DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Év végére kilábalt a katasztrófából a Sauber

A Sauber tudta, mire számíthatnak a tavalyi motorokkal, Marcus Ericsson pedig a csapat problémamegoldó képességét méltatja, amiért kilábaltak a gödörből.

Mi a közös az idei Sauberben és a tavalyi Toro Rossóban? Az, hogy mindkét csapat az egy évvel korábbi Ferrari-motorokat használta. (A Toro Rosso ugyan 2017-re visszaváltott Renault-ra, de ez sem tartott sokáig, 2018-tól Hondával fognak indulni, ami azt jelenti, hogy három év alatt a harmadik gyártó erőforrását használják.) Ericsson dicsérettel illette csapatát, amiért kilábaltak az év közepén kifejezetten jelentős hátrányukból. Míg a Sauber a teljes mezőnyhöz képest versenyzett másik ligában, a svéd sokszor csapaton belül is. Ő az egyetlen a teljes szezont teljesítő pilóták közül, aki pontszerzés nélkül zárta az évet, míg csapattársa, az azóta menesztett Pascal Wehrlein Spanyolországban és Azerbajdzsánban is bekerült a legjobb tízbe, amivel összesen öt pontot gyűjtött. A Sauber időmérős formája az Osztrák és a Japán Nagydíj között volt a legrosszabb. Ez alól a Magyar Nagydíj jelentett kivételt, amikor Wehrlein legyőzte a Williams beugróját, Paul di Restát, aki közvetlenül az időmérő előtt tudta meg, hogy vezetnie kell a betegséggel bajlódó Felipe Massa helyett.

00117022_291



„Amikor meghallottam, hogy 2017-ben régi motorokat fogunk használni, mindnyájan tudtuk, hogy az nem jelent valami jót. Mindenki láthatta, mi történt 2016-ban a Toro Rossóval. Persze mindig próbáltunk pozitívan hozzáállni és inkább a karosszériára koncentrálni, de természetesen így is nagy hátrányt jelentett” – idézte fel Ericsson, milyen érzés volt úgy nekivágni az évnek, hogy már az induláskor tisztában voltak vele, hogy gondjaik lesznek. „Éppen ezért lenyűgözőnek tartom, ahogyan a csapat és az egész gyár megbirkózott a nehézségekkel. Soha nem adták fel. A nyári szünet utáni visszatérés kész katasztrófa volt, körönként több mint egy másodpercre voltunk az előttünk lévő autótól is. Az utolsó három-négy hétvégén ismét meccsben voltunk, le tudtunk győzni másokat az időmérőkön és a versenyeken. Ez mind a csapat kiváló munkáját mutatja.”

Amiről Ericsson a legvégén beszél, azt a látszólagos javulást főként a Renault-val szakító Toro Rosso hanyatlásának köszönhetik. A Sauber némileg fellélegezhet, 2018-ban megkapják a legfrissebb Ferrari-motorokat, és a jelentős anyagi támogatást biztosító Ericsson is a csapattal marad. Csapattársa a Ferrari által támogatott F2-es bajnok, Charles Leclerc lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: