DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Fény derült a Sauber hirtelen fejlődésének titkára

A második félévben a Sauber istálló abszolút sereghajtóvá vált, még a Haastól is átlagosan egy-két másodpercre lemaradt. Most egy fontos szegmensben áttörés történt, sokkal jobb is lett az autó.

A Mexikói Nagydíjon már az időmérő edzésen is láthattuk pozitív hatását a svájci istálló formajavulásának, Romain Grosjean óriási megdöbbenésére ugyanis száraz körülmények között mindkét Haas-Ferrarit legyőzte a Sauber duója. Bizonyos jelek már Austinban is megfigyelhetők voltak, ugyanis Marcus Ericsson a kvalifikáción egy Williamst, egy Haast és egy Toro Rossót is maga mögé utasított.

Ahogy arra év elején számítani lehetett, inkább az évad első harmadában volt a Sauber versenyképes a középmezőnnyel, de mivel tavalyi Ferrari-erőforrásuk év közben semmilyen fejlesztésen nem esett át, így várható volt, hogy szép lassan visszacsúsznak az utolsó helyre. Így is történt, a nyári szünet környékén, normál körülmények között már a Q2 is elérhetetlen volt, többnyire teljesen utolsók voltak a svájci istálló pilótái, fél-egy másodperccel lemaradva.

Most feltűnően feljebb lépett a Sauber, az időmérőkön is és a versenyeken is. Mexikóban Ericsson a fél versenytávot pontszerző helyen autózta végig, a virtuális biztonsági autó azonban szerencsétlen időpontban érkezett számára, így visszább esett, végül a hátsó felfüggesztés hibája miatt kis is esett. De mitől ennyivel jobb a Sauber mostanában?

Még Hamilton sem tudta csak úgy pillanatok alatt megelőzni Ericssont


„Az abroncsok idén teljesen másképp viselkednek, jóval kevésbé kopnak, ugyanakkor nehéz megtalálni a szűk működési tartományukat. Csak akkor tapadnak rendesen, ha jól munkára fogjuk őket. Ebben voltunk a leggyengébbek az évad nagy részében. A fejlesztéseink során azonban megtaláltuk erre a jó megoldást, most már eltaláljuk a legmegfelelőbb működési hőmérsékletet” – mutatott rá a javulás egyik okára Marcus Ericsson.

„Ezen kívül sikerült lefaragnunk Malajzia óta az autó súlyából hét kilót. Ez személyes tapasztalatom szerint önmagában 2-3 tizedmásodperc javulást jelent minden egyes körben. A Ferrari szakemberei is kisajtoltak valamivel több lóerőt a motorból, ami ugyanaz, mint év elején, de jobban programozzák” – tette hozzá a svéd pilóta, aki jó eséllyel jövőre is marad a Saubernél, így a fejlesztések igazi hatását 2018-ban élvezheti, amikor már erősebb lesz az erőforrás is.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: