Amikor a Formula-1 vezetői és technikai szakemberei lefektették az új szabályrendszer alapjait, úgy kalkuláltak, hogy a köridők pályától függően nagyjából 4-5 másodpercet fognak javulni 2017 során a 2015-ös értékekhez viszonyítva. Ennek apropóján a szezonban mind a 20 alkalommal megnézzük, hogyan változott a hétvégi legjobb idő a pályákon az elmúlt évek során, mindenhol odáig visszamenve, amióta a jelenlegi vonalvezetést használja a mezőny.
Monacóban 2003-nél kezdjük a számolást, akkor történtek az Uszodát és a Rascesse-t érintő utolsó komolyabb módosítások, és bár 2015-ben egy kisebb finomítás révén három méterrel még rövidült a pálya, ezt esetünkben nyugodtan tekinthetjük elhanyagolhatónak.
Bár előzetesen voltak olyan feltételezések, hogy Monaco sajátosságai, a lassú tempó és az autók megnövekedett súlya miatt ez lehet a szezonban az első olyan pálya, amelyen nem javul meg a korábbi pályarekord, végül ezek a jóslatok nem váltak be. Olyannyira, hogy már a legelső szabadedzésen megdőlt a 2006-os időmérőn Kimi Raikkönen által felállított 1:13,532-es idő, aztán pedig érdekes módon az idei kvalifikáció végére a rekord ismét visszaszállt a finnre, aki több mint egy másodpercet faragva 1:12,178-nál állította meg az órát.
A 2015-ös mércéhez képest ugyan az eddigi legkisebb, nagyjából három másodperces javulás történt, de ez betudható a pálya rövidségének. Beszédesebb ennél, hogy 20-ből 13 versenyzőnek is sikerült gyorsabban köröznie a korábbi pályarekordnál (ami a legmagasabb szám az eddigi idei hat hétvége közül), és csak a Sauberek, a Williamsek, a Renault-k, valamint Esteban Ocon estek kívül a zónán.
A Monacói Nagydíj hétvégéjének legjobb köridői 2003 és 2017 között:
Gyorsulás 2015-höz képest: 2,920 másodperc
Ennyivel javult a korábbi körrekord: 1,354 másodperc
Megdőlt körrekordok a szezonban: 6/6