről indul majd, összesen pedig hat állomással fog rendelkezni, Al Jaddaf mellett a megállok további sora: Al Maktoum Nemzetközi Repülőtér (DWC), Zayed Nemzetközi Repülőtér (AUH), Yas-sziget, Saadiyat, Al Reem-sziget.
Habár az egyes megállók pontos lokációja egyelőre nem ismert, a tervezés során arra törekednek majd, hogy a különböző turisztikai látnivalók jól megközelíthetők legyenek, így a Yas-szigeten lévő megállótól az elvárások szerint könnyedén elérhető lesz az F1-es Abu Dhabi Nagydíjnak helyszínt adó Yas Marina versenypálya.
Ami az időtervet illeti, a projekt pontos ütemezését még nem tették közzé: „Ezek a projektek általában sok időt vesznek igénybe, nagyságrendileg 7-8 évvel lehet számolni, de biztos vagyok benne, hogy megpróbálják lerövidíteni ezt az időt, amennyire csak lehetséges” – mondta Roger Cruickshank, az AtkinsRéalis közlekedési piacokért felelős vezető igazgatója.
Kiderült, mi lesz Hamilton és Leclerc idei F1-es Ferrarijának neve
https://formula.hu./parc-ferme/38960
A Ferrari esetén nemcsak az autó leleplezését, hanem a versenygép nevének bejelentését is rendre nagy várakozás előzi meg a Formula-1-ben, s ez idén különösen igaz volt, hiszen a 2025-ös lesz az első vörös masina, amelyet Lewis Hamilton vezethet. A bejelentés csütörtökön megtörtént, és nem okozott nagy meglepetést: az idei autó az SF-25-ös kódjelet és nevet kapta, ezzel pedig illeszkedik az előző két év trendjébe, amikor SF-23-asnak és SF-24-esnek hívták a maranellóiak F1-es versenygépeit.
Nem volt azért mindig ennyire egyhangú a Ferrari névadási technikája: 2022-ben például F1-75-nek hívták az autót, utalva a Scuderia alapításának 75. évfordulójára, míg 2020-ban SF1000-re keresztelték a gépet, mivel abban az évben teljesítette az istálló az 1000. nagydíját a száguldó cirkuszban.
New year, new name pic.twitter.com/JC4Ou0OfRJ
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 30, 2025
Tízéves együttműködésre lép a Louis Vuitton és az F1
https://formula.hu./parc-ferme/38959
A Rolexet hivatalos időmérőpartnerként leváltó TAG Heuer után újabb ikonikus, a Formula-1-gyel még tavaly ősszel szerződést kötő LVMH-hoz, a világ vezető luxusmárka-csoportjához tartozó céggel lép együttműködésre a száguldó cirkusz. A csütörtöki bejelentés értelmében ugyanis tíz évig az F1 hivatalos globális partnere lesz a Louis Vuitton nemzetközi divatház.
Az együttműködés egyik lényeges pontja, hogy a Louis Vuitton lesz a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj névadó szponzora, a márka logója pedig pályamenti hirdetések formájában jelennek majd meg – ez lesz az első komoly megjelenésük bármilyen sporteseményen. A Louis Vuitton szerepet kap majd a díjátadó ceremóniák során is: az ikonikus trófeás dobozaikon a V-logó a nagydíj helyszínére jellemző egyedi színekben fog pompázni az alap barna háttér mellett.
Verstappen újabb díjat kapott, a McLaren-csapatfőnök az év személyisége lett
https://formula.hu./parc-ferme/38957
A motorsportvilágban minden évben kiemelt figyelmet kapnak az Autosport szaklap díjai: ezeket szerda este osztották ki a Londonban tartott nagyszabású ceremónián. A 2024-es év nemzetközi autóversenyzője nem nagy meglepetésre Max Verstappen lett, zsinórban negyedszerre, de szokás szerint az év legjobb brit versenyzőjét is díjazták: ebben a kategóriában a vb-ezüstérmes Lando Norrist nevezték meg győztesnek. A konstruktőri bajnok McLaren más díjakat is besöpört, Andrea Stella csapatfőnök az év személyisége lett, az MCL38-at pedig az év versenyautójának választották.
Egyéb F1-es vonatkozású díjakat is kiosztottak, köztük a 75. évforduló apropóján létrehozott különdíjat, amellyel Bernie Ecclestone életművét honorálták. Verstappen brazíliai teljesítménye volt az év pillanata, a Las Vegas GP lett az év promótere, a Pirelli kapta az innovációs díjat F1-es abroncsaiért, de még a legjobb márkapartnerséget is díjazták, a Peroni és a Ferrari együttműködését.
Minden évben kiválasztanak egy fiatal brit tehetséget, akinek a pályáját pénzdíjazással és F1-es tesztlehetőséggel támogatják meg: Lando Norris annak idején 2016-ért, George Russell pedig 2014-ért kapta meg az Autosport-díjat. A silverstone-i pálya és a BRDC által támogatott ösztöndíjat idén a brit F4-et domináló Deagen Fairclough nyerte meg, akinek a trófea mellett 200 ezer font pénzdíjazás és az Aston Martinnal egy Formula-1-es teszt jár.
Fotó: ATP